دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

دوربین های مداربسته بی سیم به صورت کلی به دو صورت بی سیم آنالوگ و بی سیم دیجیتال تولید می شوند. هر یک از این سیستم ها از تکنولوژی کاملا متفاوتی برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند. در این مطلب به بیان تفاوت های این سیستم ها و اطلاعات کلی در رابطه با این دوربین ها میپردازیم.

دوربین_مداربسته_بیسیم_آنالوگ,دوربین مداربسته بیسیم,قیمت سیستم مداربسته انالوگ,دوربین مداربسته بیسیم انالوگ به همراه گیرنده
دوربین های مداربسته بی سیم به صورت کلی به دو صورت بی سیم آنالوگ و بی سیم دیجیتال تقسیم می شوند.

هر یک از این سیستم ها از تکنولوژی کاملا متفاوتی برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند.

دوربین بی سیم آنالوگ

دوربین بی سیم انالوگ از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنال های رادیویی امکان انتقال انها را فراهم می اورد. خروجی فرکانسی این دوربین ها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است.


دوربین های بی سیم آنالوگ در کنار سادگی و ارزان قیمت بودن اشکالات زیادی دارند که کاربرد انها را محدود می کند.


در مرحله اول سیگنال این دوربین ها به شدت به شرایط محیطی و نویزهای الکترومغناطیسی حساس است. در واقع در صورتی که موانع موجود در راه زیاد باشند یا شرایط جوی مرطوبی در محل وجود داشته باشد سیگنال دوربین به شدت افت خواهد کرد.


در مرحله دوم برندهای معتبر دوربین های مداربسته امروزه کمتر تمایلی برای تولید این دسته از دوربین های نشان میدهند و متاسفانه تنها دوربین های بی سیم قابل دسترسی در بازار ایران دوربین های با برندهای ناشناخته است که معمولا عمر مفید بالایی نیز ندارند.

دوربین بی سیم دیجیتال (IP)

(برای اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین های مداربسته wifi مقاله دوربین مداربسته WiFi را مطالعه کنید.)

دوربین های شبکه بی سیم معمولا از تکنولوژی وای فای (Wifi) برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند. این تکنولوژی امکان انتقال حجم بسیار بیشتری از اطلاعات با سرعتی به مراتب بالاتر را فراهم می اورد. فرسنده های دیجیتال حساسیت کمتری نسبت به نویز و شرایط محیطی دارند.


البته معمولا دوربین هایی که خود دارای آنتن وای فای هستند از برد انتقال زیادی برخوردار نیستند و برای استفاده حرفه ای از دوربین های به صورت بی سیم باید از انتن های حرفه ای دیجیتال استفاده شود.


چرا کاربرد دوربین های بی سیم محدود است؟

کاربری دوربین های بی سیم خیلی محدود تر از دوربین های عادی مداربسته است. این موضوع یک دلیل منطقی دارد. این دوربین های به صورت کلی از ثبات زیاد مناسبی برخوردار نیستند. به ویژه در مورد دوربین های بی سیم آنالوگ این موضوع به مراتب قابل درک تر خواهد بود.


فرستنده های آنالوگ و دیجیتال دوربین مداربسته

برای ارسال اطلاعات به صورت آنالوگ یا دیجیتال میتوان از فرستنده های آنالوگ یا دیجیتال ارسال اطلاعات استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این فرستنده می توانید مقالات فرستنده رادیویی آنالوگ دوربین مداربسته یا نانو استیشن را مطالعه کنید.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (8)
  • mahan:

    عالی بود یه پروژه عالی با ضمیمه هایی که بم دادید ارایه میکنم.

    ثبت شده در 1393/09/19
    • پاسخ بهزاد

      سلام خسته نباشید من میخواستم دوربین رو بدون سیم به dvr وصل کنم چیکار باید بکنم? ممنون جواب بدید

      ثبت شده در 1396/02/26
  • حسین:

    با سلام و خسته نباشید. ما برای باغ خود نیاز به نصب دوربین داریم از اونجایی که خط تلفن نداریم در آنجا 1-شما چه سیستمی رو پیشنهاد میکنید ؟ (فاصله باغ تا منزل حدود یک کیومتر است) 2-قیمت حدودیی آن چقدر میشود؟ با تشکر

    ثبت شده در 1393/10/04
  • ارش:

    سلام سوالاتی در مورد دوربین بی سیم داشتم.اگه جواب بدید ممنون میشم

    ثبت شده در 1394/02/20
  • مصطفي قاسمي :

    سلام براي باغ لازم دارم برق نداره از انرژي خورشيدي بايد استفده كرد چكار بايد انجام بديم ممنون

    ثبت شده در 1394/04/06
  • مختار:

    سلام،چگونه میشود داخل پارکینگ منزل از دوربینهای مداربسته بیسیم(IP camera)دیجیتال استفاده کرد،برای امنیت خودروها و انباری های داخل پارکینگ.از راهنماییهایتان ممنون خواهیم شد،با تشکر

    ثبت شده در 1394/07/09
  • کریم شیخه:

    سلام .برای باغ خود که برق ندارم دوربین لازم دارم راهنمایی بفرمایید . با تشکر

    ثبت شده در 1394/09/04
  • مصطفی:

    لیست قیمت دوربین مداربسته بی سیم میخواستم که نیاز به کابل کشی برق وتصویر نداشته باشم

    ثبت شده در 1394/11/30
  • رضا:

    با سلام: من یدونه وایرلیس گرفتم 250 هزار تومان .دوربینش باید جایی نصب بشه که افتاب شدید بهش نخوره .باطری میخوره و تایک هفته هم کارمیکنه .باطری قابل تعویض و شارژ! سنسور دید درشب داره ! یک قطعه داره USB دار که میتونی پشت کامپیوتر ؛بعضی از انواع تلویزیونها و حتی تبلتو گوشی متصل کنی البته بدون نیاز به نرم افزار برای تبلتو گوشی و تلویزیون رو اتوماتیک میشناسه اما واسه کامپیوتر میتونی برنامشو نصب کنی برای امکانات بیشتر! قدرت چرخش کلی داره کلا دور خودش میتونه بچرخه . کیفیتشم بدنیست .من بالای پشت بام قسمتی از منزل گذاشتمش که هم بتونه تا حدی پشت بام رو بگیره دوربین و هم توی حیاط منزل رو . با چند تکه چوب براش سایه بان درست کردم چون فروشنده خیلی تاکید میکرد که این جنسش خوبه اما دربرابر ضربه و نور افتاب دوامی نداره ! اما بهرحال کار مارو راه میندازه و خوبه . به کامپیوترم نصبش کردم و اون قطعشم که یو اس بی میخوره با برق USB فعال میشه

    ثبت شده در 1394/12/12
 
نظر خود را ثبت کنید