تست سالم بودن دوربین مداربسته

سیستم های مداربسته ممکن است در زمان نصب یا مدتی بعد از آن دچار اختلال و مشکلاتی شوند. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم آیا دوربین مداربسته دچار مشکل شده است یا سایر بخش ها و تست سالم بودن دوربین مداربسته به همین منظور انجام می شود. به این ترتیب منشا مشکل شناسایی و می توانید آن را برطرف نمایید.

cctvcamera_test,,

اولین نکته ای که هنگام خرید به آن توجه می شود، سالم بودن کالا است. این حساسیت در مورد لوازم دیجیتال و الکترونیکی اهمیت بیشتری دارد. خرید دوربین مداربسته نیز به همین منوال نیاز به صرف وقت و دقت بالایی دارد. یکی از کارهایی که کمک می کند تا کالای بی نقصی را خریداری کنید، تست سالم بودن دوربین مداربسته است. بهتر است هنگام خرید تمام توجه خود را معطوف کالا کرده و تمامی قسمت های حساس آن را بررسی کنید. ابتدا از سالم بودن دوربین مداربسته مطمئن شوید سپس آن را از فروشنده تحویل بگیرید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که بتوانید دوربین مداربسته را تست و در صورت لزوم عیب یابی کنید. اگر مایل هستید با این راهکارها آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید:


انواع تست فنی دوربین مداربسته


تست فنی دوربین دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا از خرید خود آسوده خاطر باشید و متحمل ضرر و زیان نشوید. این تست را می توانید در دو مرحله انجام دهید. مرحله اول هنگام خرید دوربین مداربسته و مرحله دوم پس از نصب و راه اندازی. در ادامه به بررسی دو روش تست می پردازیم:

تست سالم بودن دوربین مداربسته قبل از تحویل کالا:

دوربین مداربسته دارای جزییات حساسی است که بهتر است از فروشنده بخواهید با تست کردن از سالم بودن و کار کردن آن ها شما را مطمئن کند. مواردی که در ادامه ذکر می شوند را به خاطر بسپارید تا هنگام خرید به آن ها دقت کنید:


تست سنسور حرکت:


سنسورهای دوربین مداربسته از حساس ترین قسمت های آن هستند. این سنسورها نقش مهمی در عملکرد دوربین مداربسته دارند. اگر خراب باشند می توانند تمام فرآیند ثبت تصاویر توسط دوربین را تحت تاثیر قرار داده و با مشکل مواجه کنند. بنابراین هنگام خرید از فروشنده بخواهید که سنسورهای آن را نیز تست کند.


|alt=تست سالم دوربین مداربسته.jpg,|تست سالم دوربین مداربسته.jpg

سازگاری با دستگاه ضبط کننده DVR/NVR:


دستگاه دی وی آر و ان وی آر وظیفه ذخیره تصاویر دوربین مداربسته را بر عهده دارند. به عبارت دیگر آرشیو حساس و پراهمیت اطلاعات و تصاویر شما توسط این دستگاه ذخیره می شود. بنابراین باید دوربین مداربسته شما توسط این دستگاه ها پشتیبانی شده و بتواند با آن ها کار کند. خروجی تصویر، کابل و اتصالات باید با یکدیگر سازگار باشند. هنگام خرید، با انجام تست و بررسی مشخصات دوربین و دستگاه مطمئن شوید که دستگاه ذخیره کننده نیز به درستی کار می کند و با سیستم امنیتی شما سازگار است.

بررسی منبع تغذیه و روشن شدن دوربین مداربسته:

اولین نشانه سالم بودن لوازم دیجیتال و الکترونیکی روشن شدن آن ها است. بنابراین هنگام تست سالم بودن دوربین مداربسته آن را روشن کنید و عملکرد آن را بررسی نمایید.


نمایش تصاویر:


پس از اینکه دوربین مداربسته روشن شد، می توانید آن را به یک مانیتور وصل کنید و ببینید که آیا تصاویر با کیفیت و شرایط مطرح شده نمایش داده می شود یا خیر؟ این مرحله از تست فنی دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا از نظر وضوح تصویر و زاویه دید، دوربین را بررسی کنید.


بررسی دیتا شیت:


هر دوربین مداربسته دارای یک سری قابلیت است. با توجه به دوربینی که شما انتخاب می کنید این قابلیت ها متفات هستند. بهتر است برای تست سالم بودن دوربین مداربسته به دیتاشیت کالا مراجعه کنید. به این ترتیب می توانید بدون از قلم انداختن قابلیت های مختلف در دوربین مداربسته، آن ها را همراه با فروشنده تست و بررسی نمایید.

تست سالم بودن دوربین مدار بسته پس از نصب و راه اندازی:

اگر در حال حاضر دوربین مداربسته را خریداری کرده اید و بعد از مدتی دچار مشکل شده است، تست را به صورت زیر انجام دهید. در این روش شما به تست فنی دوربین و عیب یابی آن می پردازید.

تست روشن شدن دوربین مداربسته پس از نصب

پس از این که دوربین مداربسته را به منبع تغذیه، آداپتورها وصل کردید و یا این اتصالات را بررسی کردید، ببینید دوربین روشن می شود یا خیر؟ همانطور که پیشتر هم ذکر شد این مرحله ساده ترین و مهم ترین روش برای تست سالم بودن دوربین است.


چک کردن اتصالات


چک کردن اتصالات با توجه به نوع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده شما متفاوت است. اگر از دستگاه DVR استفاده می کنید باید برای تست سالم بودن دوربین مداربسته به سراغ فیش BNC در دو سر کابل تصویر بروید. ببینید که آیا به درستی وصل شده اند یا خیر؟ نحوه اتصال فیش به کابل و فیش به پورت دستگاه یا دوربین هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر دستگاه ذخیره ساز NVR است کابل شبکه از طریق سوکت به دستگاه و دوربین متصل می شود. اگر اتصال سوکت با کابل قطعی داشته باشد با کابل دیگری اتصال را تست کنید. کانکتورها و کابل ها نقش مهمی در سلامت سیستم مداربسته ایفا می کنند.


|alt=تست سالم بودن دوربین مدار بسته.jpg,|تست سالم بودن دوربین مدار بسته.jpg

تست منبع تغذیه


دوربین مداربسته به برق 12 ولت نیاز دارد. فراموش نکنید که پس از راه اندازی دوربین مداربسته، میزان برق دریافتی را تست کنید. یکی از نکات مهمی که هنگام تست سالم بودن دوربین مداربسته باید در نظر بگیرید این است که ولتاژ برق از حد مجاز بیشتر نباشد. منبع تغذیه این وظیفه را دارد که ولتاژ برق شهری به ولتاژ مورد نیاز دوربین تبدیل کند. با توجه به اینکه برق شهری دارای ولتاژ 220 است، اتصال مستقیم دوربین یا دستگاه به این برق، دستگاه و دوربین را از کار می اندازد و موجب سوختن دوربین یا دستگاه می شود.


بررسی اتصال دوربین مداربسته به دستگاه ذخیره ساز


دوربین مداربسته برای ذخیره تصاویر خود نیاز به دستگاه ذخیره ساز دارد. به همین دلیل باید هنگام تست سالم بودن دوربین مداربسته به سازگاری این دو دستگاه با یکدیگر توجه کنید. سازگار نبودن دستگاه با دوربین موجب می شود یا دوربین روشن نشود و یا به درستی کار نکند. مشخصات دوربین و دستگاه را با یکدیگر تطابق دهید. می توانید در این ارتباط با کارشناسان دوربین مداربسته نیز تماس بگیرید.


تست دستگاه DVR/NVR


تست کانال های دستگاه ذخیره ساز هم به اندازه تست سالم بودن دوربین مداربسته دارای اهمیت است. بهتر است چک کنید و ببینید که کانال های دستگاه سالم هستند و مشکلی ندارند. گاهی روشن نشدن دوربین به علت سوختن کانال و پورتی از دستگاه است. یکی از عیوب رایج سیستم مداربسته، سوختن و یا قطعی در کانال های دستگاه ذخیره ساز است. اگر یک کانال به شما تصویر نداد به سراغ کانال های دیگر بروید و آن ها را نیز چک کنید.


تست سنسور دوربین دید در شب


اکثر دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند. ثبت تصویر در شب و تاریکی ممکن است دچار اختلال شده باشد. بنابراین دوربین را از جهت عملکرد LED های مادون قرمز، فیلترIR Cut و یا LED های نور مرئی در صورت مجهز بودن دوربین، بررسی کنید. گاهی موانعی در دید دوربین موجب انعکاس نور مادون قرمز می شوند که به راحتی با برطرف کردن آنها مشکل دوربین حل می شود.


استفاده از تستر دوربین مداربسته


معمولا افرادی که دوربین مداربسته را نصب می کنند از یک دستگاه تستر برای تست سالم بودن دوربین مداربسته کمک می گیرند. با کمک تستر دوربین مداربسته می توان تمامی دوربین های مداربسته را بررسی و تست کرد و از صحت آن اطمینان حاصل کرد. مواردی مانند نور، کابل کشی، زاویه دید، صدا و... توسط تستر بررسی می شود. بیشتر مدل های تستر دوربین مداربسته دارای نمایشگر هستند اما برخی از آن ها نیز صفحه نمایش ندارند. در عوض بر روی گوشی و تبلت می توان اطلاعات را دریافت و بررسی کرد.


مطالب پیشنهادی:


691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید