دستگاه ضبط دوربین مداربسته

دستگاه ضبط دوربین مداربسته یکی از قسمت های اصلی سیستم مداربسته را تشکیل می دهد. در این مطلب با انواع دستگاه های ضبط سیستم مداربسته و طریقه کار آنها آشنا می شویم.

Hikvision_DVR,DVR,ضبط سیستم مداربسته,سیستم مداربسته انالوگ, تصویر یک دستگاه DVR شانزده کانال هایک ویژن
دستگاه ضبط دوربین مداربسته یکی از قسمت های اصلی سیستم مداربسته است. باید بدانید که روش های متفاوتی در ضبط تصویر دوربین های مداربسته وجود دارد که در این مطلب به همه انها اشاره می کنیم.

ضبط در سیستم مداربسته آنالوگ

سیستم مداربسته انالوگ شکل رایج سیستم های مداربسته است. معمولا در بسیاری از منازل، واحدهای تجاری و اداری از این سیستم استفاده می شود.

در سیستم مدار بسته آنالوگ از روش های زیر برای ضبط تصاویر استفاده می شود:

  • دستگاه VCR: قدیمی ترین دستگاه ضبط تصاویر دوربینهای مدار بسته است. این دستگاه امروزه به طور کامل از رده خارج شده و جای خود را به DVR داده است.
  • دستگاه DVR: شکل جدیدتر و بسیار رایج از دستگاه ضبط دوربین های آنالوگ است. دستگاه DVR قابلیت های بسیار زیادی دارد و از ثبات بسیار بالایی برخوردار است.
  • کارت DVR: کارت های DVR نوعی وسیله دریافت تصاویر بر روی کامپیوتر هستند. این کارت ها بر روی مادربرد رایانه شخصی شما نصب شده و وظیفه DVR را برای شما انجام میدهند.

دستگاه های ضبط انالوگ چطور ضبط میکنند؟

دستگاه های ضبط آنالوگ دوربین مداربسته روندهای کار متفاوتی دارند. در دستگاه های قدیمی مانند VCRها ضبط به صورت انالوگ صورت می گرفت. یعنی تصاویر انالوگ به وسیله دستگاه دریافت می شد و به صورت انالوگ می ماند.


در دستگاه های امروزی ضبط به صورت انالوگ انجام نمی شود. در DVRها و کارت های DVR ابتدا تصاویر به صورت دیجیتال در می آیند و سپس آنها به صورت دیجیتال در هارد دیسک ضبط می شوند.


ضبط در سیستم مداربسته دیجیتال

سیستم مداربسته تحت شبکه یا دیجیتال فرم حرفه ای تر از سیستم مداربسته است. این سیستم ضبط مشابهی با دستگاه های ضبط آنالوگ امروزی مانند DVR دارد.

در سیستم مداربسته دیجیتال ضبط به صورت های زیر انجام می شود:

  • دستگاه NVR: دستگاه NVR تشابه بسیار زیادی با DVR دارد. این دستگاه امکانات ساده ای را در سیستم مداربسته تحت شبکه به شما می دهد. البته استفاده از NVR در سیستم شبکه از بسیاری پیچیدگی های مرتبط با نصب می کاهد.

  • سرور شبکه: زمانی که از سرور سیستم مداربسته صحبت می کنیم الزاما منظور یک سرور شبکه نیست. هر کامپیوتری اگر از خصوصیات سخت افزاری مناسبی برخوردار باشد می تواند به عنوان سرور شبکه انتخاب شود. استفاده از سرور در سیستم مداربسته این امکان را به شما میدهد تا نرم افزارهای پیشرفته را برای راه اندازی دوربین های مداربسته شبکه خود به کار گیرید.

  • ضبط در SD کارت: برخی از دوربین های شبکه قابلیت نصب SD کارت در داخل خود را دارند. از این طریق شما میتوانید تصاویر را برای مدتی بسیار محدود در داخل خود دوربین ذخیره سازی کنید.


میزان هارد دیسک مورد نیاز برای ضبط

برای محاسبه میزان هارد دیسک مورد نیاز برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته روی لینک کلیک کنید.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • ایمانی:

    دوست عزیز از اطلاعات مفیدی که در صفحت قرار دادی سپاسگذارم

    ثبت شده در 1394/10/15
 
نظر خود را ثبت کنید