طریقه نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون

مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته از طریق تلویزیون یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های کاربران است. به علت دسترسی بیشتر و راحت به تلویزیون این روش از نظارت، بسیار مورد توجه و پرطرفدار بوده است. برای نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون چندین روش وجود دارد. در این مطلب 4 روش از آنها را مطرح کرده‌ایم.

CCTV_On_TV,,

بسیاری از کاربران دوربین مداربسته تمایل دارند تصاویر دوربین‌های خود را در تلویزیون نیز مشاهده کنند. اگر به طریقه نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون آشنا باشید دیگر نیازی به خرید مانیتور مجزا برای سیستم نظارتی خود ندارید. به چهار روش می‌توانید دوربین مداربسته را به تلویزیون متصل کرد. در این مطلب مرحله به مرحله طریقه نصب را شرح می‌دهیم.


آنچه در این مقاله می خوانید:
  • روش اول اتصال دوربین به تلویزیون از طریق NVR
  • روش دوم اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون
  • روش سوم نصب دوربین به کمک NetcamViewer Monitor
  • روش چهارم اتصال دوربین به تلویزیون
  • روش پنجم نصب دوربین به تلویزیون از طریق گوگل


روش اول اتصال دوربین به تلویزیون از طریق NVR


شما می توانید دوربین مداربسته را مستقیماً از طریق NVR به تلویزیون وصل کنید (برای Apple TV، Samsung TV و سایر تلویزیون‌های هوشمند) بدون شک ساده‌ترین روش است. در این روش دوربین مداربسته به NVR وصل است و از طریق تلویزیون پخش می‌شود.



|alt=tv-nvr-connection-2.jpg,|tv-nvr-connection-2.jpg

مراحل نصب


مرحله 1: دوربین مدار بسته خود را از طریق کابل اترنت (Cat 5 یا Cat 6) به NVR وصل کنید. ( آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه)

مرحله 2: NVR را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید.

مرحله 3: NVR را به منبع تغذیه وصل کنید.

مرحله 4: تلویزیون را روشن کنید و روی HDMI تنظیم کنید. اکنون می‌توانید تصویر زنده را از دوربین IP در تلویزیون ببینید.

با این روش، نیازی به دانلود نرم افزار روی تلویزیون ندارید، از روتر یا همان مودم استفاده کنید و به تجهیزات اضافی پیچیده دیگری نیز نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین IP، یک دستگاه NVR، یک تلویزیون و تعدادی کابل است.

توجه: برخی از دستگاه‌های NVR فقط برای دوربین‌های IP همان برند مناسب هستند. اگر چه آنهایی که از ONVIF پشتیبانی می‌کنند با سایر تجهیزات شبکه که آنها نیز ONVIF هستند سازگاری دارند. اگر می‌خواهید دوربین را از طریق NVR به تلویزیون متصل کنید، نسبت به سازگاری دوربین و دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

اگر می‌خواهید دوربین IP خود را از طریق WiFi و بدون NVR به تلویزیون متصل کنید، گزینه‌های دیگری وجود دارد. به محض اتصال دوربین به Apple TV، Samsung TV یا هر تلویزیون دیگر، می‌توانید شروع کنید. به طور کلی نصب با Android TV و سایر تلویزیون های هوشمند با برخی برندها از جمله Reolink برای پخش زنده با تصاویر زنده از دوربین روی تلویزیون مشکلی ندارد. این قابلیت نیز برای کاربران وجود دارد که پخش زنده را مستقیماً از برنامه Reolink در تلویزیون هوشمند فعال و مشاهده کنند.


روش دوم اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون


اگر بخواهید دوربین مداربسته را مستقیما به تلویزیون متصل کنید. دوربین IP را به مودم متصل کنید. این کار توسط کابل شبکه انجام می شود. سپس آداپتور دوربین را نیز متصل کنید تا روشن شود. سپس از طریق تلویزیون هوشمند وارد مرورگر شوید دقت کنید این کار نیازی به اینترنت ندارد در واقع ارتباط از طریق شبکه داخلی انجام می شود. در محل آدرس شما باید آدرس IP دوربین را وارد کنید. وارد صفحه لاگین می شوید با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری وارد صفحه دوربین خواهید شد. هم از این طریق می توانید تنظیمات را انجام دهید و هم به مشاهده تصاویر زنده بپردازید.



روش سوم نصب دوربین به کمک NetcamViewer Monitor


دستگاهی به نام NetcamViewer Monitor وجود دارد که برای انتقال مستقیم هر دوربین شبکه IP به تلویزیون یا مانیتور استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند به راحتی دوربین‌های IP را از طریق کابل اترنت به این دستگاه متصل کرده و سپس آن را به پورت HDMI تلویزیون متصل کنند. سپس می‌توانید کانال را تغییر دهید تا پخش زنده از دوربین IP روی تلویزیون (تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، ال‌جی، سونی یا سایر تلویزیون‌های هوشمند یا معمولی) نمایش داده شود. بنابراین می توانید پخش زنده دوربین را از تلویزیون تجربه کنید. این دستگاه را می‌توان با دیکدر و مبدل نیز جایگزین کرد.


روش چهارم اتصال دوربین به تلویزیون


در این روش یک سرور DLNA (Digital Living Network Alliance) را روی رایانه شخصی راه اندازی کنید و سپس دوربین IP را روی مانیتور تلویزیون پخش کنید. این باعث می‌شود که تلویزیون به اصطلاح به یک مانیتور تبدیل شود و شما به راحتی تصاویر دوربین مداربسته را روی تلویزیون خود داشته باشید. معمولاً دوربین‌های IP داده‌های ویدیویی را به کدک‌های MPEG، MJPEG یا H.264 منتقل یا فشرده می‌کنند. از طرفی تلویزیون نمی‌تواند چنین ویدیوهایی را از طریق شبکه محلی رمزگشایی و ارسال کند. برای دور زدن این محدودیت، تلویزیون شما باید دارای قابلیت DLNA باشد و دوربین IP نیز باید بتواند داده‌ها را از طریق RTSP/RTP ارسال کند. سپس جریان‌های دوربین IP را می‌توان با موفقیت با استفاده از رایانه و نرم افزار مدیریت تصویر مانند Serviio در تلویزیون هوشمند منتقل کرد و نمایش داد.


روش پنجم نصب دوربین به تلویزیون از طریق گوگل


|alt=tv-nvr-connection-3.jpg,|tv-nvr-connection-3.jpg

اگر اصلاً نمی‌خواهید کابل‌ها را به تلویزیون خود وصل کنید، Google Chromecast یا Apple TV می‌توانند راه‌حل خوبی باشند. با این شرط که برنامه و اپلیکیشن پخش دوربین IP از Google Chromecast پشتیبانی کند. به عنوان مثال، برای پخش محتوا از دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه (اندروید، آیفون یا لپ تاپ) به تلویزیون می‌توان از Google Chromecast استفاده کرد. به همین دلیل باید بررسی کنید که آیا برنامه پخش جریانی که در تلفن همراه یا رایانه خود استفاده می‌کنید از Google Chromecast یا Apple TV پشتیبانی می کند یا خیر. در نتیجه برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته نیز این بررسی باید انجام شود.


کدام روش نصب دوربین مداربسته به تلویزیون مناسب‌تر است؟


روش اول روش بسیار مناسب‌تری به نظر می‌رسد. این روش به دلایل زیر در مقایسه با روش‌های دیگر برتری دارد:


1. راه اندازی و تنظیم آسان

با این روش، نیازی به دانلود نرم افزار یا اپلیکیشن اضافی در تلویزیون هوشمند خود و راه اندازی تلویزیون هوشمند ندارید. فقط باید NVR را با استفاده از کابل به تلویزیون وصل کنید و سپس همه چیز درست است.


2. فضای ذخیره سازی کافی و فیلمبرداری 24/7 برای دوربین با پخش زنده از تلویزیون

اگر دوربین مداربسته را از طریق NVR به تلویزیون متصل کنید، فضای ذخیره سازی بیشتری دارید. این خود بزرگترین مزیت است. نیازی نیست نگران بازنویسی فیلم‌های ذخیره شده باشید.


3. بدون اینترنت و سیگنال پایدار بیشتر کار می کند

بعد از اینکه دوربین مداربسته را از طریق NVR به تلویزیون وصل کردید، دوربین IP می‌تواند ویدیوها را ضبط کند و آنها را به صورت زنده در تلویزیون نمایش دهد و همچنین آنها را در NVR بدون اینترنت روتر ذخیره کند.


4. مدیریت آسان

کنترل دوربین های مداربسته در یک سیستم کامل آسان‌تر است. به عنوان مثال، پس از اتصال دوربین های مداربسته به تلویزیون، رایانه یا سایر مانیتورها، می‌توانید به راحتی همه دوربین‌های IP را به طور همزمان از طریق سیستم عامل NVR به روز کنید.



لینک های مفید:

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید