طریقه اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی

اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی یکی از درخواست های رایج مشتریان دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی است. در این مطلب بیشتر در رابطه با سیستم آنتن مرکزی و طریقه اتصال دوربین مداربسته به آن صحبت خواهیم کرد.

آنتن-مرکزی,آنتن مرکزی دوربین مداربسته,آنتن مرکزی دوربین مداربسته
اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی یکی از درخواست های مشتریان دوربین مداربسته است. در این مطلب نحوه نصب این تجهیزات را آموزش خواهیم داد.

آنتن مرکزی چطور کار می کند؟

روش کار سیستم آنتن مرکزی بسیار ساده است. این سیستم در ساده ترین حالت از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا چند اسپلیتر یا تقسیم کننده تشکیل شده است. هر یک از این تجهیزات وظیفه خاص خود را دارند. آنتن وظیفه دریافت سیگنال های تلویزیونی را برعهده دارد. تقویت کننده خروجی آنتن را تقویت می کند تا پس از تقسیم سیگنال ها دچار افت نشوند. وظیفه اسپلیتر یا تقسیم کننده هم تقسیم کردن مساوی سیگنال ورودی بین خروجی هاست.


دوربین مداربسته چطور به سیستم آنتن مرکزی وصل می شود؟

سیستم مداربسته را نمیتوان به صورت مستقیم به سیستم مداربسته متصل کرد. دلیل این امر متفاوت بودن نوع سیگنال های آنهاست. برای همسان کردن این دو سیگنال از وسیله ای به نام مدولاتور RF استفاده می کنند. امروزه برای سادگی بیشتر کار معمولا از مدولاتور های فول باند RF برای اتصال دستگاه DVR به آنتن مرکزی استفاده می شود.

مدولاتور چطور باید متصل شود؟

نصب مدولاتور بسیار ساده است. در پایین می توانید تصویر یک مدولاتور فول باند را ببنید. مدولاتور دارای یک ورودی RF و یک خروجی RF و یک ورودی تصویر (Video In) و یک یا دو ورودی صدا (Audio In R and L) است است.


مدولاتور-آنتن-مرکزی-دوربین-مداربسته,مدولاتور فول باند,مدولاتور دوربین مداربسته,مدولاتور آنتن مرکزی,مدولاتور اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی
مدولاتور فول باند RF

خروجی تقویت کننده را باید به ورودی RF مدولاتور متصل کنید. ورودی تصویر DVR هم به Video In متصل خواهد شد. در صورت داشتن صدا در محل میتوانید خروجی صدای DVR را نیز به Audio In مدولاتور متصل کنید و نهایتا خروجی RF را به اسپلیتر خود متصل می کنید.


پس از روشن کردن دستگاه از طریق کلیدها و سون سگمنت موجود بر روی مدولاتور خواهید توانست کانال مورد نظر خود برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته را انتخاب کنید.


استفاده از آنتن مرکزی برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا
  • سادگی: با استفاده از آنتن مرکزی برای دیدن تصاویر، تصاویر دوربین ها به صورت یکی از شبکه های تلویزیونی تبدیل خواهد شد. مشاهده تصاویر به این صورت برای افرادی که هیچ اطلاعات فنی یا کامپیوتری ندارند به راحتی قابل انجام خواهد بود.
  • هزینه پایین: هزینه اتصال دوربین به سیستم آنتن مرکزی بسیار ناچیز و در حد خرید یک مدولاتور و تنظیم آن خواهد بود.

معایب
  • عدم امکان بازپخش تصاویر: متاسفانه با اتصال سیستم مداربسته به آنتن مرکزی شما امکان بازبینی تصاویر یا دسترسی به منوهای دستگاه را در محل نمایش آنها نخواهید داشت.
  • رزولوشن پایین: با توجه به انتقال تصاویر دوربین ها به صورت PAL رزولوشن تصویر دوربین ها به شدت در محل نمایش کاهش خواهد یافت.

آیا میتوان NVR را نیز به آنتن مرکزی متصل کرد؟

بله، از طریق استفاده از تبدیل VGA به AV شما میتوانید خروجی دیجیتال دستگاه NVR را به آنالوگ تبدیل کرده و از این طریق دستگاه دوربین های تحت شبکه را به سیستم آنتن مرکزی متصل کنید. توجه داشته باشید که با توجه به انتقال آنالوگ دوربین ها تا محل نمایش روزولشن تصاویر آنها به شدت کاهش خواهد یافت.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (17)
  • مرتضی ع:

    سلام ممنون از راهنماییهای ارزشمندتون

    ثبت شده در 1394/01/13
  • ف:

    ممنون، مفید بود

    ثبت شده در 1394/02/26
    • پاسخ majid

      سلام .تصویردستگاه دی وی ارahd رو میشه ازطریق مدولاتور انتقال داد

      ثبت شده در 1396/01/21
  • آریا:

    خیلی خوب بود ممنون

    ثبت شده در 1394/03/23
  • حسین:

    سلام ،برای آپارتمان ما رو به این صورت نصب کردن ، اما شبکه های ما بهم خورده چکار کنیم؟

    ثبت شده در 1394/04/04
  • امیر:

    با سلام خدمت شما دوست عزیز.مشکلی دارم.ما به تعداد 10 دستگاه رسیور و تعداد 10 عدد مدولاتور طرح فونیکس خریداری کردیم.منظور از این کار احتیاج مبرم به RF میباشد.هر مدولاتور با کابل AV به یک رسیور وصل شد و خروجی RF هر مدولاتور بعد از لوپ شدن به یکدیگر یک خروجی به ما داد که به ورودی آمپلی دادیم.تصویر در محل بسیار عالی.ولی در موقع انتقال برای شش واحد خراب میشوند.از شما دوست عزیز تقاضای کمک دارم.

    ثبت شده در 1394/04/18
  • محسن:

    بسیااااار سپاسگذارم که اطلاعات مفیدت را در اختیارمون میگذاری. متشکرم

    ثبت شده در 1394/06/06
  • علی :

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مهندس گرامی و با مسیولیت واقعا جا داره ازتون تشکر ویژه ای بشه بنده به عنوان یک همکار در زمینه سیستم های امنیتی واقعا از خوندن مطالب سایت بهره بردم و حالا میخوام ازتون خواهش کنم که در همین سایت یک انجمن همکاران راه بیندازید تا یتوانیم با اتحاد بیشتر میان همکاران عزیز فضای بازار رو برای خودمون بهتر و تجاری تر کنیم و اما در پایان یک سوال داشتم از خدمتتون مهندس جان و اینکه اگر در جاییی ماهواره مرکزی باشه و ما بخواهیم اتقال تصویر داخلی داشته بایم چکار باید کرد ممنون میشم اگر جوابم رو زودتر بدید تشکر ویژه..

    ثبت شده در 1394/06/24
  • س.خرد:

    سلام آقای مهندس شهدوست,بنده دانشجوی ارشد الکترونیک هستم,قصد دارم اگه برای جنابعالی مقدور باشه برای شروع فعالیت تو این حیطه کاری از تجربیات بی تردید ازرشمندتون سود ببرم.میتونم ازتون خاضعانه خواهش کنم در صورت امکان راهنمایی به ایمیل این حقیر پیام بفرستید. سپاسگزارم از لطف شما

    ثبت شده در 1394/07/08
  • ایمان:

    متشکرم از تمام مطالبی که به اشتراک گذاشتید.

    ثبت شده در 1394/07/08
  • بهزاد محمدی:

    عالی بود ممنون میشم اگه در باره انتقال تصویر با انتن ها و یا با دیش (بشقاب) و قیمت انها اطلاعاتی بدهید باز هم تشکر

    ثبت شده در 1394/09/09
  • حامد:

    ممنون

    ثبت شده در 1395/04/09
  • کیوان:

    ما در ساختمان برای دیدن تصاویر دوربین ها در دیگر واحد ها از سیستم آنتن مرکزی استفاده کرد یم .کیفیت دی وی آر و دوربین ها full hd میباشد . تلوزیونی که قرار است تصویر را از آنتن مرکزی دریافت کند کیفیتش یواچ دی است . تصاویری که این تلوزیون نشان میدهد کیفیتش از یک تلوزیون معمولی نیز پایین تر می باشد . لطفا راهنمایی می کنید چاره کا ر چه می باشد . پیشاپیش از شما کمال تشکر را دارم .

    ثبت شده در 1395/04/13
  • حبيب:

    درود فراوان پلايري ميخواستم كه فرمت dav رااجرا كند ويا تبديل نمايد

    ثبت شده در 1395/05/04
  • حمید صمدی:

    باسلام من یک مدولاتور فول باند به ورودی انتن مولتی سوییچر وصل کردم تا هم تصویر دوربین مدار بسته را ببیند وهم ماهواره وهم کانال های تلویزیون ولی متاسفانه بعد از چند روز تغذیه مدولاتور میسوزد لطفا راهنمایی فرمایید

    ثبت شده در 1395/11/09
  • سامان:

    سلام و عرض ادب یه سوال داشتم یه ساختمون 8 واحده در طبقه 4 دی وی ار وصل میشه. دی وی ار به یه اکسس پویت پر قدرت وصل مشه. این امکان وجود دازه بقیه کاربر ها در طبقات دیگر بتونن توسط تلویزیون ها ی وایرلس دار یا به کمک دانگل ... تصویر و دریافت کنند ؟

    ثبت شده در 1395/12/15
  • مهران:

    سلام دوربین مداربسته و آنتن مرکزی داریم. خروجی rf مدولاتور تو اتاق هست، می‌خوایم با یک مانیتور تصاویر دوربین رو ببینیم. مانیتور هم با کابل rs232 وصل میشه. این کار چگونه ممکن میشه؟ آیا رابطی هست که بتونه کانال مربوط به دوربین رو به مانیتور بده؟ با تشکر

    ثبت شده در 1396/01/02
  • آیا می توان یک فلاشر یا ویدوو به آنتن مرکزی وصلکر د :

    آیا میتوان یک فلاشر یا یک ویدو سیدی به آنتن مرکزی وصل کرد

    ثبت شده در 1396/03/17
 
نظر خود را ثبت کنید