دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

دوربین های مداربسته گرمایی یا حرارتی (Thermal CCTV camera) نوع یاز دوربین های مداربسته هستند که از گرما برای تشخیص اجسام استفاده می کنند. در این مطلب بیشتر با این نوع از دوربین های مداربسته آشنا خواهید شد.

دوربین-مداربسته-گرمایی,دوربین مداربسته  حرارتی,دوربین مداربسته گرمایی,دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی
دوربین های مداربسته حرارتی یا گرمایی (Thermal CCTV Camera) نوعی از دوربین های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می سازند. در این مطلب با این دوربین ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

دوربین های حرارتی چطور کار می کنند؟

دوربین های مدار بسته حرارتی ساختاری تا حدی مشابه به دوربین های مداربسته عادی دارند. در این نوع دوربین ها بسیاری از قسمت های دوربین عملکردی مشابه دارند.

دوربین حرارتی از طریق یک لنز پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام گرم را بر روی چیپ تصویر گرمایی متمرکز می کنند. چیپ تصویر این دوربین دوربین ها به جای دیود حساس به نور از دیودهای حساس به پرتوهای گرمایی تشکیل شده است. این دیودها پس از برخورد پرتوهای گرما با توجه به شدت آن مقداری از ولتاژ را ایجاد می کنند که در نهایت به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال های آنالوگ تبدیل می شود و از این طریق شما خواهید توانست آنها را در یک نمایشگر ببینید.


کاربرد دوربین های مداربسته حرارتی چیست؟

دوربین های حرارتی با توجه به خصوصیات و مشخصاتشان تنها کاربری های مرتبط با ردیابی و تشخیص دارند. عمده کاربری این دوربین ها برای محل هایی با حساسیت امنیتی بالاست. این دوربین به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات حرارتی محیط اطراف خود را دریافت کند. این اطلاعات می تواند نقش حیاطی در ایجاد امنیت بیشتر در محیط را داشته باشد.



نمونه-تصویر-دوربین-مداربسته-گرمایی,دوربین مداربسته گرمایی,نمونه تصویر دوربین مداربسته گرمایی
مقایسه تصویر دوربین مداربسته عادی و دوربین حرارتی و امکان مشاهده جزئیات خاص

نقاط قوت و ضعف دوربین های حرارتی

نقاط قوت
  • دوربین های حرارتی امکان تشخیص موجودات زنده و خودروها را تا برد بسیار بالا را فراهم می کند.
  • دوربین های حرارتی امکان تشخیص و مکان یابی موجودات زنده و خودروها را در شرایط بد آب و هوایی ایجاد می کنند.
  • دوربین های حرارتی می تواند امکان دسترسی به اطلاعات حرارتی محیط را فراهم کند. این اطلاعات میتواند کاربردهای مهم و خاصی داشته باشد. برای مثال زنده بودن یک جسم یا موجود را نشان دهد. یا روشن بودن یک خودروی بی حرکت را تشخیص دهد.

نقاط ضعف
  • دوربین های حرارتی رزولوشن بسیار محدودی دارند (نهایتا تا 288*384) که در تشخیص جزئیات تصویر شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.
  • دوربین های حرارتی با توجه به دادن تصویر حرارتی از صورت، نمیتوانند امکان تشخیص هویت افراد را ایجاد کنند.
  • دوربین های حرارتی به نسبت پر هزینه هستند.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (4)
  • فربد:

    ممنون از مطلب خوبتون

    ثبت شده در 1394/06/01
  • میثم:

    سلام مهندس. ممنون از مطالب مفیدت. من یه اطلاعات کاملی راجع به ساختمان و عملکرد دوربین حرارتی thermal cammera میخواستم. ممنون میشم کمکم کنی. باتشکر

    ثبت شده در 1394/09/04
  • کامران:

    سلام ما روستا زندگی میکنیم و شغل ما دامداری وبیشتر مواقع در معرض سرقت هستیم به نظر شما چه سیستمی برای کار ما مناسب چون ما گوسفن و سگها رو داریم و نمیتونیم از سیستمهای متداول استفاده کنیم.آیا سیستمی هست که بتونه انسان رو از حیوان تشخیص بده و صاحب خانه را با خبر کند ممنون و متشکر میشم اگه راهنمایی کنید

    ثبت شده در 1395/09/10
  • مهدی :

    دمت گرم خدایی حرف نداری عاشق وب سایتت شدم هرکسی این اطلاعات رودراختیارکسی نمی گذاره ممنون ازت

    ثبت شده در 1396/03/03
 
نظر خود را ثبت کنید