راهنمای انتخاب دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار سختی نیست به شرطی که در که ابتدا نیاز خود را دقیقا مشخص کنید و اطلاعات مناسبی از بازار به دست اورید. در این مطلب در رابطه با انتخاب دوربین مداربسته راهنمایی هایی صورت میگیرد.

دوربین_مداربسته_گردان,دوربین مداربسته گردان,تصویر دو دوربین مداربسته گردان
انتخاب دوربین مداربسته مناسب کار سختی نیست به شرطی که در که ابتدا نیاز خود را دقیقا مشخص کنید و اطلاعات مناسبی از بازار به دست اورید.

انتخاب نوع سیستم مداربسته

اولین مرحله از انتخاب دوربین مداربسته انتخاب نوع سیستم شماست. در زیر شرحی کوتاه و مفید از هر سیستم مداربسته را خواهید دید.


  • سیستم مداربسته انالوگ: ارزان و ساده است و برای کسانی که نظارت عمومی یا مباحث امنیتی اولیه نیاز دارند مناسب است. معمولا در بیشتر منازل و مغازه ها از سیستم انالوگ استفاده میشود.

  • سیستم مداربسته شبکه: گران قیمت و تخصصی است. نسل جدیدتر سیستم مداربسته است و برای کسانی که به دنبال کیفیت بالاتر هستند بسیار مناسب است.

(برای اطلاع از تفاوت های تخصصی این دو سیستم این مطلب را بخوانید)


برند دوربین

اجناس متفرقه: این برندها برای مشتریانی مناسب است که می خواهند کمترین هزینه را برای سیستم مداربسته خود بکنند. (برای اطلاع از روشهای شناسایی این برندها این مطلب را بخوانید)
برند های چینی: برندهای مطرح چینی (مانند Hikvision و Dahua) در حال افزایش کیفیت محصولات خود هستند. این برندها شاید از نظر کیفیت از برندهای مطرح تر کمی پایین تر باشند اما از نظر قیمت استفاده از آنها به صرفه است. این محصولات از گارانتی خوبی در ایران برخوردارند.
برندهای تایوانی: متاسفانه بسیاری از فروشندگان تجیهزات متفرقه محصولات خود را به نام کره ای یا تایوانی به فروش میرسانند. لطفا پیش از خرید این محصولات به اصل بودن انها توجه داشته باشید. برندهای تایوانی (مانند Vivotek و Geovision) معمولا کیفیتی بین برندهای چینی و برندهای کره ای دارند.
برندهای کره ای: برندهای کره ای مانند (مانند Samsung و CNB) برندهایی هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند و برای کسانی مناسبند که دغدغه مالی در پروژه خود ندارند.
برندهای ژاپنی: برندهای ژاپنی (مانند Panasonic و Sony) با وجود کیفیت بسیار بالا دارای نمایندگی یکپارچه در ایران نیستند و این موضوع تا حدی گارانتی انها را با مشکل رو به رو کرده است. با این حال استفاده از این دوربین ها معمولا ریسک بسیار پایینی دارد و از کیفیت خوبی برخوردارند.
برندهای اروپایی-آمریکایی: برندهایی نظیر Bosch یا Axis از بالاترین سطح کیفیت برخوردارند. متاسفانه پر هزینه بودن این محصولات استفاده از انها را در ایران به شدت محدود کرده است.

نوع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته انواع خیلی متفاوتی دارند. برای اطلاعات دقیق در رابطه با کاربری و خصوصیات هر مدل به این مقاله مراجعه کنید.

بقیه جزئیات در انتخاب دوربین مداربسته

در رابطه با انتخاب کیفیت تصویر و خصوصیات دیگر دوربین مداربسته در صورتی که دوربین انالوگ را انتخاب کرده اید این مقاله و در صورت انتخاب دوربین شبکه این مقاله را بخوانید.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • ایوب:

    باسلام و عرض ادب،مهندس میخوام شروع دکتر دوربین مداربسته کنم ازمون میخوام که میشه مثل و روش نصب و انتخاب دوربین رو برام نیز کنید البته اگه زحمت نیست.

    ثبت شده در 1395/01/27
 
نظر خود را ثبت کنید