Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

سیستم پخش Dual Stream به شما این امکان را می دهد که دو جریان تصویری را به صورت همزمان از دوربین های ...

Dual-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
در هنگام مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته معمولا امکان پخش تصاویر به صورت همزمان برای چندین کاربر با مشکل مواجه می شود. برای مثال زمانی که در یک واحد اداری ضرورت دارد تا چندیدن کاربر مختلف به تصاویر دسترسی داشته و بتوانند آنها را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود ببینند.

به همین دلیل تولید کنندگان سیستم های پخشی را ارائه کردند که تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است.


سیستم پخش Dual Stream به شما این امکان را می دهد که دو جریان تصویری را به صورت همزمان از دوربین های مداربسته آنالوگ یا IP دریافت نمایید. این دو جریان با یکدیگر تفاوت داشته و یکی جریان اصلی با نام Main Stream و دیگری با نام جریان فرعی یا Sub Stream خوانده می شوند. جریان اصلی دارای رزولوشن بهتری نسبت به جریان فرعی است.

معنی لغوی Dual Stream

لغت Stream به معنای جریان آب است که به اطلاعات تصویر اشاره دارد. به دلیل آنکه که ویدئوها از پشت سر هم قرار گرفتن پی در پی تصاویر موجود شکل می گیرند، از اصطلاح جریان در رابطه با ویدئو ها استفاده می شود.


Dual Stream به معنای استفاده از دو مسیر متفاوت برای پخش همزمان تصاویر است که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.


نحوه عملکرد سیستم Dual Stream

Dual Stream در معنای لغوی به معنای “جریان دو سویه” است. در حالت عادی دستگاه ضبط کننده تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream یا جریا تصویری داریم.


سیستم های مداربسته را به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه و کیفیت متفاوت برای دو کاربر مختلف ارسال می شوند. تصویر اصلی که Main stream هم نامیده می شود، برای نمایش در نمایشگری که مستقیما به دستگاه متصل شده است، ارسال شده و یک تصویر کوچکتر و کم حجم تر به نام Sub Stream نیز برای یک گیرنده دیگر ارسال می شود.

ویژگی ها و کیفیت هر یک از این جریان های تصویری در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است. البته معمولا کیفیت تصویر Substream از Mainstream کمتر است.


کاربرد جریان SubStream

هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد تا از طریق وسیله دیگری به جز دستگاه ضبط، تصاویر دوربین ها را مشاهده نماید، می تواند از پخش به صورت Sub Stream استفاده نماید. این موضوع می تواند شامل مشاهده تصاویر بر روی موبایل از طریق اینترنت، مشاهده تصاویر از طریق یک کامپیوتر متصل به دستگاه اصلی و … باشد.
با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر در این روش با کیفیت تصویر اصلی دستگاه متفاوت بوده و معمولا دارای کیفیت پایین تری است. البته توجه داشته باشید که روزولشن و نرخ فریم به صورت جداگانه برای Substream قابل تنظیم است.

لازم به ذکر است برای بالا بردن کیفیت تصاویر در سیستم Substream تجهیزاتی وجود دارند که کیفیت بالاتری را ایجاد می کنند و یا یک استریم اضافه ی دیگر با کیفیت بالا را (به جز Main Stream) برای کاربر فرآهم می کنند.


دوربین های تحت شبکه همگی دارای این قابلیت هستند. برخی از دستگاه ها و دوربین های پیشرفته موجود در بازار دارای قابلیت Multi Stream بوده و می توانند چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت پخش کنند.



مطالب مرتبط




Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید