نقش ویدئووال (Video Wall) در دوربین مداربسته

ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتورها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند...

نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.

در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.


ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.

در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.


ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.


انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.

یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.


این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.


تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.


تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:

  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.

مطالب مرتبط:

دوربین مداربسته صنعتی چیست؟

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید