دوربین مداربسته مناسب برای منزل

برای بالابردن امنیت منزل و خانه خود می توانید دوربین مداربسته نصب کنید تا در زمان مسافرت و یا اوقاتی که در منزل نیستید بتوانید آنجا را نظارت کنید. دوربین های مداربسته دارای تنوع و مدل های مختلفی هستند که هر کدام برای کاربری مشخصی طراحی شده اند. اگر می خواهید منزل خود را به سیستم های مداربسته تجهیز کنید ویژگی های دوربین مداربسته مناسب برای منزل را در این مطلب بخوانید.

cctv_in_house,,

نصب دوربین مداربسته برای تامین امنیت در اماکن مختلف به یکی از ضروریات زندگی امروز تبدیل شده است. علاوه بانک ها، شرکت ها، کارخانجات و سایر محیط های حساس، منازل مسکونی نیز از سیستم مداربسته استفاده می کنندبا داشتن یک سیستم امنیتی و محافظتی، می توان با خیالی آسوده منزل را به قصد محل کار و یا مسافرت ترک کرد. در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته با توجه به نوع کاربری نیازمند ویژگی های خاصی است. دوربین مداربسته مناسب برای فضای اطراف سوله و دوربین مداربسته مناسب برای منزل قابلیت های خاص خود را دارا هستند. مثلا دوربینی که در اطراف یک سوله نصب می شود نیازمند ویژگی دید در شب است. اما دوربین مداربسته مناسب برای خانه لزوما نیاز به قابلیت دید در شب ندارد و بهتر است از ویژگی تشخیص چهره بهره ببرد.

حال اگر این سوال برای شما مطرح شده است که بهترین دوربین مداربسته برای منزل کدام است و نصب دوربین در منزل چگونه انجام می شود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید:


ویژگی دوربین مداربسته مناسب برای منزل


نصب دوربین مداربسته مناسب برای منزل، نیازمند در نظر گرفتن یک سری نکات است. قبل از اینکه اقدام به خرید سیستم مداربسته بکنید بهتر است که محیط خانه را بررسی کرده و نقاط آسیب پذیر را شناسایی نمایید. مثلا پنجره های پشتی و بدون حفاظ از جمله فضاهایی هستند که می تواند باعث نفوذ افراد غریبه و خلافکار به حریم منزل شما بشود. این نکات به شما کمک می کنند تا مدل دوربین مداربسته مورد نیاز را نیز راحت تر انتخاب کنید. مثلا برای فضاهای بیرونی و حیاط می توانید دوربین مداربسته بولت را خریداری کنید و برای فضای سربسته و اتاق خواب و پذیرایی دوربین دام کفایت می کند.

لنز دوربین مداربسته نیز از جمله مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. برای محیط داخل منزل می توانید لنز ثابت را تهیه کنید ولی برای حیاط و پارکینگ بهتر است از لنز متغیر و یا همان وریفوکال استفاده کنید. این لنزها به شما کمک می کنند تا بتوانید با زوم و بزرگ نمایی پلاک اتومبیل ها و چهره افراد را بهتر و واضح تر مشاهده کنید.


|alt=محل قرارگیری دوربین مداربسته در منزل.jpg,|محل قرارگیری دوربین مداربسته در منزل.jpg

مکان نصب دوربین مداربسته مناسب برای منزل


همانطور که پیشتر گفته شد برای نصب دوربین در منزل ابتدا باید مکان های حساس و آسیب پذیر را شناسایی کنید. فضاهایی که نیاز است تا مورد بررسی و نظارت قرار بگیرند را در نظر داشته باشید. این فضاها در هر منزل متفاوت است و نمی توان نقشه یکسانی را برای آن ها در نظر گرفت. اما به طور کلی حیاط، ورودی ساختمان، پارکینگ، درهای پشتی و پشت بام از جمله فضاهایی هستند که حتما باید تحت نظارت قرار بگیرند. با در نظر گرفتن این موارد می توانید دوربین مداربسته مناسب برای منزل را انتخاب و خریداری کنید:

  • ورودی ساختمان: درهای ورودی ساختمان نیز از حساس ترین نقاط هر ساختمانی محسوب می شود. کنترل ورود و خروج افراد از منزل از ضرورت بالایی برخوردار است.

  • حیاط: نصب دوربین مداربسته برای حیاط یکی از الزامات نصب سیستم امنیتی است. زیرا عبور افراد غریبه به حریم منزل و رفت و آمد اشخاص به فضاهای مختلف را نشان می دهد. این حساسیت برای حیاط ساختمان های جنوبی که رفت و آمد کمتری ممکن است داشته باشند دوچندان می شوند. بهتر است برای حیاط خانه، دوربین مداربسته مجهز به قابلیت دید در شب و استاندارد IP و IK استفاده کنید. این استانداردها کمک می کنند تا از میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر رطوبت و آلودگی همچنین ضربه و سقوط آسوده خاطر باشید. به این ترتیب اگر سیستم امنیتی در معرض بارندگی و گرد و غبار قرار بگیرد و یا از بلندی سقوط کند کمتر آسیب خواهد دید.

  • درهای پشتی: این درها می توانند به راحتی محل تردد افراد غریبه و سارقین قرار بگیرند و شما از آن مطلع نشوید. حتما هنگام خرید سیستم امنیتی، این درها را مدمنظر قرار دهید تا بتوانید آن ها را رصد کنید.

  • پشت بام: بعضی ساختمان ها به پشت بام ساختمان های مجاور راه دارند. چنین موردی می تواند امنیت شما را به خطر بی اندازد. اگر در ساختمان کناری باز بماند و سارق به آپارتمان راه پیدا کند، به راحتی می تواند از طریق پشت بام به منرل شما نیز راه پیدا کند. پس حتما این نقطه از منزل را نیز درنظر داشته باشید.

  • پارکینگ: یکی از نقاط مهم هر منزل پارکینگ آن است. این مکان هم از نظر قرارگیری اتومبیل و هم از نظر دسترسی به ورودی مکنزل بسیار حساس است. حتما باید در این قسمت از ساختمان دوربین مداربسته نصب شود تا هم امکان سرقت اتومبیل را کاهش دهید و هم عبور و مرور افراد غریبه را رصد کنید.

|alt=محل نصب دوربین مداربسته در منزل.jpg,|محل نصب دوربین مداربسته در منزل.jpg

برند مناسب دوربین مداربسته برای منزل


برای خرید دوربین مداربسته مناسب برای منزل بهتر است به سراغ معتبرترین برندها بروید. امنیت منزل شما ایجاب می کند تا بهترین دوربین مداربسته برای منزل را تهیه کنید. خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت ریسک خراب شدن و یا هک سیستم امنیتی را بالا می برد. همچنین خراب شدن آن نیز هزینه خرید مجدد و یا تعمیرات پی در پی را به شما تحمیل می کند. بنابراین بهتر است با خرید دوربین مداربسته از یک برند معتبر و مطمئن، امنیت منزل خود را بالا ببرید. برندهایی مانند هایلوک، هایک ویژن و داهوا از جمله برندهایی هستند که در طی سالیان به جایگاه بالا و معتبری رسیده اند. بنابراین شما می توانید با خرید از هریک از این برندها، با خیالی آسوده منزل را ترک کنید.


خرید دوربین مداربسته مناسب برای منزل؛ تضمین امنیت خانواده


نصب دوربین مداربسته مناسب برای منزل، احتمال سرقت و وقوع جرم را کاهش می دهد. درصورت وقوع حادثه نیز می توان با بررسی تصاویر آن به سرنخ های مفید برای پیدا کردن افراد مجرم و یا علت حادثه دست پیدا کرد. به همین سبب نصب دوربین در منزل یکی از ضروری ترین امور زندگی امروز است. برای خرید دوربین مداربسته مناسب بهتر است ابتدا نقاط حساس منزل خود را شناسایی کنید سپس تعداد و نوع آن را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر منزل شما دارای حیاط است، با خرید دوربین بولت دارای دید در شب می توانید تصاویر واضح و باکیفیتی را به دست بیاورید. برای اتاق خواب و راهروها نیز دوربین مداربسته دام 2 مگاپیکسلی نیز کفایت می کند. اما برای پارکینگ بهتر است از دوربین مداربسته با قابلیت پلاک خوان استفاده کنید تا هم چهره و هم پلاک اتومبیل هایی که به ساختمان وارد می شوند را بتوانید بررسی کنید.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید همکاران ما در تیم مجرب تارتن دژ آریانا آماده همکاری با شماعزیزان هستند. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


مطالب پیشنهادی:


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید