چیپ تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته چیست؟

حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین است از طریق تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. در ساختار دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می گردد...

چیپ-تصویر-CCD-EFFIO-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین از طریق تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. در ساختار دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می گردد.
چیپ های تصویر EFFIO از دسته سنسورهای CCD هستند که توسط شرکت سونی تولید می شوند این سنسورها دارای قابلیت های ویژه ای بوده، نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و کیفیت رنگ ها در تصاویر حاصل از آنها نیز مناسب است. این چیپ ها دارای چندین نوع مختلف هستند.

دوربین هایی که از تکنولوژی Effio سونی بهره می برند قادرند تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتر، با رنگ های زنده و نسبت سیگنال به نویز بیشتری ارائه دهند.


نحوه عملکرد سنسور Effio

سنسور Effio که مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor)است دارای ویژگی های خاصی است که آن را از هم ردیفان خود متمایز می سازد. از جمله این ویژگی ها این است که از لحاظ فرکانس خروجی، سنسور Effio فرکانس خروجی به مراتب بالاتری دارد. همچنین رزولوشنی که این چیپ تصویر ارائه می کند بسیار پیشرفته تر بوده و فارغ از تکنولوژی مگا پیکسلی در دوربین های تحت شبکه است. با توجه به نحوه پردازش تصاویر در این تكنولوژی، امكان دستیابی به تصاویر با وضوح بالاتر میسر می باشد.
در دوربین هایی که مجهز به سنسور Effio هستند سیستم پیشرفته تصحیح و ارتقا رنگ ها در تصاویر وجود دارد که رنگ هایی زنده و واقعی را به نمایش می گذارند. در مورد وجود نویز در تصاویر نیز از هر دو تکنولوژی 2D-DNR و 3D-DNR برای کاهش نویز تصاویر استفاده می کند.

لازم به ذکر است که با استفاده از این تكنولوژی امكان دستيابي به كیفیت بالاي تصویر در حالت زوم الكترونیكی (E-ZOOM) نیز امکان پذیر است . زیرا در حالتی که لنز دوربین را بر روی نقطه خاصی متمرکز می کنید از کیفیت تصویر کاسته می شود اما با وجود این سنسور این مشکل تا حد زیادی برطرف گردیده است. به نحوی که برای مثال در دوربینی با قابلیت زوم بالا بدون افت كیفیت تصویر این كار انجام می شود.



مطالب مرتبط



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید