آموزش نصب دستگاه NVR (ان وی آر)

برای خیلی از افرادی که با دوربین های شبکه یا دیجیتال کار نکرده اند نصب دستگاه NVR سخت به نظر می رسد اما نصب دوربین بر روی آن در صورتی که با منوهای دستگاه آشنا باشید بسیار ساده است. از انجایی نصب دوربین های شبکه در بین NVRهای متفاوت کمی تفاوت دارد اینجا در مورد اصول کلی نصب آن صحبت خواهیم کرد.

نمای-پشت-NVR,دستگاه NVR,ان وی آر,نمای پشت دستگاه NVR
برای خیلی از افرادی که با دوربین های شبکه یا دیجیتال کار نکرده اند نصب دستگاه NVR سخت به نظر می رسد اما نصب دوربین بر روی آن در صورتی که با منوهای دستگاه آشنا باشید بسیار ساده است. از انجایی نصب دوربین های شبکه در بین NVRهای متفاوت کمی تفاوت دارد اینجا در مورد اصول کلی آن صحبت خواهیم کرد و در صورت امکان بعدها به صورت مجزا طریقه نصب هر برند از NVR را شرح خواهیم داد.

اطلاعات مرتبط

در صورتی که نیاز به اطلاعاتی در رابطه با دستگاه NVR داشتید میتوانید به مقالات زیر مراجعه کنید.

نکات مهم پیش از نصب NVR

پیش از نصب NVR یا در هنگام انتخاب آن باید به چند نکته توجه کنید که در اینجا به انها می پردازیم:

  • NVRها ممکن است به تعداد دوربین های قابل پشتیبانی پورت نداشته باشند. مثلا یک NVR هشت کانال ممکن است چهار پورت مستقل داشته باشد. در این صورت شما باید از یک سوئیچ برای اتصال بقیه دوربین ها به NVR استفاده کنید.

  • در سیستم مداربسته شبکه برخلاف سیستم مداربسته انالوگ دستگاه NVR نمیتواند تمامی مدلها و برندهای دوربین را پشتبانی کند. معمولا NVRها تمامی مدل های دوربین هم برند خود را پشتیبانی می کنند مثلا NVR برند Hikvision میتواند تمامی دوربین های این برند را پشتیبانی کند اما الزاما نمیتواند همین کار را در مورد همه دوربین های دیگر برندها انجام دهد. پس پیش از انتخاب آن در مورد مدلهای دوربین قابل پشتیبانی این NVR اطلاعات به دست اورید.

  • NVRها در دو نوع ساده و POE ساخته می شوند. در صورت POE بودن دستگاه NVR شما نیازی به تغذیه دوربین ها نخواهید داشت و انها از طریق کابل شبکه تغذیه می شوند (به شرط POE بودن دوربین ها). قیمت دستگاه های POE بیشتر از NVRهای عادی است.

  • هر دستگاه NVR دارای یک پهنای باند قابل پشتیبانی محدود است. یعنی حجم محدودی از اطلاعات در این دستگاه انالیز می شود. در صورتی که شما تعداد زیادی دوربین با کیفیت را به دستگاه وصل کنید ممکن است با مشکل رو به رو شوید. پس پیش از انتخاب NVR پهنای باند مورد نیاز برای دوربین ها را محاسبه کرده و NVR را مطابق با آن انتخاب کنید.

(برای محاسبه پهنای باند مورد نیاز به صفحه محاسبه هارد دیسک و پهنای باند دوربین مداربسته مراجعه کنید)

نحوه نصب

پیش از نصب NVR شما باید دوربین های خود را کابل کشی کرده باشید. در صورتیکه میخواهید دوربین ها را به صورت POE تغذیه کنید باید از NVR دارای خروجی POE استفاده کنید. در این صورت دیگر نیازی به کابل کشی برق برای دوربین ها نخواهد بود.

همانطور که گفته شد دستگاه های NVR معمولا کمتر از تعداد دوربین های قابل پشتیبانی پورت دارند. مثلا ممکن است دستگاه NVR هشت کانال شما چهار پورت مجزا داشته باشد. در این صورت برای اتصال چهار دوربین دیگر باید از یک سوئیچ چهار پورت استفاده کرده و از طریق سوئیچ دوربین ها را به پورت شبکه اصلی دستگاه وصل کنید(این پورت جدا از پورتهای عادی دستگاه است).


از این طریق شما میتوانید حجم کابل کشی خود را به شدت کاهش دهید. برای مثال چهار دوربین مداربسته نزدیک به دستگاه را به صورت مستقیم به دستگاه وصل کرده و در مورد دوربین های دور، انها به سوئیچ وصل کرده و از طریق یک کابل به NVR وصل کنید. (این کار حجم کابل کشی شما به ویژه در پروژه های بزرگ به شدت کاهش می دهد.)

کابلهای شبکه موجود را با توجه به نوع کابل سوکت بزنید. (در رابطه با طریقه شدن سوکت شبکه در مطلبی جداگانه به شما اموزش میدهیم)

مراحل نصب

  • دستگاه NVR را روشن کنید.
  • سوکت های شبکه را به دستگاه وصل کنید. در صورتی که NVR شما تنها یک پورت دارد باید تمامی دوربین ها را از طریق سوئیچ به دستگاه وصل کنید. در صورتی که تعداد پورتهای شبکه بیش از یک عدد است، پورت های کنار هم برای اتصال مستقیم دوربین ها و تک پورت جداگانه برای اتصال به شبکه و سوئیچ است.
تصویر-پشت-NVR,دستگاه NVR,آموزش نصب NVR,آموزش نصب NVR
نحوه اتصال کابلها به پشت NVR
  • پس از اتصال پورتها به دستگاه و اطمینان از روشن بودن دوربین به منوی دوربین یا منوی شناسایی دوربین در NVR مراجعه کنید(ممکن است نام منو در NVRهای مختلف متفاوت باشد). در این قسمت شما می توانید با جست و جو کردن دوربین ها انها را پیدا کنید. د ر صورت اتصال درست دوربین ها تمامی دوربین های شما به همراه ادرس IP آنها برای شما نمایش داده خواهند شد.
  • در صورتی که دوربینی در دستگاه شناسایی نشد یا مشکل از کابل شبکه است، یا از برق دوربین است، یا از سوئیچ است و یا دوربینی که شما به دستگاه وصل کرده اید توسط NVR قابل پشتیبانی نیست.
  • پس دریافت تصاویر دوربین ها شما میتوانید IP دوربین های را باتوجه به نیاز خود تغییر دهید. در صورتی که یک سیستم مداربسته کوچک را نصب میکنید نیازی به تغییر IP دوربین ها نیست. انها به صورت خودکار IP مناسب را دریافت می کنند و میتوان آنها را در شبکه نیز از طریق دستگاه NVR دید. تنها نکته مهم تغییر رنج IP دستگاه NVR به رنج IP شبکه است. (دستگاه NVR و دوربین ها میتوانند رنج IP متفاوت داشته باشند!)
  • تنظیمات موجود برای ضبط و تصاویر دوربین ها تا حد زیادی مشابه دستگاه DVR است. شما میتوانید از طریق منوهای دستگاه دوربین ها را زمان بندی کنید یا موشن دتکتور آنها را فعال کنید.
  • توجه داشته باشید که تنظیم مناسب کیفیت ضبط دوربین ها در سیستم شبکه بسیار مهم است چراکه در صورت ضبط دوربین ها با بالاترین کیفیت، تصاویر آنها حجم بسیار زیادی از فضای هارد را اشغال می کنند.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (29)
  • حسین:

    دمت گرم داداش اگه سوال داشتم یا بخوام تو خرید و اجرا کمکم کنی میتونم باهات تماس بگیرم ‍

    ثبت شده در 1393/08/07
  • مرتضی:

    با سلام واقعا استفاده کردم از مقاله سایتتون با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

    ثبت شده در 1393/09/11
  • احمد:

    برای تعداد دوربین های زیاد مثلا حدود 100 تا دوربین بهتره از NVR استفاده کنیم یا سرور

    ثبت شده در 1393/09/14
    • پاسخ علی شهدوست

      برای این تعداد دوربین استفاده از سرور مناسب تر خواهد بود.

      ثبت شده در 1393/09/14
  • رزگار:

    سلام دوست من میتونی در چندتا برنامه واسه سرچ کردن دوربین ها بهم معرفی کنی اگه لینک دانلودشو هم بزاری ممنون میشم

    ثبت شده در 1393/09/20
    • پاسخ علی شهدوست

      میتوانید از نرم افزار ivms 4200 استفاده کنید که به راحتی از وبسایت هایک ویژن دانلود کنید.

      ثبت شده در 1393/09/22
    • پاسخ احسان

      سلام مهندس مهندس ما 8 تا دوربین با ip داریم مشکل ما اینجاست که رنج ip دوربین ها باهم فرق داره 4 تاش تو یه رنج و بقیه تو رنج دیگه و به nvr هم ip داده که رنجش با 4 تای اول یکیه واونارو نشون میده ولی 4 تای بعد را نشون نمیده ممنون میشم کمک کنیم

      ثبت شده در 1394/08/03
  • منصور طباطبایی:

    با سلام وخسته نباشید اطلاعاتی درمورد دوربین هایی مدار بسته انالوک از لحاظ سخت افراری و نرافزاریی تقاضا دارم با تقدر و تشکر

    ثبت شده در 1393/09/24
    • پاسخ محمدی

      سلام .3 تا دوربین ای پی خرید کردم اما نمیتونم نصب کنم تقاضای کمک از شما را دارم.ایمیلمو براتون نوشتم .ممنون اگه کمکم کنید

      ثبت شده در 1394/11/03
    • پاسخ علی رضا

      با سلام. امکان اتصال تلویزیون از طریق کابل شبکه به سوئیچ متصل به دستگاه NVR و دیدن تصاویر وجود دارد

      ثبت شده در 1396/05/21
    • پاسخ قادری

      با سلام. امکان اتصال تلویزیون از طریق کابل شبکه به سوئیچ متصل به دستگاه NVR و دیدن تصاویر وجود دارد

      ثبت شده در 1396/05/21
  • AHMAD HEMATI:

    سلام وشب بخیر با تشکر از جناب عالی واقعا مطالب ارزنده ای توی سایتتان گذاشته اید استفاده کردم لطفا نرم افزارهای NVR را بگذارید با آموزش باز هم متشکرم

    ثبت شده در 1393/10/09
  • babak:

    سلام نرم افزار سرچ ای پی دوریین های پاناسونیک میشه بزاری برا دانلود .

    ثبت شده در 1393/10/17
    • پاسخ علی شهدوست

      در صورت رایگان بودن نرم افزار میتوانید آن را از سایت پاناسونیک دانلود کنید.

      ثبت شده در 1393/10/23
  • سید مسعود قریشی:

    سلام دوست عزیز میشه بگید چطوری میتونم سیستم مداربسته یا ip را از گوشی تو فاصله دور ببینم

    ثبت شده در 1393/10/29
    • پاسخ علی شهدوست

      انتقال تصویر در سیستم شبکه و آنالوگ تفاوتی با هم ندارد. در صورت داشتن اینترنت در محل نصب دوربین ها و محل دیدن دوربین شما خواهید توانست دوربین های خود را ببینید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله "انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟" مراجعه کنید

      ثبت شده در 1393/10/29
  • ali:

    سلام به غنوانه یک حرفه ایدمت گرم

    ثبت شده در 1393/11/07
  • فرهاد فیروزی:

    mohandes shoma karet doroste biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ثبت شده در 1393/11/12
  • ashrafi:

    با سلام من 16 تا دوربین ای پی دارم که به صورت پی او ای به ان وی ار وصل کردم اما فقط 6 عدد دوربین میشه تصویر گرفت . سیم و سوکت ها درسته میشه حدس زد از چیه این مشکل؟

    ثبت شده در 1394/02/15
  • پاشا:

    سلام آقای شهدوست گرامی ، سپاس بنده را پدیرا باشید. سوالم اینه که من در شبکه خانگی ارطریق لپتاپ به nvr hikvision متصل شدم یه برنامه از روی nvrدالود شد و نصب هم شد حالا با adminوارد میشم دقیقا ارتباط برقراره منو دستگاه هم روی اینترنت اکسپلورر من میاد اما تصویر دوربینها نمیاد. میخواستم اگه ممکنه در این مورد راهنماییم کنید . تنضیمات active xهم انجام شده. باسپاس فراوان.

    ثبت شده در 1394/02/20
    • پاسخ علی شهدوست

      در منوی configuration قسمت network را انتخاب کرده و در این قسمت وارد تب exonerate access شده و تیک قسمت ezviz را بردارید. احتمالا مشکل حل خواهد شد.

      ثبت شده در 1394/02/23
  • الیاس :

    باسلام داداش عززدن ونیز واقعا تشکر چقدر زیبا میشود کلیپ هایی از سوکت زدن شبکه و .... نشان بدهی مهمترین کارها هستند.

    ثبت شده در 1394/03/09
  • reza:

    با سلام دوتا دوربین تحت شبکه در مسافت 120 متر کابل کشی شده باید از چه سوئیچ استفاده کنیم. با تشکر

    ثبت شده در 1394/04/08
  • سهیل:

    سلام داداش من چند وقت پیش دوره های سیستم های امنیتی رو گذرئندم خیلی جاها رفتم واسه کارآموزی ولی اونجوری که باید و شاید یاد نمیدن با اینکه مجانی میرم کمکشون کنم و یاد بگیرم، آنالوگ و دزدگیر رو هم یاد گرفتم،میخواستم شما راهنماییم کنی که چیکار کنم؟ ممنون

    ثبت شده در 1394/04/13
  • azad:

    با سلام و احترام من میخوام در محل کارم از یک nvr و 4 عدد دوربین استفاده کنم و در سقف سالن هم یه میکروفن جاسازی کنم حالا مشکل من اینجاست که پرسنلم میخوام بتونن تصویر رو ببینن از طریق تلوزیونی یا مانیتوری که در سالن نصب می کنم ولی صدا رو هیچ کس غیر از خودم نتونه گوش بده و اگه از بیرون بهش remote کنم فقط خودم بتونم صدا رو گوش بدم و دسترسی remote رو هم به کسی نمیدم فقط و فقط میخوام کسی که در محل تصویر رو می بینه اطلاعی نداشته باشه که صدا رو هم میشه گوش داد و ضبط کرد آیا چنین راهی وجود دارد؟؟؟ اگه راهنمایی بفرمایید بسیار ممنون میشم با تشکر

    ثبت شده در 1394/05/12
  • سعید بهادری:

    آقای مهندس واقعا از این حجم اطلاعاتی که در اختیار جامعه گذاشتین ازتون ممنونم من تازه استخدام شدم نیاز به یه سری اطلاعات داشتم که واقعا سایتتون بهم کمک کرد. از صمیم قلب ازتون تشکر میکنم . موفق باشید

    ثبت شده در 1394/05/18
  • مجتبی صفری:

    تشکر از اطلاعات خوب و مفید موفق و پیروز باشید

    ثبت شده در 1394/07/18
  • Kami:

    عالیی

    ثبت شده در 1394/10/29
  • ارش:

    با سلام من واسه یه پروژه 110 عدد دوربین تحت شبکه میخوام ولی نمیدونم که 4 تا ان وی ار 64 بگیرم یا با کامپیوتر ببندم لطفا راهنماییم کنین مرسی

    ثبت شده در 1394/11/10
  • احمد:

    سلام ، خیلی از راهنماییهای شما متشکرم از بابت برپایی یک همچین سایتی واقعا دمت گرم

    ثبت شده در 1394/12/13
    • پاسخ زهره

      سلام . من دوتا روتربورد دارم که یکی فرستنده و دیگری گیرنده است و دوربینمووصل کردم به فرستنده و گیرنده رو به پورت اترنت DVR میخاستم ببنم چطوری تصویر دروبینو کنار دوربینای انالوگ داشته باشم . ممنونم

      ثبت شده در 1395/06/19
  • وحیدرضا:

    سلام خسته نباشی من نصاب دوربین های انالوگ هستم و سربازم تو تهران.برای پادگانمون یک پروژه ی بزرگ دادن که شامل خرید و نصب دوربین ای پی هستش..مشکلم اینه که چند تا از دوربیناش باید کیفیت خیلی بالا باشه که بتونه تو فاصله ی بیست سی متر پلاک ماشین و قیافه ی اشخاصو از طریق زون رو ان وی ار دی.میشه برای خرید و نصب دوربین ها کمکم کنین؟

    ثبت شده در 1394/12/25
  • رضا:

    سلام خسته نباشی مطالب خیلی،عالی وپر باره دمت گرم ایول داری

    ثبت شده در 1395/04/06
  • رحيمي:

    سلام مهندس ٤تا دوربين روي ان وي ار بالا اوردم اما موقع اي كه دستكاه خاموش روشن ميشه دوباره بايد سرچ آي پي بزنم تا وصل بشه بنظر شما مشكل از چيه؟

    ثبت شده در 1395/04/21
  • ali:

    داداش ببخشید طریقه سوئیچ زدنو میگی دمت گرم. ینی میشه یا سوئیچ 4 پورت 4 تا دوربین وصل کنیم یا حتما باید یکی از پورت ها برای کابل وصل بهnvrباشه؟

    ثبت شده در 1395/09/21
  • محمد:

    باسلام تعداد 4 دوربین ahdروبه دستگاه dvr وصلکردم ولی تصویر خوبی بابت پلاک خودرو در فاصله 20 متری نمیده باتوجه به اینکه دوربینها وریفوکال 1/3مگا پیکسل است تصویر در بزرگنماییرزولیشن نداشته وعملا دوربینها بلا استفاده است آیا میتوان دوربین آیپی یا بامگا پیکسل بالا استفاده کرد

    ثبت شده در 1395/09/29
  • vahid:

    سلام میشه از دی وی آر که پورت شبکه داره برای دوربین های آی پی استفاده کرد

    ثبت شده در 1395/12/01
  • ناظم زاده:

    آیت الله فاضل: من پنجاه سال درباره اسلام مطالعه کردم... نتیجه آن دو چیز است: اول واجبات را انجام دهید، و سپس به جای مستحبات به امور مردم رسیدگی کنید! خلاصش یعنی اینکه دست مریضاد داداشم...

    ثبت شده در 1396/05/01
  • محمد:

    دوربین زاویو به نظرتون دوربین خوبیه؟ خیلی به من پیشنهاد نصب این دوربین میشه. میخواستم تحقیق کنم راجبش

    ثبت شده در 1396/05/09
 
نظر خود را ثبت کنید