تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته چیست؟

. زمانی که این قابلیت فعال می شود این دستور به دوربین داده می شود تا در صورت قطع ارتباط آن با دستگاه ضبط کننده(به هر دلیلی) اطلاعات تصاویر را بر روی کارت حافظه ذخیره نماید...

تکنولوژی-ANR-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
فرض کنید که محل کسب و کار یا منزل شما مورد سرقت واقع شده یا جرمی در آن صورت گرفته است. در این صورت برای چک کردن تصاویر گرفته شده به سراغ دستگاه ضبط سیستم مداربسته خود می روید. اما متوجه می شوید که در طول شب به علت قطع ارتباط میان دستگاه ضبط و دوربین ها بخش هایی از تصویر را از دست داده اید. این قطعی ممکن است به صورت عمدی یا سهوی رخ داده باشد.
در هر صورت شما بخش هایی از تصاویر را با وجود دوربین های متعدد و سیستم کامل از دست داده اید. این موضوع کارایی سیستم مداربسته شما را کاهش می دهد. حتی اگر دستگاه ضبط خود را به خوبی از دیدرس افراد پنهان کنید باز هم احتمال دسترسی به آن توسط سارقین و خرابکاران وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان از ضبط و ذخیره سازی تصاویر اطمینان حاصل نمود؟

تکنولوژی ANR هایک ویژن

خوشبختانه، سالها تجربه ی شرکت Hikvision در زمینه های مختلف امنیتی و نظارتی، به آنها کمک کرده است تا یک راهکار دقیق و ظریف را در این باره ارائه دهند.

تمام دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن که دارای برد ذخیره سازی MicroSD هستند، در حال حاضر با یک ویژگی به نام Automatic Network Recovery یا به اختصار ANR ارائه می شوند. زمانی که این قابلیت فعال می شود این دستور به دوربین داده می شود تا در صورت قطع ارتباط آن با دستگاه ضبط کننده(به هر دلیلی) اطلاعات تصاویر را بر روی کارت حافظه خود ذخیره نماید. بنابراین به هیچ گونه رابط شبکه ای نیاز نخواهد بود و دوربین می تواند بعنوان یک دستگاه مستقل عمل نموده و عدم کارکرد دستگاه ضبط را جبران کند.
پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR

  • وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR
  • نقص در کابل شبکه

نحوه ست آپ تنظیمات ANR

نحوه فعال کردن این قابلیت بسیار آسان بوده و کافی است طبق مسیر زیر عمل نمائید:

Web configuration > Storage > Schedule Settings > Advanced

پس از طی مسیر فوق تیک کادر Enable ANR را می زنید. برای دسترسی به حداکثر کارایی می توانید از حالت pre-record نیز استفاده نمائید. زمانی که این قابلیت را فعال می کنید دوربین درست پیش از قطع ارتباطش با دستگاه ضبط شروع به ضبط تصاویر می کند که حتی می تواند تصویر عامل خرابکار(در صورت وجود) را نیز ضبط کند. هیچگونه محدودیتی در تعداد دوربین ها در این قابلیت وجود ندارد اما این در صورتی است که همه دروبین ها مجهز به کارت حافظه باشند.


نکته مهم در مورد برق دوربین ها

یک نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت ANR این است که برق دوربین ها باید همواره تامین شود و هرگز خاموش نشوند. این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما لازم است به این نکته توجه نمائید که اکثر دوربین های تحت شبکه، از طریق دستگاه ضبط کننده یا بهتر بگوئیم سوئیچ PoE Power-over-Ethernet تغذیه می گردند. استفاده از POE ممکن است نصب و راه اندازی سیستم را سهولت بخشد.
اما این را نیز در نظر بگیرید در صورت خرابی، خاموشی و یا نرسیدن برق به دستگاه NVR دوربین ها نیز خاموش می شوند. به همین دلیل، اگر مایل به استفاده از قابلیت ANR هستید، لازم است مطمئن شوید که هر دوربین دارای منبع تغذیه جداگانه ای است.

راهکاری برای افزایش کارایی سیستم

ANR یک ویژگی کارآمد و اساسی است به خصوص زمانی که سیستم مداربسته شما در مکانی با پتانسیل تخریب و دستکاری بالا نصب شده باشد. اما اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری از آنچه کارت حافظه ارائه می دهد نیاز باشد و یا اگر امکان این وجود نداشته باشد که هر دوربین دارای یک منبع تغذیه جداگانه باشد چطور؟


خوشبختانه Hikvision راه حل دیگری نیز با نام N + 1 را طراحی کرده است، که به شما اجازه می دهد یک NVR کاملا جداگانه را به عنوان یک پشتیبان خودکار در سیستم داشته باشید. البته این راهکار به طور خاص برای سیستم هایی که مجهز به دوربین های IP بزرگ و پیشرفته هستند طراحی شده است که از چندین دستگاه ضبط کننده استفاده می کنند.


با فعال کردن ویژگی Hot Spare در منوی تنظیمات، می توانید یک NVR را به عنوان پشتیبان تعیین کنید و سپس آن را به هر تعداد دستگاه ضبط کننده در سیستم لینک کنید. این ضبط کننده پشتیبان در اسرع وقت می تواند تشخیص دهد که کدام یک از ضبط کننده های اصلی آفلاین است. سپس هنگامی که دستگاه ضبط مختل شده فعالیت خود را از سر می گیرد اطلاعاتی که توسط دستگاه پشتیبان ذخیره شده، به آن انتقال می یابد. این قابلیت نه تنها یک راهکار عالی برای محافظت در مقابل دستکاری های احتمالی است، بلکه می تواند در صورتی که یکی از ضبط کننده های شما دچار مشکل سخت افزاری باشد نیز به عنوان یک قابلیت موثر عمل کند.



مطالب مرتبط


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید