چگونه از سرقت دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟

دوربین‌های مداربسته نیز مورد سرقت قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته باید در زمان نصب و بعد از آن اقداماتی را انجام دهید تا از سرقت در امان بماند. علاوه بر دوربین مداربسته مراقب دستگاه ضبط نیز باشید. در این مطلب راهکارها را به طور کلی معرفی می‌کنیم.

جلوگیری_از_سرقت,,

نصب دوربین مداربسته یکی از راهکارهای محافظتی برای اماکن مختلف است. اگر خود دوربین مداربسته به سرقت رفت چه کار کنیم؟! جلوگیری از سرقت دوربین مدار بسته برای حفظ امنیت و یکپارچگی سیستم نظارتی ضروری است. چند راهکار برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته را با هم مرور می‌کنیم:


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

• 10روش پیشگیری از سرقت دوربین مداربسته

• چگونه از سرقت دستگاه دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟

• آیا با سرقت دوربین مداربسته اطلاعات از بین می‌رود؟


10روش پیشگیری از سرقت دوربین مداربسته


1. نصب ایمن: مطمئن شوید که دوربین های مداربسته با استفاده از پایه ها و وسایل مقاوم در برابر دستکاری نصب شده اند. از پیچ‌های امنیتی یا مکانیزم های قفل برای جلوگیری از برداشتن غیرمجاز استفاده کنید. جعبه یا محافظ‌هایی برای این منظور طراحی شده‌اند که علاوه بر محافظت و کاور کردن دوربین مداربسته مانعی برای دید دوربین ایجاد نمی‌کنند.

2. ارتفاع و محل قرارگیری: دوربین های مداربسته را در ارتفاع کافی و در مکان هایی که دسترسی سارقان سخت است نصب کنید. دوربین ها را دور از دسترس یا در مناطقی با دسترسی محدود قرار دهید. زمانی که دوربین مداربسته خارج از دسترس باشد سرقت آن را سخت می‌کند، بنابراین دزدان کمتر احتمال دارد که زمانی را برای سرقت دوربین صرف کنند.

3. تابلوهای نظارتی: نصب تابلوهای برجسته که نشان دهنده وجود دوربین های مدار بسته و هشدار نظارت تصویری باشد. تابلوهای قابل مشاهده می توانند با آگاه کردن آنها از خطر دستگیر شدن در دوربین، به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دزدان احتمالی عمل کنند.

4. دوربین های قابل مشاهده: از دوربین های مدار بسته قابل مشاهده یا محفظه دوربین استفاده کنید تا مشخص شود که ملک شما تحت نظارت است. وجود دوربین های قابل مشاهده می تواند دزدان و مزاحمان را از تلاش برای دستکاری یا سرقت دوربین ها منصرف کند. زیرا می‌دانند تصاویر آنها در حال ضبط است.

5. سیم‌کشی مخفی: سیم‌کشی و کابل‌ها را پنهان کنید تا سارقان نتوانند به راحتی دوربین‌ها را شناسایی و جدا کنند. سیم کشی پنهان همچنین خطر دستکاری و خرابکاری را کاهش می دهد.

6. مانیتورینگ از راه دور: قابلیت‌های نظارت از راه دور را اجرا کنید تا در صورت فعالیت مشکوک یا دستکاری دوربین‌های مدار بسته امکان نظارت و هشدار در زمان واقعی را فراهم کنید. نظارت از راه دور امکان واکنش سریع و مداخله برای جلوگیری از سرقت یا آسیب را فراهم می کند.

7. دسترسی ایمن: با استفاده از قفل ها، سیستم های کنترل دسترسی یا پرسنل امنیتی، دسترسی فیزیکی به اتاق های کنترل دوربین مدار بسته، واحدهای DVR/NVR و سایر تجهیزات را محدود کنید. محدود کردن دسترسی به پرسنل مجاز به جلوگیری از دستکاری و سرقت تجهیزات نظارتی کمک می کند.

8. روشنایی: از روشنایی کافی در اطراف دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارتی برای جلوگیری از سرقت و خرابکاری، به ویژه در طول شب اطمینان حاصل کنید. مناطق با نور کافی برای سارقان احتمالی جذابیت کمتری دارند زیرا خطر شناسایی را افزایش می دهند.

9. تعمیر و نگهداری منظم: بازرسی و نگهداری منظم دوربین های مداربسته و تجهیزات را برای شناسایی هرگونه نشانه ای از دستکاری، آسیب یا خرابی انجام دهید. برای حفظ اثربخشی سیستم نظارت خود، تجهیزات آسیب دیده را به سرعت تعمیر یا تعویض کنید.

10. دیده بان محله: یک برنامه دیده بان محله ایجاد کنید یا با همسایگان همکاری کنید تا هوشیاری و نظارت بر منطقه را افزایش دهید. مشارکت جامعه می تواند به جلوگیری از فعالیت مجرمانه و افزایش امنیت کلی کمک کند.


چگونه از سرقت دستگاه دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟


|alt=prevent-CCTV-theft1.jpg,|prevent-CCTV-theft1.jpg

دستگاه ضبط دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم نظارتی است. محافظت از آن برای نگهداری از اطلاعات بسیار مهم است. سعی کنید دستگاه ضبط را در جایی مخفی نصب کنید. دسترسی به آن مکان برای همه افراد آزاد نباشد و تنها عده محدودی بتوانند به آن مکان دسترسی داشته باشند. حتماٌ از رک و جعبه محافظ استفاده کنید. درب آن را قفل کنید و کلید در اختیار افراد محدود و مشخصی باشد. برای نگهداری از اطلاعات سعی کنید نسخه‌های بک اپ را به صورت دوره‌ای تهیه کنید تا در صورت هر گونه اسیب یا از بین رفتن اطلاعات شما از بک اپ بتوانید استفاده کنید.

دستگاه ضبط در مغازه و فروشگاه‌ها معمولا در محفظه یا کمدهایی قرار می‌گیرند که درب آن قفل می‌شود. اگر جنین مکانی را در نظر دارید از نظر رطوبت و تهویه هوا آن مکان را مورد بررسی قرار دهید تا دستگاه آسیب نبیند. برای محافظت از سیستم نظارتی بهتر است از محافظ‌های برق و UPS استفاده کنید. برخی از سارقان برای قطع تصویربرداری دوربین مداربسته اقدام به قطع برق می‌کنند و یا با قطع وصل کردن جریان برق قصد دارند به دستگاه آسیب بزنند. وجود محافظ برق و UPS، سیستم نظارتی شما را از آسیب مصون نگه می‌دارد.


آیا با سرقت دوربین مداربسته اطلاعات از بین می‌رود؟


برخی از مشتریان نگران اطلاعات خود در زمان سرقت دوربین مداربسته هستند. نگران نباشید، اگر سیستم نظارتی شما به این نحو باشد که تصاویر در دستگاه ضبط و یا فضای ابری ذخیره می‌شود هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا با سرقت دوربین تنها تصاویری که از زمان قطع شدن دوربین به بعد از دست می‌روند و اطلاعات قبلی در دستگاه محفوظ است. ضمن این نکته نیز لازم است که دوربین مداربسته در صورتیکه مجهز به حافظه SD کارت است اطلاعاتش در اختیار سارقان قرار می‌گیرد. آن هم به علت حجم محدود این حافظه‌های اطلاعات مربوط به چند روز اخیر خواهد بود.

برای محافظت از این سری اطلاعات نیز بهتر است راهکارهای بالا را انجام دهید. همچنین می‌توانید دوربین‌های مداربسته را در حالتی نصب کنید که به یکدیگر دید داشته باشند. به این ترتیب هر کدام که مورد سرقت یا خرابکاری قرار گیرد، دوربین دیگر آن را ضبط می‌کند. با مشاهده تصاویر می‌توانید موضوع سرقت را پیگیری کنید.


لینک های مفید:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید