آشنایی با چیپ تصویر Progressive CMOS

فن آوری های سنسورهای CMOS در طی سالیان اخیر پیشرفت های گسترده ای داشته است. به نحوی که کیفیت تصاویر گرفته شده...

آشنایی-با-چیپ-تصویر-Progressive-CMOS,,
سیستم های نظارتی و امنیتی امروزه از تنوع زیادی برخوردار اند. اگر یک دوربین مداربسته را بشکافید و قسمت های مختلف آن را واکاوی نمایید متوجه یک قطعه الکترونیکی درون لنز آن می شوید که از فتودیود های بازتابنده متعددی تشکیل شده است. به این قطعه اصطلاحا حسگر یا سنسور تصویر دوربین مدار بسته گفته می شود.

بسته به مشخصات دوربین مداربسته، متوجه خواهید شد که یکی از دو سنسور تصویر زیر درون دستگاه شما قرار دارد:



سنسور های CCD و CMOS همان فتودیود هایی هستند که در پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند و اساسا وظایف مشابه آنها را انجام می دهند. آنها نور را به الکترون تبدیل می کنند و سپس با تبدیل آن به سیگنال های دیجیتال تشکیل تصویر می دهند.


چیپ تصویر Progressive CMOS


فن آوری سنسورهای CMOS در طی سالیان اخیر پیشرفت های گسترده ای داشته است. به نحوی که کیفیت تصاویر گرفته شده با سنسور CMOS پس از پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

پیشرفت هایی که در سنسورهای CCD و CMOS موجود در دوربین های مدار بسته صورت پذیرفته قابلیت های اساسی آنها را بهبود بخشیده است. ورژن های Interlaced و Progressive این سنسور ها از جمله این پیشرفت ها هستند. این سنسور ها نقائص موجود در تصاویر را درون فریم ها پردازش و برطرف می کنند.

فناوری Progressive scanning در هر دو سنسور CMOS و CCD رایج است، اما عمدتا در دوربین های مداربسته CMOS مورد استفاده قرار می گیرد. در اسکن پیشرفته یا Progressive scanning دوربین از هر پیکسل به طور جداگانه اطلاعات را دریافت می کند و پس اسکن آنها، یک تصویر کامل را به دست می دهد.


این مسئله در دوربین مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فناوری Progressive scanning باعث می شود تا دستگاه ضبط DVR انعطاف بیشتری در ضبط تصاویر داشته باشند و تصاویر برای مثال در هنگام برخورد به یک سوژه متحرک از کیفیت بیشتری برخوردار باشند.

مطالب مرتبط:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید