دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنایی بسیار گسترده دارد. این اصطلاح میتواند در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار گیرد. در واقع نمی توان هیچ پوششی را به طور مطلق ضد آب فرض کرد. در این مقاله در رابطه با دوربین های ضد آب مطالبی را خواهید خواند.

دوربین_مداربسته_ضدآب,دوربین مداربسته ضدآب,تصویر دوربین مداربسته بولت ضد آب
اصطلاح ضد آب به صورت کلی معنایی بسیار گسترده دارد. این اصطلاح میتواند در مورد طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار گیرد. در واقع نمی توان هیچ پوششی را به طور مطلق ضد آب فرض کرد. اما میتوان درجه مقاومت آنها در مقابل نفوذ آب را بررسی کرد.
این مقاومت از طریق استاندارد IP مورد بررسی قرار میگیرد. این استاندارد مشخص میکند هر پوشش تا چه اندازه ای میتواند در مقابل نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

دوربین های ضد آب به طور عمومی IP بالاتر از 65 دارند. پوششی با این درجه از مقاومت می تواند از نفوذ آب باران از دوربین محافظت کند.


در صورتی که به دنبال پوششی باشید که بتواند از دوربین در داخل آب محافظت کند باید از پوشش های با IP بالاتر از 89 استفاده کنید که البته دارای مشخصات و خصوصیات خاصی هستند.


تست ضد آب بودن دوربین چطور صورت می گیرد؟

استاندارد IP تست هایی مربوط به خود دارد که با به صورت کامل مطابق با قوانین تعیین شده صورت خواهد گرفت. از آنجایی که دوربین های مداربسته معمولا دارای استاندارد IP66 هستند برای تست آنها پس از پوشاندن قسمت پشتی دوربین (قسمت نصب شدن دوربین به دیوار یا سقف) با پمپ های فشار قویی از جهات مختلف آب را برای مدتی معین به سمت دوربین می پاشند و اجرای این تست نباید اختلالی در عملکرد دوربین ایجاد کند.

آیا میتوان دوربین های مداربسته ضد آب را در آب معلق کرد؟

معمولا خیر. دوربین های مداربسته ضد آب معمولا دارای استاندارد IP66 هستند. دوربین هایی با این استاندارد را میتوانید با آب پرفشار از هر جهت بشوئید. اما معلق کردن دوربین در آب احتمالا موجب از کار افتادن دوربین خواهد شد. البته دوربین هایی با استاندارد IP67 نیز وجود دارند که میتوان انها را به صورت موقت در آب معلق کرد.

مقالات مرتبط

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • servision:

    با تشکر از مطالب خوب سایت

    ثبت شده در 1395/12/14
 
نظر خود را ثبت کنید