علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست؟

آداپتور دوربین مداربسته از تجهیزاتی است که در عملکرد سیستم های مداربسته نقش اساسی دارد. عمر مفید و سلامت دوربین ارتباط مستقیمی با کیفیت و نوع آداپتور دوربین مداربسته دارد. در این مقاله به علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته پرداخته و بهترین نوع آن که مناسب دوربین مدار بسته باشد، معرفی می کنیم.

CCTV_adapt,,

دوربین های مداربسته برای روشن شدن و ضبط تصاویر به نیروی برق نیاز دارند. وظیفه تامین برق سیستم های نظارتی با منبع تغذیه و آداپتور است. برقی که برای دوربین مداربسته استفاده می شود 12 ولت است. همانطور که حتما می دانید، ولتاژ برق شهری 220 است. به همین دلیل نمی توان مستقیم از برق شهری استفاده کرد. اگر دوربین مداربسته را مستقیما با برق شهری روشن کنید، می سوزد و هزینه خرید مجدد و یا تعمیرات را به شما تحمیل می کند. به همین دلیل باید از آداپتور برای تنظیم میزان ولتاژ برق استفاده کنید. عوامل مختلفی باعث سوختن آداپتور دوربین مداربسته می شود. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته بپردازیم. اگر مایل هستید اطلاعات مفیدی در این رابطه به دست بیاورید، در ادامه همراه ما باشید:


آداپتور دوربین مداربسته چیست؟


آداپتور یک منبع تغذیه است که ولتاژ برق را برای استفاده دستگاه های الکترونیکی کاهش می دهد. به این ترتیب از سوختن وسایل جلوگیری می کند. آداپتور به معنای تبدیل کننده است و در واقع وظیفه تبدیل ولتاژ برق را بر عهده دارد. آداپتور با تبدیل برق 220 ولت به 12 ولت، نیروی مناسب برای روشن شدن دوربین مداربسته را تامین می کند.


انواع آداپتور دوربین مداربسته


به طور کلی آداپتورها در دو نوع تولید و روانه بازار شده اند:

1. آداپتور تک آمپری و یا مجزا

2. آداپتور مرکزی و یا صنعتی


آداپتور مجزا و یا تک آمپری


استفاده از آداپتور تک آمپری هم دارای مزیت است و هم با ایراداتی همراه است. به عنوان مثال سوختن آداپتور دوربین مداربسته تنها همان دوربین متصل به خود را از کار می اندازد. سایر دوربین های مداربسته که به آداپتورهای دیگری وصل هستند به کار خود ادامه می دهند. استفاده از این آداپتور با افت ولتاژ همراه نخواهد بود. ایرادی که به این آداپتور وارد است هزینه بالا برای خرید و نصب آن ها است. زیرا برای هر دوربین مداربسته باید آداپتور مجزا تهیه کنید.


آداپتور مرکزی و یا صنعتی


آداپتور مرکزی قادر است نیروی برق تمام دوربین های مداربسته پروژه را تامین کند. این نوع آداپتور دارای جریان آمپرهای متفاوتی است. مانند 5،10،15،20 و... شما می توانید با توجه به گستردگی پروژه خود، آداپتور مورد نیاز را نیز خریداری کنید. استفاده از آداپتور مرکزی مقرون به صرفه است زیرا نیاز به خرید آداپتورهای جداگانه برای هر دوربین مداربسته ندارید. تنها با استفاده از یک کابل مرکزی و یک آداپتور مرکزی می توانید نیروی برق مورد نیاز تمام دوربین های مداربسته را تامین کنید. فراموش نکنید که درصورت سوختن آداپتور دوربین مداربسته، تمام دوربین های پروژه از کار می افتند. اما از طرف دیگر عمر مفید این نوع آداپتور از آداپتور مجزا بیشتر است.


|alt=آداپتور مرکزی دوربین مداربسته.jpg,|آداپتور مرکزی دوربین مداربسته.jpg

دلیل سوختن آداپتور دوربین مداربسته


یکی از مهمترین عوامل سوختن آداپتور دوربین مداربسته ضربه و یا تماس با آب است. حتما دقت کنید تا آداپتور در جایی که امکان سقوط دارد و یا در مجاورت آب قرار نگیرد. نکته مهم دیگر نوسانات برق شهری است. این مورد با استفاده از آداپتور بی کیفیت تشدید شده و احتمال سوختن آداپتور دوربین مداربسته را بالا می برد. بنابراین سعی کنید حتما آداپتور باکیفیت تهیه و استفاده کنید.


|alt=علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست.jpg,|علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست.jpg

تست آداپتور دوربین مداربسته


اگر دوربین مداربسته روشن نشد و یا از کار افتاد بهتر است ابتدا آداپتور آن را تست کنید. چون ممکن است این اتفاق به دلیل سوختن آداپتور دوربین مداربسته باشد. برای انجام این کار دوربین مداربسته را با یک آداپتور دیگر که از سالم بودن آن مطمئن هستید، روشن کنید. اگر دوربین روشن شد به این معناست که آداپتور شما سوخته است. راه دیگری که برای تست سلامت آداپتور وجود دارد این است که آن را به برق وصل کنید. بعد از روشن شدن چراغ، آداپتور را خاموش کنید. دقت کنید که چه مدت زمانی طول می کشد تا چراغ آداپتور خاموش شود؟ هرچه این چراغ دیرتر خاموش شود یعنی آداپتور شما سالم و باکیفیت تر است.


نصب آداپتور دوربین مداربسته


با توجه به اینکه در هر پروژه دوربین مداربسته در جای متفاوتی نصب می شود، مکان نصب منبع تغذیه نیز متفاوت است. برای نصب منبع تغذیه در یک پروژه بزرگ و در مکانی دورتر از دوربین مداربسته، از مبدل های نر و ماده استفاده کنید. اتصال منبع تغذیه به برق نیز به وسیله کانکتور انجام می شود. برای انجام این کار پایه های نر را به یکدیگر و پایه های ماده را نیز به هم متصل کنید. در نظر داشته باشید که اگر این پایه ها را جا به جا وصل کنید، دوربین مداربسته کار نخواهد کرد.


نکات مهم برای نصب آداپتور و منبع تغذیه دوربین مداربسته

بهتر است هنگام نصب آداپتور و منبع تغذیه نکات زیر را در نظر بگیرید. به این ترتیب از سوختن آداپتور دوربین مداربسته به میزان چشمگیری پیشگیری خواهید کرد.


1. در قدم اول به شما پیشنهاد می کنیم که هنگام خرید، آداپتور نویزگیر را تهیه کنید. به این ترتیب آداپتور دوربین مداربسته در آینده کمتر شما را اذیت خواهد کرد.

2. اگر آداپتور و منبع تغذیه را در فضای باز تعبیه می کنید حتما آن را در یک محفظه یا رک قفل شونده قرار دهید. به این ترتیب آداپتور دوربین مداربسته و منبع تغذیه در اثر مجاورت با بارندگی و گرد و غبار دچار سوختگی و خراب شدن نمی شوند.

3. اگر آداپتور را در فاصله دور نصب می کنید حتما از مبدل نر و ماده استفاده کنید.


خرید آداپتور باکیفیت؛ بالا بردن عمر مفید دوربین مداربسته


همانطور که در قسمت های پیش ذکر شد سیستم های نظارتی به برق 12ولت برای فعال شدن نیاز دارند. آداپتور دوربین مداربسته نیز وظیفه برق رسانی و تنظیم ولتاژ برق را بر عهده دارند. آداپتور دوربین مداربسته ممکن است گاهی بسوزد و از کار بی افتد. سوختن آداپتور دوربین مداربسته ممکن است به چند دلیل اتفاق بی افتد. مثلا ضربه خوردن و یا رطوبت از جمله عواملی هستند که باعث آسیب به منبع تغذیه و آداپتور می شوند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم این تجهیزات را در یک محفظه قرار دهید تا آسیب نبینند. همچنین برای اتصال منبع تغذیه به دوربین از مبدل نر و ماده استفاده کرده و برای اتصال آن به برق نیز کانکتور تهیه کنید. با رعایت این نکات می توانید از آسیب به آداپتور جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

اگر قصد خرید سیستم های نظارتی و امنیتی دارید، همکاران ما در تیم تارتن دژ آریانا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.


لینک های مفید:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید