تکنولوژی POC انقلابی در نصب دوربین های مداربسته

تکنولوژی POC یکی از جدیدترین ابداعات در زمینه دوربین های مداربسته آنالوگ است که چند ماهی است توسط چند شرکت بزرگ معرفی شده است. در این مطلب با خصوصیات این تکنولوژی و روش کار آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

دوربین-مداربسته-POC,,نحوه کار دوربین مداربسته POC برق از طریق کواکسیال
شاید اخیرا اسم تکنولوژی POC به گوش شما خورده باشد. شاید هم قبلا در طول نصب دوربین مداربسته به ساختن چنین تکنولوژی برای دوربین های مداربسته فکر کرده باشید. تکنولوژی POC برای دوربین های آنالوگ یکی از ایده هایی است که میتواند روند و کارایی نصب دوربین های مداربسته را کاملا تغییر دهد.

POC چیست؟

در ساده ترین تعریف POC همان معادل POE در دوربین های مداربسته آنالوگ است. با استفاده از تکنولوژی POC شما میتوانید دوربین های مداربسته خود را از طریق کابل تصویر (کواکسیال) تغذیه هم کنید. پس دیگر نیازی به کشیدن کابل برق و تصویر مجزا برای هر دوربین و قرار دادن منبع تغذیه ندارید. همه دوربین هایی که به DVR متصل شده اند گذشته از ارسال تصویر، برق خود را هم از طریق همین دستگاه دریافت می کنند.

استفاده از این تکنولوژی می تواند زمان نصب دوربین های مداربسته را به شدت کاهش دهد و همچنین عیب یابی و تعمیر سیستم های آنالوگ را ساده تر کند.


POC چطور کار می کند؟

نحوه کار POC کمی با POE متفاوت است. در تکنولوژی POE از دو رشته از سیم های کابل شبکه برای تغذیه تجهیزات استفاده می شد. اما در کابل های کواکسیال رشته اضافه ای وجود ندارد، به همین خاطر متخصصان، برق را از طریق مغزی و شیلد کابل ارسال می کنند. سیگنال تصویر دوربین هم توسط یک Encoder بر روی ولتاژ ارسالی سوار می شود و در محل دریافت مجدد توسط Decoder به شکل سیگنال تصویر دیجیتال در می آید. البته این تنها روند عمومی کار این تکنولوژی است و جزئیات تخصصی نحوه کار آن بسیار طولانی تر است.


محدودیت ها در سیستم POC

گذشته از تمام مزایای سیستم POC این سیستم محدودیت هایی هم دارد. بزرگترین محدودیت این سیستم، حدود بودن نوع دوربین و DVR در سیستم مداربسته است. در صورتی که بخواهید دوربین های آنالوگ را به صورت POC تغذیه کنید، خود دوربین ها حتما باید این تکنولوژی را پشتیبانی کنند. دستگاه DVR هم حتما باید دارای خروجی های POC باشد. در صورتی که یکی از این دو شرط برقرار نباشد شما باید دوربین را به صورت مجزا تغذیه کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که تکنولوژی POC تنها برای دوربین های آنالوگ نسل جدید (آنالوگ HD) قابل استفاده است و دوربین های آنالوگ قدیمی نمی توانند POC باشند.
سیستم های POC همچنین دارای محدودیت کابل هم هستند. در سیستم های فعلی فاصله دوربین تا دستگاه DVR نمیتواند بیش از 200 متر (در دوربین های هایک ویژن) باشد. با توجه به ولتاژ پایین تغذیه دوربین ها، افت ولتاژ در کابل بالا خواهد بود و نمی توان دوربین ها را در فواصل بالا تغذیه کرد. پس برای دوربین های با فاصله بالاتر از 200 متر باید به صورت جداگانه کابل برق بکشید.

مقالات مرتبط

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • سید احمد کریمی :

    سلام درخصوص دستگاه ان وی ار نیازبه اطلاعات تخصصی تر هستم ممنون میشم

    ثبت شده در 1396/11/08
 
نظر خود را ثبت کنید