راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته

انتخاب برند یا مارک دوربین مداربسته می تواند حتی برای حرفه ای های فعال در بازار هم سخت باشد. در این مطلب سعی شده در رابطه با انتخاب برند به مشتریان و مجریان اموزشهایی داده شود.

برند_دوربین_مداربسته,برند دوربین مداربسته,برندهای دوربین مداربسته مورد تائید تکنو تصویر ایران
انتخاب برند یا مارک دوربین های مدار بسته حتی برای حرفه ای های بازار هم کار سختی است. در این مطلب به شما کمک می کنیم بتوانید این کار را با دقت خوبی انجام دهید.

چرا برند مهم است؟

برند به نوعی اعتبار محصول شما را مشخص می کند. الزاما استفاده از برندهای غیر مشهور یا حتی تجهیزات بدون برند به معنی خراب بودن و بی کیفیت بودن تجهیزات شما نیست.


زمانی که شما یک دستگاه را با برندی معتبر میخرید به این معناست که آن شرکت کیفیت این محصول را تضمین می کند. طبیعتا هرچه شرکت تضمین کننده بزرگتر و خوش نام تر باشد کیفیت محصول نیز بالاتر است.

چه رابطه ای بین برند و کیفیت وجود دارد؟

زمانی که یک شرکت بزرگ محصولی را تولید می کند توجه بیشتری به کیفیت ساخت آن خواهد داشت. این بعنی احتمالا طول عمر این محصول بالاتر از محصولات دیگر است. البته باید بدانید که هر محصول هر قدر هم با کیفیت باشد طول عمری دارد و ممکن است خراب شود.

چه رابطه ای بین برند و قیمت وجود دارد؟

به صورت عمومی شرکتهای خوش نام و مشهور هزینه های جاری بیشتری دارند و این هزینه ها قیمت تجهیزات تولیدی انها را افزایش می دهد. این هزینه حتی میتواند تجهیزات را به سمت لوکس شدن ببرد. یک وسیله لوکس وسیله است که نسبت کیفیت به قیمت آن توچیح منطقی ندارد و مشتری آن را تنها برای پرستیژ تهیه میکند.


به عنوان یک مشاور معمولا به مشتریان توصیه نمی کنم از تجهیزات مداربسته لوکس استفاده کنند.

طبقه بندی برندها

دوربین های موجود در ایران از نظر نوع برند به سه دسته طبقه بندی می شوند:

  • برندهای جهانی: یک شرکت تولید کننده خارجی محصولی را با برندی خاص تولید کرده و وارد کننده همان محصول را با همان برند به شما میفروشد.
  • برندهای ایرانی: یک واردکننده محصولی را بدون برند وارد کرده و بر روی ان برندی اضافه کرده و می فروشد.
  • بدون برند: یک وارد کننده محصولی را بدون برند وارد کرده و آن را بدون برند می فروشد.
به صورت عمومی بیشتر پیچیدگی موجود در بازار به علت وجود برندهای ایرانی به وجود امده است. توجه کنید که این برندها الزاما بی کیفیت نیستند ولی نباید انها را به عنوان یک برند جهانی بخرید.

چطور برندهای را خوب بشناسم؟

ساده ترین کار کمی تحقیق است. شناسایی محصولات بدون برند از دو نوع دیگر ساده تر است. بر روی جعبه این محصولات معمولا هیچ نوع نام از برند محصول نیامده. تجهیزات نیز کاملا فاقد برند هستند. این تجهیزات معمولا ارزان قیمت ترین تجهیزات مداربسته را تشکیل میدهند.


قسمت پیچیده کار تشخیص برندهای ایرانی از جهانی است. برای این کار اولین مرحله چک کردن وبسایت تولید کننده است. برندهای جهانی همگی دارای یک وبسایت اختصاصی هستند در حالی که خیلی از بندهای ایرانی فاقد وبسایت هستند. یا در وبسایت انها اطلاعات درستی از محصولات وجود ندارد. با این حال برخی وارد کنندگان تجهیزات مداربسته وبسایتی نیز برای محصولات خود ایجاد کرده اند. در صورتی که در رابطه با تشخیص برندهای تردید داشتید می توانید از کارشناسان ما کمک بخواهید.


اگر میخواهید ریسک انتخاب خود را پایین بیاورید میتوانید به این لیست مراجعه کنید. این لیست نشان دهنده 50 شرکت برزگ تولید کننده تجهیزات حفاظتی جهان است. تمامی برندهای موجود در لیست از شرکتهای بزرگ و معتبر تولید کننده این تجهیزات هستند.

کدام برندها را انتخاب کنم؟

به عنوان یک مجری با سابقه در زمینه سیستم های مداربسته ما روی هیچ برندی اصراری نخواهیم داشت. ترجیح ما بر این خواهد بود که با توجه به نیاز هر مشتری و سقف هزینه های انها برندی را به انها معرفی کنیم. اما هنواره به تمامی مشتریان خود تنها تجهیزات با برندهای جهانی را توصیه می کنیم و در صورت استفاده از برندهای ایرانی این کار را با شفافیت کامل برای مشتری انجام میدهیم.


در صورتی که در این رابطه به مشاوره نیاز داشتید میتوانید از طریق ایمیل یا تلفن از ما مشاوره بگیرید.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • محمودی:

    سلام.من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم. مطالب خیلی خوبی ارائه شده. دو سال هست که وارد این کار شدم و از مطالب ارائه شده هم نهایت استفاده رد می برم. به امید مووفقیت هر چه بیشتر شما

    ثبت شده در 1393/09/08
  • فريد عبدالرحيمي:

    با سلام خدمت دوست خوبم. از وبلاگ مفيدتان بسيار متشكرم.قصد خريد يك دوربين مدار بسته را دارم.كيفيت و زوم در حد تشخيص شماره پلاك ماشين برام مهم است.به يك دوربين بيشتر نياز ندارم و انرا به سمت در ورودي ساختمان و به سمت خيابان نصب ميكنم.حافظه دستگاه براي دو هفته كافيست.لطفا برايم بنويسيد كه براي nvr و يا اگر dvr كفايت ميكند چقدر بايستي هزينه كنم.لازم به ذكر است كه استفاده خانگي دارم وبراي مرور تصاوير از لپ تاپ استفاده خواهم كرد

    ثبت شده در 1393/11/07
 
نظر خود را ثبت کنید