نصب دوربین مداربسته در پارکینگ های عمومی

. در این مطلب قصد داریم از مزایا و لزوم وجود سیستم های نظارتی و حفاظتی در پارکینگ ها بزرگ و عمومی صحبت کنیم زیرا تردد بالای وسایل نقلیه و افراد در این مکان ها منجر به افزایش پتانسیل جرم خیزی در این مناطق می گردد...

نصب-دوربین-مداربسته-در-پارکینگ-های-عمومی,,
هدف اصلی یک سیستم مداربسته در کسب و کار ها، بهبود کیفیت خدمات و امنیت و جلوگیری از سرقت و سایر جرایم است. البته که دوربین ها نمی توانند از وقوع جرایم جلوگیری کنند، اما می توانند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند که منجر به کاهش فعالیت نرخ جرم در ناحیه تحت نظارت می شود. به همین دلیل است که در تمامی مراکز عمومی اعم از فروشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی، پارکینگ های بزرگ و عمومی برای حفظ امنیت افراد و اموال آنها ضروری است تا از دوربین مداربسته استفاده گردد.
سیستم های مداربسته جدید دارای قابلیت های فراوانی هستند علی الخصوص که از تکنولوژی هوشمند نیز بهره می برند و به همین دلیل به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای امنیتی و نظارتی در اماکن مختلف باشند. این دوربین ها مجهز به نرم افزارهای مدیریتی قدرتمندی هستند که از انواع قابلیت های تصویری اعم از شمارش افراد، تشخیص نفوذ، تشخیص پلاک و ... پشتیبانی می کند. در این مطلب قصد داریم از مزایا و لزوم وجود سیستم های نظارتی و حفاظتی در پارکینگ های بزرگ و عمومی صحبت کنیم زیرا تردد بالای وسایل نقلیه و افراد در این مکان ها منجر به افزایش پتانسیل جرم خیزی در این مناطق می گردد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ

1. شناسایی سارقین: سارقین به راحتی می توانند در بخش های مختلف پارکینگ پنهان شوند. شما می توانید پتانسیل وقوع سرقت را با مانیتورینگ محل از طریق سیستم مداربسته خود کاهش دهید و شواهد را ثبت کنید.

2. جلوگیری از سرقت خودروها: پارکینگ ها مانند یک معدن طلا برای سارقین هستند. علاوه بر سرقت خودرو لوازم موجود در اتومبیل ها نیز در معرض خطر می باشند. شما می توانید با تجهیز پارکینگ توسط سیستم مداربسته احساس امنیت را برای مشتریان خود هنگامی که از اتومبیل خود دور هستند فرآهم کنید.


3. تشخیص دستکاری دوربین توسط خرابکاران: هنگامی که دوربین توسط افراد خرابکار مورد دستکاری(مانند تغییر زاویه دید، فوکوس و پوشاندن لنز با پارچه یا اسپری، دوربین با استفاده از قابلیت ضد دستکاری (Tampering Detection) خود می تواند با فعال کردن سیستم آلارم فرد خاطی را شناسایی کند.

پارکینگ های عمومی عمدتا به دو بخش داخلی که شامل ساختمان پارکینگ و فضای بیرونی آن است تقسیم می گردند. که هر دو فضا نیز نیازمند نظارت و رسیدگی هستند. حتی بخش بیرونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در بسیاری از پارکینگ ها فضای بیرونی نیز مورد استفاده برای پارک خودروها قرار می گیرد. به همین جهت نیز به شرح سازوکار یک سیستم مداربسته در هر دو بخش می پردازیم:


فضای داخلی پارکینگ

ساختان اصلی یک پارکینگ بزرگ مهم ترین بخش آن است زیرا در یک فضای سر بسته قرار دارد که ممکن است از روشنایی خوبی نیز برخوردار نباشد. همچنین کنترل و مدیریت آن در هنگام بروز احتمالی جرم و یا تصادفات سخت تر از یک محیط روباز است. در زیر به برخی از راهکار های موثر برای رفع مشکلات اینچنینی اشاره نموده ایم.


  • استفاده از دوربین های چند سنسوره:
یکی از راهکارهای جالب استفاده از دوربین های چند سنسوره پانورامیک است این دوربین ها با داشتن 4 تا 8 عدد سنسور می توانند تصاویری پانورامیک با زوایای 180 یا 360 درجه از محیط به دست دهند و فضای بزرگی از محیط را پوشش دهند. از جمله شرک های تولید کننده این نوع دوربین ها می توان به شرکت هایک ویژن اشاره نمود.
  • استفاده از دوربین های مخصوص شب:
فضای داخلی پارکینگ ها معمولا از روشنایی مناسبی برخوردار نیست و در تاریکی دید مناسبی نخواهید داشت. اما برای حل این مشکل می توانید از دوربین هایی که برای نور بسیار کم ساخته شده اند استفاده کنید طراحی این دوربین ها به نحوی است که در کمترین روشنایی نیز تصاویر واضح و با کیفیتی ارائه می کنند. از این دست از دوربین ها می توان به دوربین های دارک فایتر هایک ویژن اشاره نمود.

ایستگاه های کنترل عبور و مرور خودروها

همانطور که می دانید در ابتدای ورودی و خروجی هر پارکینگی ایستگاه هایی قرار گرفته که خودروها پس از یک ایست کوتاه در آنها و پرداخت وجه به مسیر خود ادامه می دهند. این مکان ها به دلیل ایجاد ترافیک در تردد خودروها از اهمیت بالایی برخورداراند. در زیر به راهکار مهمی نیز برای این نقاط اشاره شده است:


  • استفاده از دوربین های شمارشگر:اصطلاحا به دوربین هایی که توانایی شمارش و تشخیص پلاک خودرو ها را دارند دوربین های مداربسته ANPR گفته می شود. با وجود این دوربین در ایستگاه های پرداخت وجه به راحتی می توان از تعداد و مشخصات پلاک هر خودرویی که وارد پارکینگ می گردد مطلع شد.
  • استفاده از دوربین های WDR دار: درب های ورودی و خروجی اغلب در معرض تابش مستقیم نور افتاب هستند همین امر منجر می شود تا تصاویر کیفیت خوبی نداشته باشند اما با استفاده از همچنین تا حد زیادی این مشکل برطرف می گردد. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می توانید به این مقاله رجوع کنید.
  • نمایشگرهای LED:اگر قصد دارید تا یک سیستم کاملا مکانیزه در پارکینگ داشته باشید می توانید از نمایشگر هایی که تعداد پارکینگ های خالی و ممحل دقیق آنها را نمایش می دهند استفاده نمائید.

کنترل محیط اطراف پارکینگ

محیط بیرونی پارکینگ نیز به بخش های مختلفی تقسیم می گردد که هر کدام به صورت جداگانه باید با راهکارهای مناسب تجهیز گردند. به طور کلی برای مدیریت و مانیتورینگ فضای بیرونی از دوربین های اسپیددام یا گردان استفاده می گردد. برای مثال دوربین PTZ دارک فایتر هایک ویژن گزینه مناسبی برای این مکان است. این دوربین 2 مگاپیکسلی Full HD با زوم اپتیکال 23x است. همچنین دارای قابلیت تعقیب هوشمند است که می تواند سوژه های متعددی را ردیابی کند.

اتاق های نگهبانی

اتاق های نگهبانی یا حراست در مجموعه های بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار اند زیرا تمامی وقایع مهم از این قسمت کنترل و نظارت می گردند. برای این قسمت می توان از انواع مختلفی از دوربین ها استفاده نمود. اما دوربین های Fish-eye با تصاویر 180 درجه می توانند گزینه مناسبی برای این مکان ها باشند.

مرکز مدیریت

مهم ترین قسمت در یک سیستم مداربسته مرکز مدیریت اطلاعات آن است زیرا دسترسی به آن مساوی است با نفوذ به هسته اصلی اطلاعات یک سیستم مداربسته. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای این قسمت که دور از دسترس افراد باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.



مطالب مرتبط:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید