تفاوت HDMI و VGA در دوربین مدار بسته

دستگاه های DVR و NVR دارای خروجی های تصویر متعددی هستند.

تفاوت-VGA-HDMI,,
با توجه به اینکه تکنولوژی های تصویری از گذشته تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته اند تجهیزات مورد نیاز در بستر سازی آنها نیز دچار تغییرات چشمگیری شده اند. یکی از این تجهیزات انواع مختلف کابل ها هستند که از چندین رشته سیم تشکیل شده اند. کابل ها دارای قابلیت های مختلفی بوده و معمولا برای اتصال دو دستگاه مختلف به یکدیگر استفاده می گردند. از کابل ها برای اهداف مختلفی استفاده می گردد و طراحی آنها نیز بر همین اساس است. کابل ها به طور گسترده ای در دستگاه های الکترونیکی برای انتقال برق و سیگنال های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرند. در پیاده سازی و نصب تجهیزات مدار بسته از انواع مختلفی از کابل ها می توان استفاده نمود. دستگاه های ضبط DVR و NVR خروجی های تصویری متفاوتی دارند. دو خروجی HDMI (High Definition Multimedia Interface) و VGA (Video Graphics array)هر دو برای اتصال دستگاه های فوق به نمایشگر های مختلف و مشاهده تصاویر در تجهیزات مداربسته بکار می روند.
تکنولوژی VGA یک فناوری قدیمی است که در سال 1987 توسط شرکت IBM جهت استفاده در کامپیوترهای داخلی خود ابداع گردید. سپس بسیاری از تولید کنندگان آن را پذیرفته و در تولیدات خود پیاده سازی کردند و با گذشت زمان تبدیل به استانداردی در تمام دستگاه های ویدئویی گردید.
از سوی دیگر HDMI فناوری نسبتا جدید تری است که در سال 2003 توسط گروهی از تولیدکنندگان برای ایجاد استانداردی جدید جهت تبادل سیگنال های دیجیتال بین دستگاه های مختلف ابداع گردید. کابل های HDMI دارای نسخه های متعددی بوده که هر کدام با توجه به ساختار خود توانایی انتقال تصاویری با رزولوشن های مختلف را دارند.
تفاوت VGA و HDMI در دوربین مدار بسته

تفاوت اصلی میان این دو، در قالب و فرمت اطلاعاتی است که انتقال می دهند. VGA اطلاعات را در فرمت استاندارد آنالوگ انتقال داده در حالی که این عمل در HDMI به صورت دیجیتال انجام می گیرد. از دیگر تفاوت های این دو فناوری می توان به موارد زیر اشاره نمود:


  1. کابل HDMI توانایی ارسال همزمان تصویر و صدا را دارد در حالیکه VGA تنها توانایی انتقال تصاویر را دارد.
  2. بالاترین کیفیت تصویر ارائه شده در HDMI رزولوشن 4096*2160 است که با نام 4K یا Ultra Hd نیز شناخته می شود اما خروجی VGA حداکثر توانایی ارسال تصاویری با رزولوشن ۲۰۴۸ * ۱۵۳۶یا Full HD را دارد.
  3. از کابل VGA تنها میتوان جهت اتصال دستگاه به مانیتور یا تلویزیون های معمولی استفاده نمود. اما کابل HDMI توانایی انتقال تصاویر را بر روی تلویزیون و نمایشگر هایی با رزولوشن 2 مگاپیکسل نیز دارد.

مقالات مرتبط

اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر یا لپ تاپ
نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید