آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار می کند؟ چگونه

دوربین های مداربسته تجهیزات پرطرفدار در انواع سیستم های امنیتی و نظارتی محسوب می شوند که از طریق اینترنت می توانید در هر نقطه ای، مکان خود را نظارت کنید. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار میکند و نحوه کار دوربین بدون اینترنت چگونه است؟

cctv_without_internet,,

یکی از سوالات رایج بین کاربران دوربین های مداربسته این است که آیا دوربین های مدار بسته بدون اینترنت کار می کنند؟ پاسخ بله است اما چگونه دوربین مداربسته بدون اینترنت کار می کند و چه تفاوتی با عملکرد دوربین با اتصال به اینترنت دارد؟ دوربین های امنیتی یا سیستم های مداربسته می توانند بدون اینترنت کار کنند و از نظر فنی همه سیستم های مداربسته را می توان به صورت مستقل راه اندازی کرد. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک منبع تغذیه ثابت و یک سیستم امنیتی درست طراحی شده است. اینترنت برای دسترسی به برخی قابلیت ها و تصاویر دوربین مداربسته از راه دور الزامی است. در این مقاله به این موضوع که چگونه دوربین مداربسته بدون اینترنت کار می کند، می پردازیم.


دوربین مداربسته بدون اتصال به اینترنت

دوربین های امنیتی یا مداربسته تصاویر را می گیرند و آنها را به یک نقطه مرکزی انتقال داده و به صورت زنده (روی مانیتور) پخش و روی هارددیسک ذخیره می شوند. این شیوه از کار دوربین های مداربسته نیازی به اینترنت ندارد. اتصال به اینترنت فقط در صورتی ضروری است که بخواهید تصاویر دوربین ها را از راه دور در موبایل یا لپ تاپ مشاهده کنید. این قابلیت امروزه مورد توجه و استقبال بیشتر مردم قرار گرفته است اما این بدان معنی نیست که سیستم دوربین امنیتی بدون اتصال به اینترنت نمی‌تواند کار کند.

CCTV مخفف closed-circuit television است که به عبارت ساده تر یک سیستم تلویزیونی بوده که در آن سیگنال برای همه پخش نمی شود. سیگنال ها به صورت محلی، در بیشتر موارد برای اهداف نظارتی، دریافت و مانیتور می شود. البته زمانی که صحبت از دوربین های IP می شود بنظر با توجه به IP که مخفف Internet Protocol است، دوربین های IP نتوانند بدون اینترنت کار کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است و دوربین های تحت شبکه نیز بدون اتصال به اینترنت کار می کنند. می‌توانید تصاویر دوربین‌ها را روی مانیتورهای متصل به سیستم و روی کامپیوترهای شبکه داخلی مشاهده کنید. تصاویر روی هارد دیسک‌های نصب شده در DVR/NVR ذخیره می شوند و با استفاده از مانیتور می توانید فیلم مورد نظر را جستجو کنید. اساساً، می‌توانید هر کاری را که سیستم برای آن طراحی شده است انجام دهید، به جز مشاهده تصاویر این سیستم از راه دور.

بهتر است در ابتدا تعیین کنید آیا نیاز به دسترسی از راه دور به سیستم امنیتی خود دارید یا خیر. بدون اینکه سیستم دوربین مداربسته به اینترنت متصل باشد، نمی توانید سیستم خود را از راه دور و از طریق از گوشی تلفن همراه، تبلت یا رایانه نظارت کنید. اگر نیاز دارید، باید آن را به اینترنت وصل کنید. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند سیستم‌های دوربین مداربسته خود را به اینترنت وصل نکنند زیرا این امر آنها را مستعد هک یا سایر حملات احتمالی سایبری می‌کند. این احتمال وجود دارد که سیستمی که در شبکه جهانی اینترنت قرار دارد هک شود و کسی کنترل از راه دور را به دست بگیرد. از سوی دیگر، هیچ کس نمی تواند به سیستمی که به اینترنت متصل نیست دسترسی پیدا کند.


دوربین های مدار بسته چگونه بدون اینترنت کار می کنند؟

راه‌ها و طرح‌های مختلفی برای اتصال و طراحی یک سیستم امنیتی برای کار بدون اتصال به اینترنت وجود دارد.


از دستگاه DVR/NVR استفاده کنید

در این حالت سیستم دوربین مداربسته به صورت مستقل در نظر گرفته می شود. سیستم مداربسته شما می تواند یک سیستم IP یا سیستم آنالوگ HD باشد. دوربین ها مستقیماً به دستگاه DVR یا NVR متصل می شوند و یک مانیتور به ضبط کننده متصل می شود. تصاویر دوربین ها را روی مانیتور/تلویزیون به صورت زنده مشاهده خواهید کرد، می توانید پلی بک کنید و تنظیمات دیگر را انجام دهید. در این نوع تنظیمات، فیلم بر روی هارددیسک های نصب شده روی DVR/NVR ذخیره می شود. در زیر تصویری از اتصالات نشان داده می شود. در این تصویر NVR با سوئیچ PoE داخلی فرض شده است.

|alt=1.png,|1.png

اگر قصد دارید یک سیستم دوربین مدار بسته با 4 تا 32 دوربین داشته باشید، توصیه می کنیم همیشه از یک DVR یا NVR استفاده کنید. این نوع راه اندازی بسیار قابل اعتماد است و به راحتی کار خواهد کرد. تمام اجزای سیستم در یک حلقه بسته قرار دارد و نیازی به اتصال به اینترنت نیست.


دوربین را مستقیماً به کامپیوتر وصل کنید

اگر یک یا دو دوربین IP داشته باشید این روش بهتر عمل می کند. می توانید دوربین را از طریق انژکتور PoE به لپ تاپ متصل کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید، دوربین IP از طریق یک انژکتور PoE تغذیه می شود. همانطور که از نامش پیداست دارای ویژگی PoE بوده و قادر است برق و داده ها را از طریق همان کابل اترنت منتقل کند. با استفاده از نرم افزار دوربین می توانید به تصاویر زنده روی لپ تاپ دسترسی داشته باشید.

|alt=poe_injector.jpg,|poe_injector.jpg

راه دیگر برای روشن کردن دوربین در این روش، استفاده از منبع تغذیه جداگانه برای دوربین و استفاده از کابل اترنت برای اتصال آن به لپ تاپ یا کامپیوتر است. اما چگونه می توان فیلم و تصاویر پلی بک را در لپ تاپ مشاهده کرد؟ راهکار پیشنهادی استفاده از نرم‌افزار مدیریتی است که دوربین با آن ارائه می‌شود. این نرم افزار را نصب و کار نظارتی خود را شروع کنید. اگر دوربین مداربسته شما دارای SD کارت (micro SD) است، می توانید تصاویر را مستقیماً روی آن ذخیره کنید و آنها را از طریق رابط وب محلی مشاهده کنید.


تفاوت بین دوربین مداربسته بدون اینترنت و با اینترنت در چیست؟

در این بخش به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دوربین‌های مداربسته (یا سیستم‌هایی) که با اینترنت و بدون اینترنت کار می‌کنند می پردازیم.


دوربین مداربسته با اینترنت

شما می توانید به دوربین های مداربسته متصل به اینترنت به صورت محلی و یا از راه دور دسترسی داشته باشید. این تفاوت اصلی بین دوربین مداربسته بدون اینترنت و با اینترنت است که مزیت این دوربین ها محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت، نمایش زنده یا پخش تصاویر از قبل ضبط شده را از هر نقطه ای مشاهده کنید. اگر خارج از محل نصب دوربین هستید یا در حال سفر، به راحتی می توانید مکان مورد نظر را تحت کنترل و نظارت خود داشته باشید. با دوربین های مداربسته ای که به اینترنت متصل نیستند نمی توانید این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای اتصال دوربین های مداربسته به اینترنت، دریافت اعلان های push notifications به صورت زنده است. شما می‌توانید سیستم را به گونه‌ای تنظیم کنید که وقتی حسگرهای حرکت فعال می‌شوند، فوراً یک اعلان یا هشدار مستقیم دریافت کنید. این ویژگی با وجود سادگی، عملکرد کلی سیستم دوربین مدار بسته را افزایش می دهد.

دوربین‌های امنیتی که به اینترنت متصل هستند راه دیگری برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها را به شما ارائه می‌دهند و آن استفاده از فضای ابری است. در صورت آسیب دیدن یا دزدیده شدن سیستم دوربین مداربسته، داشتن ضبط در خارج از محل می تواند از بروز هرگونه مشکل در آینده جلوگیری کند. زیرا فیلم در حال پشتیبان گیری در فضای ابری است.

شما به راحتی می توانید دوربین ها را از طریق اینترنت به روز کنید و آنها را ایمن نگه دارید.


دوربین مداربسته بدون اینترنت

مجموعه دوربین های مداربسته ای که بدون اینترنت کار می کنند از طریق اینترنت قابل هک نیستند. بسیاری از سیستم‌های دوربین مداربسته که منسوخ شده‌اند یا دارای اشکال در نرم‌افزار هستند، در صورت قرار گرفتن در معرض اینترنت، می‌توانند هک شوند.

در دوربین مداربسته بدون اینترنت فیلم و تصاویر فقط باید به صورت محلی ذخیره شود. اطلاعات در هارد دیسک های نصب شده روی ضبط کننده DVR/NVR یا کارت های microSD ذخیره می شود.


مطالب مرتبط:

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید