قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟

"UTC" مخفف عبارت Up Coax است، که در سیستم های نظارت تصویری آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر با استفاده از UTC می تواند از راه دور به منوی OSD دوربین دسترسی داشته و تنظیمات لازم را انجام دهد...

قابلیت-UTC-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
در هنگام نصب دوربین مداربسته، زمان هایی پیش می آید که نصاب مجبور به نصب دوربین مداربسته بر روی سقف یا دیوار می شود. این کار البته باعث پیشگیری از دستکاری های خرابکارانه یا سایر عوامل می گردد. از جهتی این مسئله باعث می گردد تا دسترسی به دوربین ها جهت انجام تعمیرات، تنظیمات و ... دشوار گردد.

برای حل این موضوع تولیدکنندگان دست به ابداع تکنولوژی هایی زده اند که بتوان از راه دور این تنظیمات را انجام داد. یکی راه حل، استفاده از فناوری UTC است.


قابلیت UTC

"UTC" مخفف عبارت Up The Coax است، که در سیستم های نظارت تصویری آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر با استفاده از UTC می تواند از راه دور به منوی OSD دوربین دسترسی داشته و تنظیمات لازم را انجام دهد.
آپشن های موجود در منوی OSD شامل تنظیمات مربوط به رنگ، نور، فعال و غیر فعال کردن سنسور ها و سایر قابلیت های مختلف دوربین مداربسته می گردد.

نحوه کار با UTC

کنترلر UTC دارای یک ورودی و خروجی تصویر با پورت BNC است. به منظور استفاده از آن ابتدا باید ورودی آن را به کابل تصویر دوربین مداربسته با قابلیت UTC متصل نمود و سپس باید خروجی آن را به نمایشگر یا دستگاه ضبط DVR متصل نمود.

شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منوی OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.


مزایا

در واقع تکنولوژی UTC می تواند منجر به صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه های نصب و نگه داری گردد. و به کاربر اجازه می دهد تا بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین، تنظیمات دلخواه را در دوربین انجام دهد. از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  • دسترسی به منوی OSD از طریق کابل کواکسیال
  • دسترسی و تنظیم دوربین های نصب شده در خارج از محل ساختمان
  • کاهش زمان و کاهش دشواری های موجود برای مشاهده تنظیمات دوربین
  • انجام تنظیمات بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین
  • یک راه حل مقرون به صرفه بدون نیاز به تغییر طرح اصلی نصب دوربین ها

در پایان باید به این نکته توجه نمائید که این فناوری تنها بر روی سیستم نظارتی آنالوگ و آنالوگ HD قابل استفاده است. در سیستم مداربسته تحت شبکه که دارای تکنولوژی پیشرفته تری می باشند تنظیمات از طریق کنترل پنل و با امکانات بیشتری انجام می شود.

مطالب مرتبط





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید