خروجی CVBS چیست؟

خروجی CVBS یکی از خروجی های ویدئویی دستگاه های DVR است که معمولا در کنار HDMI و VGA به عنوان یکی از خروجی های اصلی این دستگاه شناخته می شود. در این مطلب بیشتر با این خروجی آشنا خواهیم شد.

تصویر-پشت-DVR-هایک-ویژن,دستگاه DVR هایک ویژن,تصویر پشت  DVR هایک ویژن
خروجی CVBS (شماره 2 در تصویر) یکی از خروجی های رایج دستگاه DVR است که در کنار دو خروجی HDMI و VGA به عنوان رایجترین خروجی این دستگاه ها شناخته می شود. در این مطلب با این خروجی بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاربرد و عملکرد

برخلاف دو خروجی دیگر رایج DVR (خروجی های VGA و HDMI) خروجی CVBS یک خروجی آنالوگ است. نام دیگر این خروجی Composite است که احتمالا آن را در تلویزیون ها به صورت یک ورودی از سه کابل با رنگ های زرد، سفید و قرمز دیده اید. این خروجی در واقع همان کابل زرد رنگ در مجموعه کابل های Composite است (دو کابل قرمز و سفید برای صدای راست و چپ مورد استفاده قرار میگیرند).


با استفاده از این خروجی شما میتوانید دستگاه DVR را به صورت آنالوگ به نمایشگر وصل کنید. به ویژه برای تلویزیون هایی که فاقد ورودی آنالوگ هستند وجود این خروجی میتواند کمک زیادی به شما کند. توجه داشته باشید که با توجه به فرکانس بالای ارسال اطلاعات، طول کابلکشی برای این خروجی کمتر از دوربین های مداربسته آنالوگ خواهد بود اما با این حال در مسیرهای طولانی برای ارتباط با نمایشگر استفاده از این خروجی بهترین گزینه خواهد بود.

رزولوشن خروجی CVBS نسبت به خروجی های دیجیتال تا حدی محدودتر است اما از آنجایی که تبدیل کمتری روی آن صورت می گیرد به ویژه در تلویزیون های آنالوگ شفافیت تصویر به مراتب بیشتری را ایجاد می کند.


آیا می توان این خروجی را به خروجی های دیگر دیجیتال تبدیل کرد؟

بله، انواع متفاوتی از مبدل برای تبدیل خروجی های composite به HDMI یا VGA وجود دارد. توجه داشته باشید که این مبدل ها میتوانند تا حدی افت رزولوشن یا کیفیت را ایجاد کنند.


مبدل-CVBS-VGA,مبدل VGA به CVBS,مبدل VGA به CVBS
مبدل CVBS به VGA

CVBS مخفف چیست؟

این اصطلاح مخفف color, video, blanking, and sync است. مفهوم این چهار واژه را زمانی متوجه خواهید شد که به طول موج خروجی این استاندارد نگاه کنید. اطلاعات با ترتیب رنگ، ویدئو، خالی و همزمان کننده در سیگنال ارسال می شود.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (3)
  • زهرا:

    جالب بود اطلاعات خوبیه

    ثبت شده در 1393/09/30
    • پاسخ شهريار

      متشكرمدر ضمينه cctv دانش فني ودسته بندي شده بسيار كم وپراكنده است

      ثبت شده در 1395/10/22
  • امین:

    با سلام دستتون درد نکنه من نمیدونستم این خروجی چیه متوجه شدم ممنونم

    ثبت شده در 1394/03/13
  • نیما:

    ممنون ازاطلاعات ارزشمند شما

    ثبت شده در 1394/03/21
 
نظر خود را ثبت کنید