درس 2 - هدف از نصب دوربین مداربسته

در این درس با اهداف کلی نصب دوربین مداربسته و سیستم های حفاظتی و نحوه گرفتن بهترین کارایی از این سیستم ها آشنا خواهید شد.

دوره-آموزش-رایگان-دوربین-مداربسته-درس-2,,

هدف از نصب دوربین مداربسته

نصب سیستم مداربسته با اهداف متفاوتی انجام می شود. اطلاع از فلسفه و هدف کار یک سیستم به شناخت بهتر آن کمک زیادی می کند، پس در اینجا اهداف عمومی نصب یک سیستم مداربسته را بررسی می کنیم:


نصب دوربین مداربسته با اهداف امنیتی

کاربری امنیتی دوربین مداربسته به معنای نصب سیستم مداربسته برای افزایش امنیت یک محل یا امکان پیگیری قضایی است. این کاربری یکی از اصلی ترین دلایل نصب سیستم های مداربسته است تا جایی که به دوربین مداربسته، دوربین حفاظتی نیز گفته می شود.


نصب دوربین های مداربسته با کاربری امنیتی دو هدف کلی را دنبال می کند:


  • پیشگیری: استفاده از سیستم مداربسته نقش زیادی در پیشگیری از وقوع جرم دارد. طبق تحقیقی که در سال 2006 در شهر لندن انجام شد، نصب دوربین مداربسته به صورت متوسط تا 40 درصد از وقوع جرم در مکان های مختلف (به ویژه محیطهای تجاری) می کاهد. پیشگیری از وقوع جرم می تواند در طول زمان نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه های مشتری داشته باشد. استفاده از یک سیستم مداربسته موثر و دوربین های کافی در تمام محیط بالاترین سطح پیگیری را برای شما ایجاد می کند.

  • پیگیری: دوربین مداربسته از طریق ثبت اطلاعات تصویری یک محیط امکان پیگیری شخصی یا قضایی پس از وقوع جرم را محیا می کند. امروزه استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته در سطح شهر به بخشی از روند پیگیری پلیس و سازمان های امنیتی تبدیل شده. داشتن تصویر از محل وقوع جرم، روند اجرای آن یا افراد متخلف درگیر، امکان پیگیری و جلب مجرمین را به شدت بالا می برد. از منظر قضایی نیز تصویر ضبط شده در دوربین های مداربسته به عنوان یک مدرک کاملا معتبر شناسایی می شود و میتوان به راحتی به آن استناد کرد.

توجه - سیستم مداربسته یک ابزار برخورد نیست. این بدان معناست که استفاده از سیستم مداربسته نمی تواند روند یک جرم را متوقف کند و تنها امکان پیشگیری (قبل از وقوع جرم) را پیگیری (بعد از وقوع جرم) را برای شما محیا می کند. در صورتی که به دنبال یک ابزار برخوردی هستید بهتر است از دزدگیر هم در کنار سیستم مداربسته استفاده کنید.

ساختار سیستم مداربسته به عنوان یک ابزار امنیتی

زمانی که میخواهید از سیستم مداربسته به عنوان یک ابزار امنیتی استفاده کنید یکی از مهمترین مسائل حفاظت فیزیکی از تجهیزات است. باید سعی شود تا جای ممکن دوربین ها خارج از دسترس نصب شوند یا در صورت در دسترس بودن از بدنه مقاوم یا کاور مناسب برای آنها استفاده شود. کابل ها هم باید تا جای ممکن به صورت مخفی یا از داخل لوله انتقال پیدا کنند تا امکان از کار انداختن هیچ یک از بخش های سیستم به سادگی فراهم نشود.

نصب دوربین مداربسته با اهداف نظارتی

کاربرد نظارتی سیستم مداربسته به معنای نصب دوربین مداربسته با هدف نظارت بر روند کار، اجرای دستورات یا نظم محیط است. دوربین های مداربسته معمولا در محیطهای اداری و صنعتی با هدف نظارتی نصب می شوند. البته حتی در منازل هم ممکن است از دوربین مداربسته برای نظارت بر کار پرستار بچه استفاده شود.

گرچه استفاده از دوربین مداربسته برای افزایش فشار یا سختگیری بر نیروی کار از طرف روانشناسان صنعتی توصیه نمی شود اما استفاده درست از سیستم مداربسته در محیط کار میتواند نقش زیادی در بالابردن نظم، افزایش بهره وری و کیفیت ارائه خدمات در محیط کار داشته باشد.

نظارت بر کار دستگاه ها هم می تواند یخشی از اهداف نظارتی سیستم مداربسته شمار آیند. در بسیاری از محیطهای صنعتی استفاده از یک سیستم مداربسته مناسب میتواند امکان کنترل کل روند تولید را به صورت یکپارچه برای مدیر تولید ایجاد کند به نحوی که الزامی به حضور دائمی در خط تولید وجود نداشته باشد. تقریبا در تمام کارخانجات تمام اتوماتیک جهان روند تولید به وسیله یک سیستم مداربسته یکپارچه از طریق یک یا چند فرد کنترل می شود.

کاربردهای دیگر سیستم های مداربسته

سیستم های مداربسته کاربردهای تخصصی دیگری هم دارند. استفاده در صنایع نظامی، تجهیزات ابزار دقیق، دستگاه های اندازگیری و ... از دیگر کاربردهای سیستم های مداربسته است. امروزه حتی در مراکز جنگل بانی هم با استفاده از سیستم های مداربسته ریموت، وقوع حریق در جنگل را شناسایی می کنند.


درس ها


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • حسین غریبی:

    باسلام نکات مفیدوآموزنده بود ممنونم آیامیشود همزمان بادوربین مداربسته دزدگیر(آژیر)نصب کردویادوربین مداربسته را به صورت پخش درموبایل خود قرار دادواستفاده کرد؟ ممنونم

    ثبت شده در 1395/07/18
 
نظر خود را ثبت کنید