انواع دکل دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود. در این مطلب به بررسی انواع متفاوت دکل دوربین مداربسته می پردازیم.

دکل-دوربین-مداربسته,دکل دوربین مداربسته,پایه دوربین مداربسته,دکل دوربین مداربسته
دکل های دوربین مداربسته تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود. در این مطلب به بررسی انواع متفاوت دکل دوربین مداربسته می پردازیم.

جنس دکل دوربین مداربسته

جنس دکل های دوربین مداربسته با توجه به کاربری و محدودیت های قیمت آن میتواند متفاوت باشد. دکل های دوربین مداربسته معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه یا بدون روکش هستند. اما در شرایط خاص دکل میتواند از جنس المینیوم یا آلیاژهای آن نیز باشد.

از آنجایی که استفاده از آهن گالوانیزه ساخت دکل را پر هزینه می کند در صورتی که دکل در محیط غیر مرطوب مورد استفاده قرار گیرد می توان دکل را از جنس آهن سیاه نیز ساخت. توجه داشته باشید که دکل بدون روکش حتما باید پس از سخت و پیش از نصب با روکش ضد زنگ و سپس رنگ پوشانده شود. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر توصیه نمی شود.


انواع دکل دوربین مداربسته


دکل مکعبی: این دکل ها معمولا توسط قوطی یا پروفیل های آهنی ساخته می شوند. با توجه به ساده بودن ساخت این نوع دکل ها، هزینه ساخت آنها بسیار کم است. استفاده از دکل های مکعبی ساخت دستک برای دکل را بسیار ساده می کند. این دکل ها معمولا شکل L یا T شکل دارند. از آنجایی که دکل های مکعبی مقاوت کمی نسبت به فشارهای فیزیکی دارند و پروفیلهای آهن در اندازه تا 6متر تولید می شوند، استفاده از این نوع دکل ها تنها با ارتفاع تا 6 متری رایج است.
دکل-مکعبی-دوربین-مداربسته,انواع دکل دوربین مداربسته,دکل مکعبی دوربین مداربسته
دکل مکعبی دوربین مداربسته


دکل لوله ای: این دکل های معمولا از لوله های سیاه یا گالوانیزه آهن ساخته می شوند. ساده بودن ساخت این دکل ها استفاده از آنها را بسیار رایج کرده. مقاوت این دکل ها نسبت به فشارهای فیزیکی و باد با توجه به شکلشان به مراتب بیشتر از دکل های مکعبی است اما ساخت آن به صورت L شکل یا T شکل تا حدی پیچیده تر خواهد بود. ساخت این دکل ها معمولا تا ارتفاع 10 متری رایج است.
دکل-لوله-ای-دوربین-مداربسته,انواع دکل دوربین مداربسته,دکل لوله ای دوربین مداربسته
دکل لوله ای دوربین مداربسته


دکل چند وجهی: دکل های چند وجهی نوع حرفه ای دکل های مداربسته محسوب می شوند. این دکل ها از ترکیب سازه های کوچک جوش داده شده ساخته شده اند که معمولا قاعده ای 6 یا 8 وجهی دارند. ساختار عمودی دکل به صورت یک مخروط است که مقاومت فیزیکی آن را نسبت به باد و ضربات فیزیکی به شدت افزایش می دهد. این دکل ها همچنین به انواع شکل و ساختار ساخته می شوند و محدودیتی از این نظر ندارند. هزینه ساخت دکل های چند وجهی معمولا به مراتب بالاتر از دکل های لوله ای و مکعبی است.
دکل-چند-وجهی-دوربین-مداربسته,دکل دوربین مداربسته,دکل چند وجهی دوربین مداربسته
دکل چند وجهی دوربین مداربسته


دکل ماژولار: دکل های ماژولار که شباهت زیادی به دکل های مخابراتی دارند برای شرایط بادخیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دکل ها مقاوت فیزیکی بسیار بیشتری نسبت به باد دارند اما نسبت به ضربات فیزیکی آسیسب پذیر هستند.
دکل-ماژولار-دوربین-مداربسته,دکل دوربین مداربسته,دکل ماژولار دوربین مداربسته
دکل ماژولار دوربین مداربسته

لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (3)
 
نظر خود را ثبت کنید