دوربین مداربسته چیست؟

در این مقاله به صورت کاملا مختصر با دروبین مداربسته و کلیت آن اشنا خواهید شد.

CCTV,دوربین مداربسته ,تصویری از یک دوربین مداربسته
دوربین مداربسته و یا CCTV مخفف عبارت Closed Circuit Television می باشد که در واقع تعریفی از یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال ها به طور عمومی توزیع نشده و تحت نظارت هستند و در درجه اول برای اهدافی اعم نظارت و اهداف امنیتی مورد استفاده قرا می گیرند.

کاربری دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارند:

  1. کاربری امنیتی: از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.
  2. کاربری نظارتی: از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.

سیستم های دوربین مداربسته

دوربین_مداربسته_آنالوگ,دوربین مداربسته آنالوگ,دوربین مداربسته انالوگ دید از عقب
نمای پشت دوربین مداربسته انالوگ
دوربین های مداربسته به صورت کلی به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند. (برای اطلاع از تفاوت این دو سیستم به این مقاله مراجعه کنید. البته باید دوربین های آنالوگ Hd را نیز به این دسته بندی اضافه نمود که دوربین هایی با تکنولوژی نسبتا جدیدی بوده که کیفیت تصویر و قابلیتهای پیشرفته دیگری نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی دارند اما قیمت آنها نیز با توجه به کارکردشان بسیار مناسب تر از دوربین های تحت شبکه است.
  • دوربین مداربسته آنالوگ: سیستم مداربسته انالوگ را میتوان نسل قدیمی تر دوربین های مداربسته معرفی کرد. این دوربین ها به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن هنوز هم با استقبال زیادی روبه رو هستند.
  • دوربین مداربسته آنالوگ Hd: دوربین هایی با تکنولوژی high definition closed-circuit دارای کیفیت تصویر بالایی هستند که از کابل کواکسیال برای انتقال اطلاعات به DVR ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از آن با نام های AHD، HDTVI، HDCVI و HDSDI به بازار آمده اند.
  • دوربین مداربسته شبکه یا دیجیتال: دوربین های IP که دوربین های تحت شبکه نیز نامیده می شوند دوربین های ویدئویی دیجیتالی هستند که می توانند اطلاعات را از طریق یک شبکه کامپیوتری ارسال و دریافت کنند. تصاویر ارائه شده توسط این دوربین ها از کیفیت بالایی برخوردارند.

دوربین های مداربسته معمولا از تجهیزات مشترکی ساخته می شوند. مهمترین بخش یک دوربین مداربسته چیپ تصویر آن است. این چیپ تصویر وظیفه تبدیل رشته های نوری به اطلاعات دیجیتال را برعهده دارد. قیمت دوربین های مداربسته با توجه به قابلیت های آنها و کیفیت ساختشان متغییر باشد.
پشت_دوربین_شبکه,دوربین مداربسته شبکه,سیستم مداربسته شبکه,نمای پشت دوربین مداربسته شبکه
نمای پشت دوربین مداربسته شبکه

طریقه نصب دوربین مداربسته

تجهیزات مداربسته معمولا به گونه ای ساخته می شوند که به راحتی نصب و راه اندازی شوند. افراد با اطلاعات فنی متوسط می توانند با گذراندن یک دوره کوتاه به سادگی بسیاری از اصول نصب این تجهیزات را بیامورند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با طریقه نصب تجهیزات مداربسته مطلب آموزش نصب دوربین مداربسته را بخوانید.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (4)
  • رحمان اسدی:

    واقعا بابت مطالب سایت تشکر می کنم. به نظرم کامل ترین سایتی که در مورد دوربین مداربسته تا به حال دیدم. امیدوارم چنین سایتهایی در کشورمون هر روز بیشتر بشن

    ثبت شده در 1393/07/30
  • محمدی:

    بااحترام من دوست دارم درزمینه بازاریابی فروش ونصب دراین شغل فعالیت داشته باشم اگه کمکی از دستم میاددرخدمتم.

    ثبت شده در 1393/08/18
  • شهاب الدین حیدری :

    خیلی ممنون از اینکه اطلاعاته جامعی را در اختیار بازدیدگندگان گذاشتید بسیار عالی و پر محتوا میباشد ....مرسی

    ثبت شده در 1393/12/16
  • کمرا در تهران:

    اطلاعات خیلی جالبی از مطالبتون به دست آوردم

    ثبت شده در 1394/01/16
    • پاسخ علی

      ممنون - عالی بود

      ثبت شده در 1394/10/17
 
نظر خود را ثبت کنید