سیستم مداربسته آنالوگ چیست؟

سیستم مداربسته آنالوگ یک سیستم مداربسته است که در مقابل سیستم شبکه قرار میگیرد. امروز سیستمهای کاملا انالوگ دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و اصطلاح سیستم مداربسته انالوگ معمولا در مورد سیستم های نیمه انالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب می توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با این سیستم کسب کنید.

سیستم_مداربسته_آنالوگ,سیستم مداربسته انالوگ,تصویر کلی از دوربین ها در سیستم مداربسته انالوگ
سیستم مداربسته آنالوگ یک سیستم مداربسته است که در مقابل سیستم شبکه قرار میگیرد. امروز سیستمهای کاملا انالوگ دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و اصطلاح سیستم مداربسته انالوگ معمولا در مورد سیستم های آنالوگ HD مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا این سیستم را انالوگ می نامند؟

در سیستم مداربسته انالوگ تصاویر دریافت شده به وسیله دوربین مداربسته به صورت آنالوگ به دستگاه ضبط کننده ارسال می شوند. در گذشته کار ضبط تصاویر نیز در دستگاه VCR به صورت انالوگ صورت می گرفت اما امروزه دستگاه های ضبط انالوگ از رده خارج شده اند.

اجزای سیستم انالوگ

برخی از تجهیزات مورد استفاده در سیستم مداربسته در دو سیستم انالوگ و شبکه مشترک هستند ولی تجهیزات مختص سیستم آنالوگ تجهیزات زیر هستند:


  • دوربین مداربسته انالوگ: تصاویر را دریافت کرده و انها به صورت سیگنالهای آنالوگ به خروجی می فرستد.
  • دستگاه DVR: تصاویر را از دوربین دریافت کرده آنها به صورت دیجیتال در آورده و امکان نمایش، ضبط و تغییرات دیجیتال بر روی آنها را فراهم می کند.
  • کابل کواکسیال RG59: وظیفه انتقال سیگنالهای آنالوگ تصویر از دوربین به DVR را بر عهده دارد.

مزایای سیستم آنالوگ

(برای مقایسه سیستم انالوگ و شبکه این مطلب را بخوانید)
هزینه پایین: اولین و مهمترین قابلیت سیستم های آنالوگ کم هزینه بودن آنهاست. این قابلیت امکان استفاده از این دوربین را برای بسیاری از مصرف کننده گان ایجاد می کند.
سادگی: سادگی سیستم آنالوگ امکان نصب آن توسط افراد با اطلاعات فنی متوسط را به وجود می آورد و عیب یابی آن در آینده را کم هزینه تر و سریعتر میکند.
سرعت فریم زنده: در دوربین های آنالوگ حتی در صورت افزایش کیفیت هیچ گونه افت فریمی در خروجی دوربین ایجاد نمی شود. گرچه ممکن است در زمان ضبط در دستگاه DVR تعداد فریم های تصویر کاهش یابند.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • حسن:

    سلام .چطور علی آقا .بابا دمت گرم خیلی سایت خوبی داری.نمیدونستم تو کار دوربینی.خیلی خوشحال شدم

    ثبت شده در 1395/09/15
  • امید:

    با سلام من یک دوربین آی پی چینی خریداری کردم و در پیدا کردن ادرس استریمش مشکل دارم چون باید با معرفی ادرس استریمش به متلب برای پردازش تصویر ازش استفاده کنم لطفا راهنماییم کنین سری دوربین هم hi3516c هستش درواقع دوربین های اچ دی hisilicon. و من نیاز به ادرس http دارم ولی متاسفانه نمیتونم دسترسی داشته باشم.متظر راهنماییهاتون هستم با تشکر. لطفا به ادرسی که دادم ایمیل بزنین.

    ثبت شده در 1396/01/19
 
نظر خود را ثبت کنید