لنز دوربین مداربسته چیست؟

لنز دوربین مداربسته وسیله ای است که وظیفه تنظیم زاویه دید دوربین و انتقال نور از محیط بر روی حسگر تصویر دوربین را بر عهده دارد. در این مطلب با انواع لنز دوربین مداربسته بیشتر اشنا خواهیم شد.

لنز_دوربین_مداربسته,لنز دوربین مداربسته,لنز وریفوکال خارجی دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته وسیله ای است که وظیفه تنظیم زاویه دید دوربین و انتقال نور از محیط بر روی حسگر تصویر دوربین را بر عهده دارد.


لنز دوربین های مداربسته از نظر قابلیت تنظیم فاصله کانونی به سه دسته تقسیم می شوند:


  • لنز ثابت (Fixed lens): یک زاویه دید ثابت را با توجه به فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد میکند.
  • لنز قابل تنظیم یا وریفوکال (Vari-focal lens): یک زاویه متغییر را با توجه به بازه فاصله کانونی خود برای دوربین ایجاد می کند.
  • لنزهای زوم (Zoom lens): این لنزها هم نوعی از لنزهای قابل تنظیم هستند که به موتوری برای تغییر فاصله کانونی مجهز شده اند و از طریق آن میتوان با تغییر فاصله کانونی میزان زوم لنز را تغییر داد. لنزهای زوم معمولا به صورت خودکار فوکوس میشوند.

لنز دوربین های مداربسته از نظر نوع نصب نیز به دو نوع تقسیم میشوند:
  • لنزهای داخلی: این لنزها به صورت ثابت بر روی دوربین نصب شده اند و غیرقابل تغییر هستند.
  • لنزهای خارجی: این لنزها معمولا برای دوربین های باکس مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع لنزهای معمولا با دونوع پایه C یا CS طراحی میشوند.

مشخصه های مهم در هنگام انتخاب لنز

  • فاصله کانونی: فاصله کانونی لنز زاویه دید لنز را مشخص می کند. هرچه این فاصله بیشتر باشد فاصله زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • مجید:

    سلام بنده یک پک دوربین مدارخسته خریدم..که مجهز یه سنسور حرکتی است...میخام بدونم چطوری میشه فهمید حالت سنسور حرکتی تا چه متراژی عکس العمل نشون میده...یا از چه متراژی به بعد دیگه سنسور حرکتی دوربین عکس العمل نشون نمیده ...ایا با عدد خاصی از لنز میشه فهمید؟

    ثبت شده در 1395/02/03
 
نظر خود را ثبت کنید