راهنمای انتخاب دوربین مداربسته شبکه

انتخاب دوربین مداربسته شبکه مناسب با کاربری شما تاثیر زیادی از کاهش هزینه ها و افزایش کارایی سیستم مداربسته شما دارد. در این مقاله سعی شده به جزئیات انتخاب دوربین های مداربسته شبکه اشاره گردد.

دوربین_مداربسته_شبکه,دوربین مداربسته شبکه,دوربین مداربسته شبکه بولت سونی
انتخاب دوربین مداربسته شبکه مناسب با کاربری شما تاثیر زیادی از کاهش هزینه ها و افزایش کارایی سیستم مداربسته شما دارد. در این مقاله سعی شده به جزئیات انتخاب دوربین های مداربسته شبکه اشاره گردد.

برند دستگاه

مبحث انتخاب برند، مبحثی طولانی است که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته شده است.

رزولوشن تصویر

دوربین های شبکه معمولا در روزولوشن های VGA(480*640)، 1MP، 1.3MP، 2MP، 3MP، 4MP، 5MP تولید می شوند. طبیعتا هرچه روزولوشن تصویر این دوربین ها بالاتر باشد قیمت انها نیز بالاتر است. با توجه به اشنایی بیشتر مشتریان با دوربین های دیجیتال، بیشتر آنها با میزان جزئیات قابل تشخیص در هر رزولوشن اشنا هستند.

تعداد فریم

تعداد فریم تصویر نکته ای است که معمولا در سیستم انالوگ با ان برخورد نخواهید کرد. در سیستم های انالوگ تنها در زمان ضبط تصاویر در DVR است که کمی با ان برخورد می کنیم.


در دوربین ها شبکه در کنار رزولوشن ضبط، تعداد فریم تصویر نیز از المان های مهم کیفیت دوربین هاست. به طور معمول هرقدر رزولوشن ضبط بالاتر باشد تعداد فریم کمتر خواهد بود مگر انکه از دوربین گران قیمت تری استفاده کنید.

دیگر خصوصیات کیفیت

عوامل زیادی در کیفیت تصویر یک دوربین مداربسته موثرند. رایجترین این عوامل عبارتند از:

حداقل نور مورد نیاز: مشخص می کند دوربین چه میزان نوری برای تشکیل تصویر نیاز دارد. طبیعتا هرقدر دوربین به نور کمتری برای تشکیل تصویر نیاز داشته باشد تصویر ان در شب بهتر خواهد بود.

نسبت سیگنال به نویز: این عامل را با دسیبل نمایش می دهند و مشخص می کند تصویر دوربین چقدر نویز دارد. هرقدر این عدد بیشتر باشد میزان نویز تصویر دوربین کمتر است.


مکانیزم های بهبود دهنده تصویر: مهمترین این مکانیزم ها WDR و DNR هستند. وجود این قابلیت ها بر روی دوربین می توانند تاثیر زیادی بر روی قیمت ان بگذارند.

پروتکل دوربین

هر برند از دوربین شبکه دارای پروتوکلی متفاوت برای انتقال اطلاعات است. این پروتوکل مانند زبان این وسیله برای ارتباط برقرار کردن با دیگر وسیله ها در شبکه است. در یک سیستم شبکه تمامی تجهیزات از NVR، دوربین و ویدئو سرور گرفته تا نرم افزار موجود در سرور باید دارای یک پروتکل باشند.


امروزه با رایج شدن پروتکل Onvif برای تمامی دوربین ها این مشکل تا حد زیادی رفع شده است و شما می توانید از این پروتوکل به صورت زبانی مشترک بین تمامی دوربین هایی که از ان پشتیبانی می کنند استفاده کنید.


بدنه دوربین و دید در شب

نوع دید در شب و جنس و اندازه بدنه دوربین هم می توانند تاثیر زیادی در کاربری و قیمت دوربین داشته باشند. این خصوصیات معمولا با توجه به خصوصیات محل نصب انتخاب می شوند.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • میلاد:

    سلام آقا علی ممنون از مطالب پر بارتان ، استفاده کردیم

    ثبت شده در 1394/06/05
 
نظر خود را ثبت کنید