دوربینهای مداربسته بولت هایک ویژن (Hikvision)

دوربین های مداربسته بولت هایک ویژن را می توان با توجه به خصوصیات متفاوتی دسته بندی کرد. در این مطلب به صورت عمومی به دوربین هایی اشاره می کنیم که در بازار ایران قابل دسترسی هستند.

DS-2CD8283F-EIZ,دوربین مداربسته بولت,دوربین مداربسته هایک ویژن,دوربین مداربسته بولت مدل DS-2CD8283F-EIZ هایک ویژن
دوربین های مداربسته بولت هایک ویژن را می توان با توجه به خصوصیات متفاوتی دسته بندی کرد. در این مطلب به صورت عمومی به دوربین هایی اشاره می کنیم که در بازار ایران قابل دسترسی هستند.

دسته بندی دوربین های بولت هایک ویژن با توجه به سیستم کار

با توجه به سیستم کار، دوربین های بولت هایک ویژن را به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می کنند.

دوربین های انالوگ هایک ویژن با کیفیت های بین 500TVL تا 720TVL ساخته می شوند. (برای اشنایی بیشتر مقاله "تیوی لاین چیست؟" را بخوانید)

دوربین های شبکه یا دیجیتال های ویژن با کیفیت بین 1.3MP تا 5MP ساخته می شوند گرچه در ایران تا کیفیت 3MP این دوربین ها در دسترس است.


(برای اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه سیستم مداربسته انالوگ و دیجیتال را بخوانید)

دسته بندی دوربین های بولت هایک ویژن با توجه به نوع بدنه

انواع متفاوتی از بندهای برای دوربین های بولت هایک ویژن وجود دارد. برخی از سری های بدنه دیگر در دوربین های جدید تولید نمی شوند و به وسیله یک مدل جدید جایگزین شده اند. از طریق رجوع به کاتالوگ یا لیست دوربینها به راحتی می توانید تصاویری از بدنه دوربین مورد نظر خود را ببینید. در اینجا انواع رایج تر از بدنه های دوربین های مداربسته هایک ویژن را با هم مقایسه می کنیم.


بدنه این سری از دوربین های بولت، ساده ترین شکل بدنه دوربین های هایک ویژن را تشکیل میدهد. این شکل از بدنه دارای امکان بسیار محدودی از دید در شب است اما کوچکی اندازه و کم هزینه بودن ان بزرگترین حسن برای این سری محسوب می شود. در زیر رایجترین دوربین هایی که با این شکل بدنه ساخته می شوند را میبینید.

ds-2cd2012-i,دوربین مداربسته هایک ویژن,عکس دوربین مداربسته ds-2cd2012-i هایک ویژن
تصویر دوربین سری DS-2CE1582P-IR
  • DS-2CE1582P-IR
  • DS-2CE1512P-IR
  • DS-2CE15A2P-IR
  • DS-2CE15C2P-IR
در این عکس میتوانید این شکل بدنه دوربین را ببینید.



بدنه این سری از دوربین های بولت شکلی پیشرفته تر و بزرگتر از فرم قبلی است. این بدنه از طریق تعداد بیشتر LED که بر روی آن وجود دارد برد دید در شب به مراتب بهتری را برای شما ایجاد می کند. البته مهمترین خصوصیت این دوربین ها وجود لنز وریفوکال بر روی آنهاست. از طریق این لنز شما خواهید توانست زاویه دید دوربین مداربسته را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. در زیر رایج ترین دوربین هایی را که با این شکل بدنه ساخته می شوند می بینید.
DS-2CE15A2P-VFIR3,دوربین مداربسته هایک ویژن,دوربین مداربسته بولت,عکس دوربین مدل DS-2CE15A2P-VFIR3 دوربین مداربسته بولت هایک ویژن
تصویر دوربین سری DS-2CE15A2P-VFIR3
  • DS-2CE15A2P-VFIR3
  • DS-2CE15C2P-VFIR3
  • DS-2CC12A1P-VFIR3
در این عکس میتوانید این شکل بدنه دوربین را ببینید.



بدنه این سری از دوربین ها نیز دارای لنز فیکس است. بزرگترین تفاوت این سری از بدنه های دوربین های بولت با سری ها قبل در نوع دید در شب آنهاست. در سری های 15 دوربین های هایک ویژن نوع چراغ های دید در شب دوربین به صورت غیر متمرکز است و نور مادون قرمز را با زاویه زیادی پخش می کند اما در این سری از دوربین ها نور مادون قرمز به صورت متمرکز و با بردی زیاد پخش می شود که قابلیت دید در شب را در محیطهای بزرگ به شدت بهبود می دهد. در زیر رایج ترین دوربین هایی را که با این شکل بدنه ساخته می شوند می بینید.

DS-2CE1682P-IT3,دوربین مداربسته هایک ویژن,دوربین بولت,عکس دوربین DS-2CE1682P-IT3 دوربین بولت هایک ویژن
تصویر دوربین سری DS-2CE1682P-IT3
  • DS-2CE1682P-IT3
  • DS-2CE16A2P-IT1
  • DS-2CE16A2P-IT3
  • DS-2CE16C2P-IT1
  • DS-2CE16C2P-IT3
در این عکس میتوانید این شکل بدنه دوربین را ببینید.



بدنه این سری از دوربین ها تشابه زیادی با بدنه دوربین های سری DS-2CE15*2P-VFIR3 دارد. تنها تفاوت

های جزئی در شکل ظاهری این سری از دوربین ها وجود دارد و از نظر قابلیت ها نیز کاملا مشابه هستند.

  • DS-2CC11A1P-VFIR
  • DS-2CC11A5P-VFIR
  • DS-2CC11A7P-VFIR
در این عکس می توانید این شکل بدنه دوربین را ببینید.

دسته بندی دوربین های بولت هایک ویژن بر اساس نوع چیپ تصویر

دوربین های اقتصادی (ارزان قیمت) هایک ویژن عموما دارای چیپ تصویر DIS یا PICADIS هستند. همانطور که در مقاله اصلی (لینک به این مقاله) بررسی شد چیپ های PICADIS از حساسیت بهتری نسبت به نور برخوردارند.

در کنار این سری دوربین های صنعتی هایک ویژن از چیپ CCD برخوردارند که البته به علت بالاتر بودن قیمت کمتر از آن استقبال شده است.


بیشتر دوربین های شبکه هایک ویژن که در ایران قابل دسترسی هستند چیپ تصویر CMOS پیشرفته دارند. که البته در نور کم ممکن است کمی نقطه ضعف داشته باشد. اما با این حال کیفیت آنها نسبت به دوربین های انالوگ به مراتب بالاتر است.




مقاله های مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • شاهو:

    سلام. صفحه خوبی دارید . ممنون میشم ک منو تو تلگرام دوربین های hik vision عضو کنید

    ثبت شده در 1395/01/06
 
نظر خود را ثبت کنید