5 نکته که باید پیش از خرید دوربین مداربسته بدانید

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید بهتر است پیش از آن این مطلب را بخوانید. در این مطلب در مورد نکاتی اساسی در نصب یک سیستم مداربسته موثر صحبت خواهیم کرد.

خرید-دوربین-مداربسته,,خرید دوربین مداربسته

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید خواندن این مطلب می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.


1 - دوربین مداربسته دزد را نمی گیرد!

قبل از هر چیز باید بدانید که دوربین مداربسته یک سیستم حفاظتی منفعل است. این یعنی نمی توانید از آن به عنوان ابزار برخورد استفاده کنید. اگر سارق وارد محل شما شد دوربین مداربسته به خودی خود نمی تواند هیچ کاری برای متوقف کردن او انجام دهد. دوربین مداربسته معمولا قبل (به صورت پیشگیری از وقوع جرم) و بعد از وقوع جرم (در صورت استفاده از تصاویر برای شناسایی مجرم) به کمک شما می آید، اما در طول وقوع جرم هیچ کارایی ندارد.


در صورتی که به دنبال یک ابزار متوقف کننده هستید بهتر است از دزدگیر استفاده کنید. البته معمولا استفاده از ترکیبی از دوربین و دزدگیر بهترین تاثیر را در کاهش و توقف جرم دارد.

2 - خسیس نباشید!

اگر واقعا می خواهید دوربین مداربسته نصب کنید سعی کنید در انتخاب و نصب آن خسیس نباشید. توجه داشته باشید که دوربین مداربسته یک ابزار امنیتی است. اگر سیستم مداربسته موثری نصب نکنید تقریبا با نصب نکردن آن تفاوتی ندارد. در انتخاب نوع دوربین و مجری آن دقت کنید و سعی کنید پیش از نصب دقیقا نیاز خود را برای نصاب توضیح دهید تا بهترین سیستم مداربسته را نصب کند. تلاش نکنید دوربین های را بیش از حد کم کنید. در صورتی که پوشش بخشی از محوطه را از دست بدهید ممکن است تمام سیستم مداربسته شما بی اثر شود.

3 - پیش از خرید به روشهای دیگر هم فکر کنید

قبل از خرید دوربین مداربسته به روشهای دیگر هم فکر کنید. گاهی مشکل در ساختمان یا محیط کار شما با تعامل حل می شود. در صورتی که روشی کم هزینه تر پیدا کردید، سعی کنید با آن شروع کنید. در برخی موارد مشتری با یک مشاوره ساده می فهمد که از اول هم نیازی به نصب دوربین مداربسته نداشته. به یاد داشته باشید که تقریبا هیچ کس دوربین مداربسته دسته دوم نمی خرد!

4 - آیا نصب دوربین مداربسته میتواند برای من دردسر قانونی ایجاد کند؟

اگر دوربین مداربسته را به صورت مخفی نصب نکرده باشید احتمال این موضوع خیلی کم است. مراجع قانونی معمولا نگاه بسیار مثبتی در مورد سیستم های مداربسته دارند. البته در صورتی که در یک محیط مشاع مثل پارکینگ ساختمان اقدام به نصب دوربین کرده باشید باید رضایت اکثریت اعضای ساختمان را داشته باشید، اما در صورت عدم رضایت هم نهایتا این موضوع منجر به باز کردن سیستم می شود و پیگیری قضایی برای شما ایجاد نمی کند. در طول فعالیت طولانی در بازار دوربین مداربسته به خیلی خیلی ندرت مشتریانی داشتیم که به خاطر نصب دوربین مداربسته دچار مشکل شده باشند.

5 - دوربین مداربسته به نگهداری نیاز دارد!

قبل از نصب دوربین مداربسته به یاد داشته باشید که سیستم مداربسته گرچه کم، اما به مراقبت نیاز دارد. باید سعی کنید حداقل به صورت هفتگی سیستم را چک کنید و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید. مراقبت هفتگی از سیستم مداربسته می تواند هزینه های نگهداری شما را نیز کاهش دهد.


مطالب مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
 
نظر خود را ثبت کنید