تشخیص نفوذ غیر مجاز افراد در دوربین مداربسته چیست؟

تشخیص نفوذ یک تابع تحلیلی از مجموعه ویژگی های هوشمند دوربین های تحت شبکه است. یکی از قابلیت های موجود در دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی جهت تشخیص ورود افراد قابلیت تشخیص نفوذ و یا Intrusion Detection است...

تشخیص-نفوذ-غیر-مجاز-افراد-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,

حریم منازل شخصی و محل کار افراد همواره در معرض خطر نفوذ سارقین قرار داارد و می تواند خسارت های مالی، جانی و ... را به دنبال داشته باشد. زمانی كه به روش‌ های جلوگيری سرقت و ورود غیرمجاز افراد می‌انديشيم، فاكتورهای مهمی ‌وجود دارند كه بايد به آنها توجه شود.


در این راستا، به منظور ارتقا عملکردهای نظارتی و برقراری امنیت در مکان های مختلف اداری تجاری و منازل شخصی تا بحال سیستم های حفاظتی مختلفی با تکنولوژی های متنوعی ابداع گردیده است که از جمله آنها می توان به سیستم های نظارتی مداربسته اشاره نمود.
تشخیص نفوذ یک تابع تحلیلی از مجموعه ویژگی های هوشمند دوربین های تحت شبکه است. یکی از قابلیت های موجود در دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی جهت تشخیص ورود افراد قابلیت تشخیص نفوذ و یا Intrusion Detection است.
هشدارهای نفوذ یا سرقت، سیستم هایی هستند که برای شناسایی ورود غیرمجاز افراد به داخل به ساختمان یا محل زندگی طراحی شده اند.این سیستم ها زیر مجموعه توابع تحلیلی VCA یا همان پردازش تصویر هستند.

نحوه عملکرد

با فعال نمودن این قابلیت در دوربین مداربسته در صورت ورود فرد یا افراد مختلف به یک منطقه غیر مجاز از پیش تعیین شده دوربین به صورت اتوماتیک آن را تشخیص داده و توسط روش های مختلفی اعم از به صدا درآوردن آلارم و یا شروع ضبط هشدارهای لازم را می دهد.

دوربین این کار را با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ای که در نرم افزار آن تعبیه شده است انجام می دهد زمانی که فرد وارد منطقه غیر مجاز می شود دوربین شروع به آنالیز سوژه می نماید و اگرابعاد سوژه بر خلاف پارامترهای تعریف شده باشد زنگ هشدار را به صدا در می آورد.


نحوه فعال نمودن

1. تعیین محدوده مورد نظر: برای فعال نمودن این قابلیت در دوربین ابتدا باید محدوده مورد نظر خود را با کشیدن خطوط فرضی در نرم افزار مشخص نماییم. دوربین های مدار بسته هوشمند قابلیت این را دارند که تا 4 منطقه فرضی را پوشش دهند.
2. تعیین Threshold: منظور از Threshold همان آستانه زمانی است که همان مدت زمان لازم برای به صدا درآمدن زنگ های آلارم پس از ورود فرد به منطقه مورد نظر است. برای مثال این زمان را می توان بر روی 0 تا 10 ثانیه تنظیم نمود.
3. تعیین میزان Sensivity: میزان Sensivity یا حساسیت مربوط به ابعاد سوژه های مختلفی است که وارد محوطه می گردند. با تنظیم میزان Sensivity روی مقادیر خاص باعث می گردد تا دوربین تنها نسبت به ورود سوژه هایی با ابعاد مشخص و تعریف شده حساسیت نشان می دهد. میزان Sensivity می تواند از 0 تال 100 درصد باشد.

مزایای قابلیت تشخیص نفوذ

از مزایای وجود این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  • با استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ دیگر نیازی به استخدام اپراتور جهت نظارت بر تصاویر ارسالی ااز دوربین ها وجود ندارد و به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی می گردد.
  • به وسیله این فناوری می توان رفت و آمد افراد را در محل کار یا شرکت های بزرگ از اتاقی به اتاق دیگر کنترل و محدود نمود.
  • کارایی این سیستم در کنترل درب ورودی بسیار بالا بوده و بوسیله آن میتوان ورود و خروج افراد از درب های مختلف را تحت نظارت قرار داد.
  • در صورتیکه که در محل حضور نداشته باشید می توانید هشدار های لازم را از راه دور بر روی تلفن همراه و یا در سایر دستگاه ها دریافت نمایید.

مطالب مرتبط:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید