دستگاه ضبط VCR چیست؟

دستگاه VCR یک دستگاه انالوگ ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته است. این دستگاه تصاویر دوربین مداربسته را بر روی نوار ویدئویی ضبط می کند. در این مطلب بیشتر با این دستگاه آشنا خواهید شد.

VCR,دوربین مداربسته,دستگاه VCR,دستگاه VCR برای ضبط انالوگ تصویر دوربین مداربسته بر روی نوار
دستگاه VCR یک دستگاه انالوگ ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته است. این دستگاه تصاویر دوربین مداربسته را بر روی نوار ویدئویی ضبط می کند.

دستگاه های VCR سالهاست از رده خارج شده اند. این دستگاه ها به علت مشکلات و محدودیت های فراوان به مراتب زودتر از دوربین های مداربسته انالوگ از رده خارج شدند. برخی از این دلایل عبارتند از:


  • قابلیت ضبط VCR بر روی هر نوار تنها 6 ساعت تصویر یک دوربین با فریم زنده (25 فریم) بود. البته بعدها VCRهای برنامه پذیر میتوانستند چند نوار را پشت هم از تصاویر ضبط کنند.
  • نوارهای ویدئویی عمر مفید کمی داشتند و پس از مدتی ضبط و پاک کردن دیگر قابل استفاده نبودند.
  • نگهداری از نوارهای به فضایی زیادی نیاز داشت مخصوصا اگر میخواستید مدت زیادی از تصویر یک دوربین را نگه داری کنید.
  • نوارهای ویدئویی به شدت به میدان مغناطیسی حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در میدان مغناطیسی همه اطلاعات انها از بین خواهد رفت.

چه بر سر VCRها آمد؟

با ورودی اولین نسل از DVRها به بازار این دستگاه ها به سرعت جایگزین VCR شدند. امروزه شاید به ندرت بتوان در سیستم های مداربسته در جهان نمونه هایی از این دستگاه را دید. با توجه به اینکه VCR تقریبا هیچ مزیتی نسبت به DVR نداشتند، کاربری آنها به هیچ عنوان ادامه پیدا نکرد.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید