گارانتی اصلی دوربین مداربسته و گارانتی جعلی

اطلاع از اصلی بودن کالا و همچنین دارا بودن گارانتی اصلی در خرید لوازم الکترونیکی مانند دوربین های مداربسته بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم است تفاوت بین گارانتی اصلی با گارانتی جعلی را بهتر بدانیم و آنها را از هم تشخیص دهیم.

cctv-warranty,,

در خرید لوازم الکترونیکی مانند دوربین مداربسته گارانتی نقش مهمی را ایفا می کند. گاهی اوقات در بازار قیمت های مختلفی از یک مدل دوربین مداربسته را شاهد هستیم. زمانی که از فروشنده می پرسیم یکی از پاسخ ها این است: این دوربین دارای گارانتی اصلی است دیگری بدون گارانتی. در مواقعی هم ممکن است فروشندگان سودجو برای دریافت سود بیشتر کالاهای قاچاق را با گارانتی جعلی و قیمت بالا به فروش برسانند. چگونه می توانیم تفاوت گارانتی اصلی دوربین مدار بسته با گارانتی جعلی را تشخیص دهیم تا در زمان خرید متضرر نشویم. در این مقاله سعی داریم تعریفی از گارانتی دوربین مداربسته، گارانتی اصلی داشته باشیم تا شما براساس آن بتوانید فرق بین این دو را در یابید.

گارانتی دوربین مداربسته

گارانتی های معتبر در هر حوزه تعداد کمی هستند و معمولاً شناخته شده و مشهوراند. حال اگر اطلاعات کافی در ارتباط با آن صنعت و حوزه نداشته باشیم طبیعیست که هیچ شناختی در ارتباط با شرکت های اصلی ضمانت کننده نداشته باشیم. به طور کلی گارانتی اصلی شامل الزاماتیست که شرکت ضامن نسبت به اجرای آن متعهد است. این الزامات شامل تامین قطعات، دانش فنی و تجربه کافی در حوزه تعمیرات و خدمات دوربین مداربسته است. همچنین گارنتی اصلی دوربین مداربسته متعهد می شود تا در راستای کاهش هزینه های مصرف کننده، خدمات پس از فروش صحیحی را ارائه کند تا موجب آسوده خاطر شدن مصرف کننده شود.

بنابراین گارنتی اصلی دوربین مداربسته تنها یک برچسب یا هولوگرام روی کالا نیست. وجود برچسب یا کارت ضمانتنامه معرفی نامه ای است که مشتری را به شرکت ارتباط می دهد. قبل از نهایی کردن خرید دوربین مداربسته، استعلام گارانتی دوربین مداربسته را نسبت به اصلی بودن یا جعلی بودن آن انجام دهید. ممکن است بعد از خرید متوجه شوید آن برچسب یا کارت گارانتی به هیچ شرکتی تعلق نداشته و یا تنها بخشی از خدمات پس از فروش را شامل می شود.

استعلام گارانتی دوربین مداربسته

وجود کالاهای قاچاق در بازار موجب شده است تا تغییرات قیمت به شکل چشمگیری دیده شود. غالباً اجناس قاچاق با قیمتی پایین تر و ارزان تر به دست مشتری می رسد. همچنین هیچ شرکتی عهده دار خدمات پس از فروش آنها و پاسخگوی مسائل آنها نیست. با این وجود برخی از شرکت های کم اعتبار و کم قدمت برای جذب مشتری بیشتر اقدام به فروش چنین دوربین های مداربسته ای می کنند که فاقد گارانتی هستند.

البته تنها موضوع نبود گارانتی نیست بلکه عدم اطمینان به کیفیت محصول است. اگر در مدت کوتاهی پس از خرید دوربین مداربسته مشکلاتی از جمله خرابی بوجود بیاید می خواهید به چه کسی مراجعه کنید تا خدمات مناسبی ارائه کند. شرکت هایی با تخصص کم و عمر کوتاه هرگز نمی توانند تعهد لازم را جهت تامین قطعات و تعمیر حرفه ای کالا داشته باشند. در نتیجه شرکت ضمانت کننده خود می تواند تا حدودی اعتبار گارانتی را مشخص کند.

از آنجایی که گارنتی کالاها و محصولات براساس شناسه آنها ثبت می شود به راحتی قابل استعلام است که شما می توانید قبل از خرید، شناسه را در سامانه استعلام جامع گارانتی وارد کنید تا اطلاعات در مورد نوع گارانتی و شرکت ضمانت کننده برای شما نمایش داده شود.

سامانه جامع گارانتی چیست

شما از طریق این سامانه می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

• فعال سازی گارانتی

• استعلام اصالت گارانتی

• اطلاعات مراکز خدمات گارانتی

درباره سامانه جامع گارانتی

این سامانه برای ساماندهی به خدمات گارانتی در سطح کشور طراحی شده است که به مشتریان امکان می دهد تا از اصالت کالاهای عرضه شده اطمینان حاصل کنند. سامانه جامع گارانتی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی و ارائه خدمت می کند. شما از طریق این سامانه می توانید با نمایندگی های رسمی ارائه خدمات پس از فروش نیز آشنا شوید.

برای ورود به سامانه جامع گارانتی جهت استعلام گارانتی به سایت استعلام گارانتی به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://irangs.ir/


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید