تفاوت NVR و DVR

در این مقاله می خواهیم به بررسی ویژگی های دستگاه ضبط NVR و DVR و مقایسه تفاوت های موجود در عملکرد آنها بپردازیم...

تفاوت-NVR-و-DVR,,
دستگاه ضبط دوربین مداربسته یکی از قسمت های اصلی سیستم های مداربسته است. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی بوده و شامل دستگاه ضبط DVR در سیستم های مداربسته آنالوگ، دستگاه ضبط HD-DVR در دوربین های مداربسته آنالوگ HD، و دستگاه ضبط NVR در دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشد.

DVR که مخفف Digital Video Recorder ( یا ضبط کننده ویدئویی دیجیتال ) است دستگاه رایج در سیستم های مداربسته آنالوگ و آنالوگ HD است. در این سیستم ها دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD با استفاده از کابل کواکسیال به DVR متصل می گردند. DVR ها دارای ویژگی هایی از قبیل کانال(معمولا 4 تا 64 عدد)، کیفیت ضبط تصاویر بر اساس مگاپیکسل، خروجی و ورودی های صدا و تصویر، قابلیت پشتیبانی از هارد جهت ثبت اطلاعات، روش های مختلف فشرده سازی اطلاعات و .. می باشند.

NVR مخفف Network video Recorder ( یا ضبط کننده ویدئویی تحت شبکه ) تشابه زیادی با DVR دارد و مورد استفاده در سیستم های مدار بسته تحت شبکه است. در این سیستم ها دوربین های IP توسط کابل شبکه به NVR متصل می گردند. دستگاه ضبط NVR دارای ویژگی هایی از قبیل کانال(معمولا 4 تا 128 عدد)، پورت POE در تعدادی از کانال ها در برخی از NVR ها، رابط شبکه و پهنای باند، کیفیت ضبط تصاویر بر اساس مگاپیکسل، خروجی و ورودی های صدا و تصویر، قابلیت پشتیبانی از هارد جهت ثبت اطلاعات، روش های مختلف فشرده سازی اطلاعات و ... است. NVR در واقع بیشتر شبیه یک برنامه نرم افزاری عمل می کند و تصاویر قبل از ارسال به آن در داخل دوربین کدگذاری و پردازش می گردند.
مقایسه دستگاه NVR و DVR

1. با توجه به اینکه دستگاه NVR کارکرد تحت شبکه دارد می توان آن را در هر مکان دلخواهی نصب نمود و تا زمانی که به شبکه متصل است به کار خود ادامه می دهد.


2. با توجه به اینکه در برخی از NVR ها سوئیچ POE در داخل آن تعبیه شده است این امر کابل کشی و اتصال دوربین ها به NVR را آسانتر نموده و دیگر نیازمند کابل کشی های متعدد جهت تغذیه هر کدام از دوربین ها به صورت جداگانه نیست.


3. NVR ها دارای کیفیت ضبط بالایی نسبت به DVR هاهستند و توانایی پشتیبانی از دوربین هایی با کیفیت تصویر تا 12 مگاپیکسل را دارند.


4. به دلیل سیستم دیجیتالی موجود در دستگاه NVR امکان نصب نرم افزارهایی با قابلیت های پردازشی تصویر همچون قابلیت شمارش افراد و پلاک خوانی می باشند.


5. NVR ها دارای تکنولوژی RAID جهت ذخیره سازی اطلاعات هستند که امکان بازیابی اطلاعات را در صورت نابودی فرآهم می کند.


6. معمولا تعداد هارد قابل پشتیبانی در NVR ها از DVR ها بیشتر است.


البته باید به این نکته توجه نمود که دستگاه هایی در بازار وجود دارند که قابلیت پشتیبانی از هر دو نوع دوربین آنالوگ و IP را تواما دارند. این دستگاه ها با نام DVR HYBRID شناخته می شوند و قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه های ضبط دارند.


به طور کلی شاید بتوان گفت مقایسه بین عملکرد DVR و NVR مقایسه صحیحی نباشد. زیرا هر دو دارای مزایای ویژه ای هستند و طراحی هر کدام جهت اهداف خاصی با تکنولوژی منحصر به فردی صورت گرفته که مطابق با نیاز مشتریان است.


مطالب مرتبط

آشنایی با انواع سیستم مداربسته
آموزش تنظیمات ضبط دستگاه DVR و NVR
آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید