Min.Illumination در دوربین مداربسته به چه معناست؟

Min. Illumination درباره حداقل نور مور نیاز دوربین مداربسته برای تشکیل تصویر صحبت می کند. در واقع این ویژگی نشان می دهد که حساسیت حسگر یا سنسور تصویر نسبت به نور به چه میزان است.

Min-Illumination-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست-؟,,

Min. Illumination درباره حداقل نور مور نیاز دوربین مداربسته برای تشکیل تصویر صحبت می کند. در واقع این ویژگی نشان می دهد که حساسیت حسگر یا سنسور تصویر نسبت به نور به چه میزان

است.


حساسیت به نور به چه معنی است؟

منظور از حساسیت به نور معرفی یک ویژگی بد در دوربین نیست، بلکه یکی از ویژگ های اساسی کارکرد مناسب یک دوربین مداربسته است. هر چه مقدار این حساسیت زیادتر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر دوربین

است.


در واقع نسبت این حساسیت همانند میزان نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر در دوربین است. هرچه میزان نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر کمتر باشد، بدین معنی است که حساسیت حسگر تصویر آن نسبت به نور بیشتر و کارایی آن بویژه در نور کم بالاتر

است.


واحد اندازگیری نور مورد نیاز دوربین مداربسته

مقادیر شدت روشنایی در یک محیط را با واحد لوکس (LUX) نمایش می دهند. به طور کلی برای نمایش مقادیر نور مورد نیاز دوربین مدار بسته از این واحد اندازه گیری استفاده می گردد.

برای اندازه گیری نور محیط مورد نظر می توانید از دستگاه های مخصوص لوکس سنج استفاده نمایید. مقادیر بدست آمده به شما کمک می کند تا با توجه به میزان نور موجود در محیط های مورد نظر خود دوربین مناسب خود را انتخاب نمایید.


لوکس یک دوربین مداربسته باید چقدر باشد؟

همانطور که گفتیم هر چه حساسیت حسگر دوربین مدار بسته نسبت به نور بیشتر باشد کارایی آن بیشتر است. در دوربین های معمولی حداقل نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر برابر با 0/1 لوکس است. این میزان روشنایی یک شمع معمولی در یک اتاق 3*4 متری است.

اما دوربین برای تشکیل یک تصویر مناسب لازم است تا ده برابراین مقدار نور در اختیار داشته باشد. زیرا مقدار ذکر شده(0/1 لوکس) حداقل نور مورد نیاز دوربین است. دوربین های پیشرفته تری تولید شده اند که در نور 0/0001 نیز کار می کنند.


دوربین های مداربسته ای که در محیط کاملا تاریک کار می کنند

دوربین هایی در بازار وجود دارند که در تاریکی کامل شب نیز می توانند تصاویر قابل قبول ارائه دهند. این دوربین ها در واقع از قابلیت دید در شب IR استفاده می کنند.

عملکرد آنها بدین صورت است که با استفاده از LED های مادون قرمز خود نور مورد نیاز دوربین برای تشکیل تصویر در شب را فرآهم می کنند. لازم به ذکر است که نور مادون قرمز با چشم غیرمسلح دیده نشده و به همین خاطر شما گمان می کنید که محیط کامالا تاریک است. امااین نور برای دوربین قابل تشخیص

است.



مطالب مرتبط



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید