Triple Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

فناوری پخش چند جریانه یا Multi stream در ابتدا در DVR های برند هایک ویژن ارائه شد که از آن به منظور دسترسی و مشاهده تصاویر در نظارت از راه دور استفاده می گردد...

Triple-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
فناوری پخش چند جریانه یا Multi stream در ابتدا در DVR های برند هایک ویژن ارائه شد و از آن به منظور دسترسی و مشاهده تصاویر در نظارت از راه دور استفاده می گردد. در حال حاضر نیز از آن در DVRها، NVR ها و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

به منظور فهم بهتر ابتدا با معنی استریم آشنا می شویم از لحاظ لغوی Stream به معنای جریان است و اصطلاحا به خروجی تصویر در دوربین های مداربسته تحت شبکه استریم یا جریان گفته می شود. اغلب دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Dual Stream هستند. این دوربین ها دارای دو خروجی تصویر هستند که هر کدام دارای کیفیت تصویر خروجی متفاوتی هستند. یکی از جریان ها دارای کیفیت بالاتری است و از آن جهت پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی و از دیگری برای اهداف نظارت از راه دور یا پخش زنده استفاده می شود.

Triple Stream در دوربین مداربسته

تکنولوژی Triple Stream فناوری جدیدتری است که این امکان را به کاربر می دهد تا از سه خروجی تصویر به طور همزمان بهره ببرد. این تکنولوژی می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را ارائه دهد و کاربر می تواند تصاویر را در سه گیرنده یا دستگاه مختلف(مانیتور اصلی، لپ تاپ، موبایل و ...) مشاهده نماید. هر جریان یا استریم دارای یک یا چند ویژگی و نقش مشخص و جداگانه است که هر کدام با توجه به وضوح تصویر، Frame rate و Bit-rate متفاوتی دسته بندی می گردند:
  • جریان نخست دارای رزولوشن و وضوح تصویر بالاتری بوده و نرخ فریم کاملی (Full frame) دارد. از این جریان برای پخش تصاویر در سیستم نظارت اصلی استفاده می شود.
  • در جریان دوم تصاویر با وضوح پایین تری ارائه می شوند و از آن می توان در اهداف نظارتی دیگر مانند مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده کرد.
  • جریان سوم رزولوشن متغیری داشته که می تواند بالا، کم و یا متوسط باشد و برای اهداف مختلفی استفاده گردد.


مطالب مرتبط:






Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید