بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته برای منزل

بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته براساس کاربری و هدف کاربر مشخص می‌شود. با این وجود برخی عوامل موثر در همه سناریوها یکسان بوده و باید آن ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال برند و شرایط گارانتی و وجود نمایندگی در ایران. بعد از ان باید با توجه به مکان نصب و اهداف نظارتی به مشخصه هایی چون تعداد کانال، کیفیت ضبط، فناوری، قابلیت‌ها و... پرداخت.

best_cctv_recorder,,

دستگاه ضبط دوربین مداربسته یکی از مهم ترین اجزای اصلی سیستم مداربسته است. دریافت تصویر، پردازش و ذخیره‌سازی در این دستگاه انجام می‌شود. با توجه به عملکرد این دستگاه در سیستم مدار بسته اهمیت انتخاب بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته برای هر سناریویی بسیار بالا است. در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین دستگاه را از نظر برند، قابلیت و ویژگی برای سناریوهای منزل و ساختمان‌های مسکونی معرفی کنیم. براساس عوامل موثر در انتخاب شما به راحتی می‌توانید نوع دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.


بهترین برند دستگاه ضبط


در طی سال‌های اخیر چندین برند به صورت پیاپی رتبه‌های برتری را به خود اختصاص داده اند. بهترین برند دستگاه ضبط دوربین مدار بسته در ایران و بازار جهانی شامل:

• هایک ویژن(Hikvision)

• هایلوک (Hilook)

• داهوا (Dahua)

• یونی ویو (Uniview)

• سونی (Sony)

• پاناسونیک (Panasonic)

• بوش (Bosch)

• اکسیس (Axis)

این برندها پرفروش ترین برند دوربین مداربسته و دستگاه ضبط در جهان هستند. در کنار محبوبیت جهانی، آنها در بازار ایران نیز از اقبال خوبی برخوردار هستند. برخی از این برندها به دلیل تحریم، با وجود اینکه در بازارهای داخلی وجود دارند، اما نمایندگی فعال ندارند. این موضوع چیزی از اعتبار و کیفیت آنها نمی‌کاهد. با این حال بهتر است از گزینه‌های دیگر که در ایران دارای نمایندگی هستند انتخاب کنید. علت این پیشنهاد امکان دریافت خدمات و پشتیبانی برای دوربین و سیستم مداربسته است. خرید از برندهای معتبر کارایی و عمر مفید به مدت طولانی را تضمین می‌کند. قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که برای محصول مورد نظر مطرح می‌شود به صورت واقعی است و در عملکرد سیستم مداربسته به خوبی دیده می‌شود.

ممکن است در نگاه اول اختلاف قیمت این دوربین‌ها با دوربین‌های ناشناخته بازار زیاد باشد. در حالیکه به این موضوع دقت کنید که دوربین‌های ناشناخته و متفرقه عموماً از عملکردی بسیار پایین‌تر از آنچه در تبلیغات مطرح می‌کنند، دارند. جدا از هزینه خرید، در مدت کوتاهی هزینه‌های زیادی را برای تعمیر و تعویض روی دست کاربران می‌گذارد. در نهایت آن عملکرد و نتیجه مطلوب را از سیستم نظارتی دریافت نخواهند کرد.


بهترین دستگاه ضبط دوربین مداربسته برای منزل


مناسب ترین دستگاه برای کاربری‌های منزل دستگاه‌های 4 و 8 کانال است. با توجه به فناوری سیستم مداربسته شما می‌توانید از DVR، XVR و یا NVR انتخاب کنید. دی وی ار برای سیستم‌های آنالوگ HD مورد استفاده قرار می‌گیرد و NVR دستگاه ضبط سیستم مداربسته تحت شبکه است. XVR را می‌توان DVR ای دانست که از دوربین‌های تحت شبکه نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید با یک دستگاه ضبط از هر دو نوع دوربین مداربسته بهره ببرید XVR انتخاب ایده‌آلی است. DVRهای نسل جدید به صورت XVR تولید و به بازار عرضه می‌شوند. با این حال در زمان خرید، XVR بودن دستگاه انتخابی خود را از فروشنده سوال کنید.

از آنجایی که پروژه‌های کوچک مانند نصب دوربین برای منزل، به تعداد کمی دوربین نیاز دارد بنابراین دستگاه‌های 4 و 8 کانال مناسب‌ترند. ظرفیت ذخیره‌سازی فیلم دوربین مداربسته در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. با توجه به ابعاد پروژه و مدت زمان ضبط، دستگاهی را انتخاب کنید که از ظرفیت مناسبی پشتیبانی کند. مشخصه و قابلیت‌ها در دستگاه‌های ضبط برای منزل چندان پیچیده نیستند. یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت در دستگاه‌های ضبط تشخیص حرکت است. این قابلیت در اکثر دستگاه‌های ضبط وجود دارد. از طریق این قابلیت می‌توانید در هزینه‌های ذخیره‌سازی صرفه‌جویی و مدت بیشتری فیلم ضبط کنید.

فرمت فشرده‌سازی در دستگاه‌های ضبط را می‌توان از مهم‌ترین مشخصه‌های رکورد دوربین مداربسته دانست. کدک یا فرمت فشرده‌سازی در دستگاه‌های جدید معمولاً H.264 و H.265 است. در نسخه‌های جدیدتر نیز H.265+ و فشرده سازی اسمارت است که برای کدگذاری و فشرده‌سازی تصاویر استفاده می‌شود. این کار موجب می‌شود بدون کاهش کیفیت تصاویر، ویدئوها با حجم کمتری ذخیره شوند.


معرفی بهترین دستگاه ضبط هایک ویژن برای منزل


در این قسمت به معرفی چند دستگاه ضبطی که می‌توانید برای منزل و ساختمان‌های مسکونی استفاده کنید می‌پردازیم:



• دستگاه DVR هایک ویژن مدل DS-7204HQHI-K1: این دستگاه دارای 4 کانال است به این معنی که از 4 دوربین توربو اچ دی پشتیبانی می‌کند. در صورتی که بخواهید از دوربین IP در سیستم نظارتی خود بهره ببرید از 2 دوربین IP نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای ذخیره سازی از یک عدد هارد با حداکثر ظرفیت 10 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

• دستگاه DVR هایک ویژن مدل IDS-7204HQHI-M1/S: این مدل از دستگاه 4 کانال هایک ویژن از 4 دوربین توربواچ دی و 1 عدد دوربین IP پشتیبانی می‌کند. برای ذخیره تصاویر می‌توانید از یک عدد هارد تا حداکثر ظرفیت 10 ترابایت استفاده کنید. پشتیبانی از دوربین ها تا 4 مگاپیکسل در توربو HD و 6 مگاپیکسل در دوربین تحت شبکه است.

• دستگاه DVR هایک ویژن مدل DS-7208HQHI-K1: این دی وی ار دوربین مداربسته دارای 8 کانال است و از 4 دوربین توربو اچ دی و 4 دوربین IP پشتیبانی می‌کند. برای ذخیره‌سازی تصاویر می‌توانید یک هارد با ظرفیت 10 ترابایت روی آن نصب کنید. کیفیت تصویر دریافتی از دوربین‌‌های توربو تا 4 مگاپیکسل و دوربین IP تا 6 مگاپیکسل می‌رسد.

• دستگاه NVR هایک ویژن مدل DS-7104NI-Q1/M: دستگاه ضبط 4 کانال برای سیستم‌های تحت شبکه که از 4 دوربین IP با حداکثر رزولیشن 6 مگاپیکسل و 1 عدد هارد با حداکثر ظرفیت 6 ترابایت پشتیبانی می‌کند. پهنای باند ورودی دستگاه 40Mbps است.

• دستگاه NVR هایک ویژن مدل DS-7604NI-K1: ان وی ار 4 کانال که از 4 دوربین IP با حداکثر رزولیشن 8 مگاپیکسل و 1 عدد هارد با حداکثر ظرفیت 8 ترابایت پشتیبانی می‌کند. پهنای باند ورودی دستگاه 40Mbps است.



معرفی بهترین دستگاه ضبط داهوا برای منزل


• دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR1B04-I: رکوردر داهوا با پشتیبانی از 4 عدد دوربین آنالوگ HD و 5 عدد دوربین IP یک انتخاب مقرون به صرفه است. کیفیت تصویری که این دستگاه پشتیبانی می‌کند برای دوربین‌های آنالوگ و دوربین شبکه 2 مگاپیکسل است. برای ذخیره تصاویر، یک عدد هارد با حداکثر ظرفیت 6 ترابایت را می‌توانید روی دستگاه نصب کنید.

گ دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR5104HS-I3: مدل دیگری از دستگاه‌های ضبط 4 کانال است که تا کیفیت 5 مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از 6 دوربین IP با حداکثر رزولیشن 6 مگاپیکسل نیز به این دستگاه متصل کنید.

• دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR1B08-I: این دستگاه ضبط داهوا یک دستگاه 8 کانال است که از 8 عدد دوربین HD و 10 دوربین IP پشتیبانی می‌کند. کیفیت و وضوح تصویر دریافتی برای دوربین‌ HD 2مگاپیکسل و برای دوربین تحت شبکه 6 مگاپیکسل است. شما می‌توانید از یک عدد هارد با حداکثر ظرفیت 6 ترابایت برای ذخیره تصاویر روی این دستگاه استفاده کنید.

• دستگاه NVR داهوا مدل DHI-NVR1104HS-S3/H: ان وی ار 4 کانال داهوا با پشتیبانی از 4 دوربین IP با حداکثر رزولیشن 8 مگاپیکسل از انتخاب‌های مناسب برای منزل است. روی این دستگاه 1 عدد هارد با حداکثر ظرفیت 8 ترابایت می‌توانید برای ذخیره‌سازی نصب کنید.

• دستگاه NVR داهوا مدل DH-NVR4104HS-4KS2/L: رکوردر شبکه 4 کانال داهوا با پشتیبانی از 4 دوربین IP با حداکثر رزولیشن 8 مگاپیکسل است. روی این دستگاه 1 عدد هارد با حداکثر ظرفیت 10 ترابایت می‌توانید برای ذخیره‌سازی نصب کنید.


مطالب پیشنهادی:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید