برد دید دوربین مداربسته انالوگ چقدر است؟

این سوال یکی از رایجترین سوالات مشتریان در رابطه با دوربین مداربسته است. گرچه پاسخ به این سوال بسیار سخت است اما در این مطلب سعی شده با مطرح کردن درست این سوال به آن پاسخ داده شود.

برد_دید_دوربین_مداربسته,برد_دید_دوربین,تصویر زاویه دید مختلف دوربین در اتاق
این سوال تا حد زیادی مبهم است. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنیم و سپس مجددا سوال را مطرح کنیم.

شناسایی صورت

این بار سوال را به این صورت می پرسیم در چه فاصله ای میتوان توسط دوربین مداربسته انالوگ صورت یک انسان را شناسایی کرد. (معمولا منظور سوال کننده به این صورت است)

در پاسخ به این سوال باید گفت که در نور و شرایط مناسب این فاصله برای یک دوربین 400TVL با لنز 3.6میلیمتر حدود 3 متر و برای یک دوربین 700TVL حدود 4 متر خواهد بود. برای دستیابی به برد بیشتر شما میتوانید از یکی از راه کارهای زیر استفاده کنید:


اولین راهکار استفاده از لنزی با فاصله کانونی بالاتر است. برای مثال یک لنز 6 میلیمتر زاویه دید تصویر را کاهش می دهد و از این طریق برای شما بزرگنمایی ایجاد می کند. از این طریق برد دید شما بیشتر خواهد شد. عیب این کار کاهش زاویه دید دوربین است.
دومین راه حل استفاده از دوربین های با کیفیت بالاتر است. برای دستیابی به کیفیت بالاتر شما مجبور خواهید بود به سراغ دوربین های شبکه یا دوربین های آنالوگ HD بروید که کیفیت تصویری تا 8 مگا پیکسل را نیز برای شما قابل دسترس میکنند.

معمولا برای استفاده بهینه از دوربین ها انها را به نحوی نصب میکنند که افراد برای ورود به قسمت های حساس مجبور باشند از کنار آنها عبور کنند. برای مثال دوربین را در ساختمان در نزدیکی درب ورودی یا درب اسانسور نصب می کنند تا امکان ورود به ساختمان بدون نزدیک شدن به دوربین وجود نداشته باشد.


توجه داشته باشید که ایجاد نور مناسب برای دوربین نیز میتواند بر روی کیفیت تصویر خروجی شما تاثیری خیلی مناسب داشته باشد.


خواندن متن

خواندن متن نسبت به شناسایی صورت نیاز به جزئیات خیلی بیشتری در تصویر دارد. با این حال باید مشخص کنید که متن شما چه اندازه ای دارد و چگونه نوشته می شود. هرچه متن ریزتر باشد و خط آن پیچیده تر امکان خواندن آن در تصویر سخت تر خواهد شد. معمولا این امکان به وسیله دوربین های آنالوگ -به علت محدودیت کیفیت تصویر- وجود ندارد. اما در صورت نیاز می توانید از یک لنز کاملا بسته بر روی محلی که نیاز به خواندن متن وجود دارد استفاده کنید.


به طور کلی نمی توان امکان خواندن متون را توسط دوربین مداربسته تضمین کرد. در صورتی که چنین نیازی در محل خود داشتید قبل از انتخاب دوربین حتما با کارشناسان مشورت کرده، نمونه تصویر آن را دیده و امکان خواندن متون را بررسی کنید.

خواندن پلاک

خواندن پلاک اتومبیل نیز به نوعی خواندن یک متن محسوب می شود با این تفاوت که اندازه متن نسبتا بزرگ است، همیشه با یک فونت نوشته می شود و در جای ثابتی قرار دارد. یک دوربین مداربسته انالوگ با لنز 4 میلیمتر و کیفیت 700TVL در شرایط خوب می تواند پلاک را تا 3 متری قرائت کند. در صورتی که به برد بیشتری نیاز داشتید باید لنز بسته تری را انتخاب کنید و یا از دوربین شبکه استفاده کنید.

فعالیت افراد

مشاهده فعالیت افراد در محیط یکی از کاربری های عمومی سیستم مدار بسته است. این کار به جزئیات خیلی کمتری نیاز خواهد داشت. حتی از طریق یک دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت متوسط نیز شما خواهید توانست تحرکات و فعالیت های افراد و خودروها در محیط را شناسایی کنید. از طریق یک دوربین آنالوگ با کیفیت متوسط شما خواهید توانست فعالیت افراد را تا 10متری به خوبی شناسایی کنید.

نمونه_تصویر_کیفیت_D1,کیفیت تصویر,رزولوشن تصویر,نمونه ای از تصویر با رزولوشن D1
نمونه تصویر دوربین انالوگ

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
 
نظر خود را ثبت کنید