شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته

عدم وجود نظارت بر بازار تجهیزات حفاظتی موجب گسترش قارچ گونه انواع روش های کلاه برداری در این بازار شده است. در این مطلب به بیان روش های ساده ای برای شناسایی چنین روش هایی می پردازیم.

ّبرندهای-معروف,,
عدم وجود نظارت بر بازار تجهیزات حفاظتی موجب گسترش قارچ گونه انواع روش های کلاه برداری در این بازار شده است. البته نباید فراموش کرد که بخشی از بار مسئولیت گسترش چنین روشهایی عدم جمع آوری اطلاعات پیش از خرید توسط مشتریان است. در این مطلب به روش های ساده ای برای جلوگیری از سوء استفاده از مشتریان می پردازیم.

برندهای متفرقه یا تقلبی

تمایل مردم برای استفاده از محصولات با کیفیت این تمایل را در برخی افراد ایجاد کرده تا با دادن اطلاعات غلط در رابطه با محصولات خود زمینه کلاه برداری از مشتری و فروش های پر سود تر را ایجاد کنند. اصطلاح برند متفرقه در رابطه با برندهایی استفاده می شود که فاقد شهرت یا اعتبار جهانی هستند ومعمولا توسط وارد کننده و در ایران ایجاد شده اند. این برندها گاهی در ایران با توجه به تبلیغات گسترده با استقبال زیادی هم رو به رو می شوند.
خرید دوربین متفرقه چه اشکالی دارد؟

خرید هیچ محصول متفرقه ای به خودی خود مشکلی ندارد. این محصولات حتی می توانند کیفیت نسبی خوبی هم داشته باشند. اما چند نکته در رابطه با این محصولات وجود دارد:

  • گرچه خرید محصول متفرقه به خودی خود اشکالی ندارد اما خرید آن به جای محصول اصلی و پرداخت هزینه زیاد بابت آن کاری کاملا اشتباه است. این محصولات را معمولا می توانید با کمی تحقیق به قیمتی بسیار ارزان تر بخرید.
  • این محصول فاقد پشتیبانی فنی است. گرچه ممکن است محصول دارای گارانتی باشد اما هیچ گونه پشتیبانی فنی شامل ارائه نرم افزارهای به روز شده، اطلاعات نصب و عیب یابی و ... برای شما در دسترس نخواهد بود.
  • محصولات متفرقه ممکن است در ظاهر به خوبی کار کنند اما معمولا دارای نقص های امنیتی و نرم افزاری جدی هستند که استفاده از آنها را برای کاربری های حساس کاملا غیر منطقی می کند.
  • امکان استعلام کیفیت یا قیمت این محصولات برای شما تقریبا غیر ممکن خواهد بود و این موضوع احتمال کلاه برداری را افزایش خواهد داد.
  • شرکت های گارانتی کننده محصولات متفرقه معمولا از اعتبار کمتری برخوردارند و احتمالا بی اعتبار شدن گارانتی این محصولات هم بسیار بالاتر است.

چطور برندهای متفرقه را شناسایی کنم؟

با وجود پیشرفته شدن روش های کلاه برداری هنوز روش های ساده ای برای شناسایی محصولات متفرقه وجود دارد. یکی از بهترین این روش ها تحقیق اینترنتی در رابطه با محصولات است.


در گذشته کمتر برند متفرقه ای دارای وب سایت و اطلاعات محصولات بود اما متاسفانه با پیشرفت روش های ایجاد برند، شرکت های ایجاد کننده این برندها به فکر پیشرفته کردن روش های خود افتاده و برای برندهای خود وبسایت هایی هم ایجاد کرده اند که به نوعی نمایش دهنده اعتبار محصولات آنها باشد. از همین رو بررسی نام برند در اینترنت ممکن است شما را وبسایت تقلبی ایجاد شده برای برند منتهی کند.


روش بهتر برای شناسایی برندهای متفرقه سرچ کردن مدل دوربین در موتورهای جست و جوست.

برای مثال می توانید مدل های دوربین زیر را در موتور جست و جوی گوگل سرچ کنید و به نتایج توجه کنید:

  • M5013 (یکی از محصولات شرکت AXIS بزرگترین تولید کننده دوربین های شبکه جهان)
  • SNV-6013 (یکی از محصولات شرکت Samsung یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان)
  • WV-SW155 (یکی از محصولات شرکت Panasonic یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان)
  • DS-2CD2020I (یکی از محصولات شرکت Hikvision بزرگترین تولید کننده دوربین مداربسته جهان)
  • SD32203S-HN (یکی از محصولات شرکت Dahua یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان)

همانطور که در نتایج جست و جو مشخص بود برای تمامی این محصولات حجم بسیار زیادی از تصاویر، کاتالوگ ها و ویدئوها مرتبط وجود دارد که اعتبار جهانی آنها را اثبات می کند. حال می توانید همین روش را برای دوربینی یا وسیله ای که تصمیم به خرید آن دارید انجام دهید و از اصلی بودن آن مطمئن شوید.


آیا روش ساده تری هم برای اثبات اصلی بودن تجیهزات وجود دارد؟
بله، در صورتی که تشخیص اصلی بودن تجیهزات برای شما مشکل بود می توانید از لیست 50 برند بزرگ تولید کننده تجیهزات حفاظتی کمک بگیرید. البته بسیاری از برندهای معتبر در این لیست نیستند اما تمامی برندهای موجود در این لیست کاملا معتبر هستند.
همچنین میتوانید از لیست برندهای معتبر و تائید شده توسط ما هم برای شناسایی برندهای معتبر کمک بگیرید. گرچه این لیست هم شامل تمامی برندهای معتبر تولید کننده محصولات مداربسته نمی شود اما تمامی محصولات اشاره شده در آن کاملا معتبر هستند. سعی خواهیم کرد در طول زمان این لیست را کامل تر کنیم تا بتوانید به راحتی برندهای مورد تائید را در آن شناسایی کنید.

همچنین می توانید با تماس با کارشناسان شرکت ما در رابطه با اصلی بودن برندها اطلاعات کسب کنید. سعی ما بر این است تا با حفظ بی طرفی در رابطه با محصولات متفاوت امکان یک انتخاب ایده آل را برای مشتریان سیستم های حفاظتی ایجاد کنیم.


چرا برندهای متفرقه را معرفی نمی کنید؟

کنترل فروش این محصولات از دایره توانایی های ما خارج است. گرچه وجود چنین رویه ای در بازار این سیستم ها تاسف بر انگیز است تمامی قدرت ما در دفاع از مصرف کننده محدود به مطلع کردن آنها خواهد بود.


امیدواریم با افزایش اطلاعات مشتریان به عادلانه تر شدن بازار این سیستم کمک کنیم.



بازگشت به مطلب نصب دوربین مداربسته

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • حامد:

    سلام منم میخوام راجع به دوربین های آلباترون وسونی و دستگاه های dvr مکسرون و سونی یک اطلاعاتی داشته باشم ممنون

    ثبت شده در 1394/06/04
 
نظر خود را ثبت کنید