نورافکن (پروژکتور) مادون قرمز چیست؟

نور افکن های مادون قرمز (IR) نیز عملکردی کاملا مشابه نور افکن های عادی دارند. تنها تفاوت آنها این است که به جای تولید نور مرئی نوری با طول موج پایین تر از 850 نانومتر تولید میکنند. در این مطلب با این وسیله بیشتر اشنا خواهیم شد.

پروژکتور_مادون_قرمز,دید در شب IR,نورافکن IR
نور افکن های مادون قرمز (IR) نیز عملکردی کاملا مشابه نور افکن های عادی دارند. تنها تفاوت آنها این است که به جای تولید نور مرئی نوری با طول موج پایین تر از 850نانومتر تولید میکنند.

این طول موج در بازه دید انسان قرار ندارد و در نتیجه مشاهده منبع تولید روشنایی برای انسان مقدور نخواهد بود اما دوربین های مداربسته قابلیت مشاهده این نور را دارند. از این جهت میتوان از نور مادون قرمز برای روشن کردن محیط برای دوربین های مداربسته استفاده کرد بدون اینکه روشنایی مرئی در محیط به وجود آید.


از پروژکتورهای مادون قرمز زمانی استفاده می شود که چراغ های مادون قرمز دوربین نور کافی را ایجاد نکنند یا دوربین فاقد دید در شب مادون قرمز باشد.


در صورتی که مخفی بودن نور برای شما از اضطرار برخوردار نیست از نظر فنی و اقتصادی استفاده از منابع نوری مرئی مانند پروژکتورهای عادی توصیه میشود. دوربین با استفاده از نور مرئی کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت و شما به تصویر رنگی دسترسی پیدا خواهید کرد.


پروژکتورهای مادون قرمز را چطور نصب کنیم؟

نصب این پروژکتورهای کاملا مانند پروژکتورهای ساده است البته این پروژکتورها ممکن است دارای سنسور نور نیز باشند تا تنها در صورت کم شدن نور فعال شوند. نصب این پروژکتورها در صورت وجود سنسور نور تنها محدود به رساندن برق خواهد بود. توجه داشته باشید که پروژکتور معمولا باید زیر دوربین و در جهت دید دوربین نصب شود. در صورت نصب پروژکتور رو به روی دوربین احتمالا با مشکل خیرگی نور رو به رو خواهید شد.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (3)
  • پاپکیاده:

    سلام اقای شهدوست من در پروژه ای به مشکل دید در شب برخورد کردم. دوربین هام در روز عالی تصویر میدن ولی در شب متاسفانه دید در شب ضعیفی دارند. در بازار بابت پروژکتور دید در شب پرس و جو کردم همه یجورایی تاییدش نمیکردن بدلایل خاص. الان دچار دوگانگی شدم ک آیا خوب هستش یا که آیا مورد تایید شما هم نیست؟ لطفا اگه معایبی داره بگید.

    ثبت شده در 1394/05/17
  • محمد روستا:

    با سلام و خسته نباشی انشالله در عرصه ی علم همیشه و هر ثانیه پیشرفت داشته باشی . یه راهنمایی ازتون می خواستم من یه باغ مرکبات دارم که عزیزان دزد امانم را بریده اند به همین دلیل تصمیم گرفتم تا پروژکتورهای مادون قرمز نصب کنم آیا درست هست یا نه لطفا مرا یاری فرمایید دوست گرامی

    ثبت شده در 1395/04/03
  • محمد:

    سلام آقای شهدوست خسته نباشی.. بنده برای یک ورودی دوربین 4 مگاپیکسل استفاده کردم که در روز پلاکخوانی به راحتی انجام میشه اما در سیستم دید در شب پلاک خودرو سفید نشون داده میشه فک نکنم با پروژکتور مادون قرمز این مشکل حل شه... نظرتون چیه ؟ آیا پروژکتور نور معمولی نصب کنم یا راه دیگه ای مد نظرتون هست؟ لطفا راهنمایی کنین

    ثبت شده در 1395/04/25
 
نظر خود را ثبت کنید