نقشه کشی برای سیستم دوربین مداربسته

نقشه کشی دوربین مداربسته یکی از قسمت های مهم طراحی پروژه های مداربسته است. طراحی و تحویل نقشه به مشتری کمک زیادی به انجام عملیات های تعمیر و نگه داری در آینده خواهد داشت. در این مطلب با روش های نقشه کشی برای سیستم مداربسته و نرم افزارهای رایج آن اشاره می کنیم.

نقشه-دوربین-مداربسته,نقشه کشی دوربین مداربسته,نقشه دوربین مداربسته

نقشه کشی دوربین مداربسته یکی از قسمت های مهم طراحی پروژه های مداربسته است. طراحی و تحویل نقشه به مشتری کمک زیادی به انجام عملیات های تعمیر و نگه داری در آینده خواهد داشت. در این مطلب به صورت مختصر با نقشه کشی این سیستم ها آشنا می شویم.


نقشه کشی سیستم مداربسته چه مزیت هایی دارد؟

تهیه نقشه از سیستم مداربسته مزیت های زیادی دارد. در پایین به برخی از بزرگترین مزیت های طراحی نقشه برای سیستم مداربسته اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد امکان عیب یابی سریع کابل کشی های سیستم مداربسته
  • کاهش آسیب های ناشی از تغییرات تاسیساتی به کابل های سیستم مداربسته
  • امکان طرح ریزی گسترش سیستم مداربسته با توجه به بستر آماده شده قبلی
  • امکان محاسبه پهنای باند شبکه در سیستم های مداربسته تحت شبکه

نرم افزارهای نقشه کشی برای سیستم مداربسته

Microsoft Office Visio

مجریان سیستم های مداربسته معمولا اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای حرفه ای تر نقشه کشی ندارد از این رو استفاده از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف کردن نیاز آنها، امکان اماده سازی سریع تر نقشه ها برای افراد با اطلاعات نقشه کشی اولیه را فراهم می کند.


یکی از بهترین نرم افزارهای برای این کار نرم افزار Microsoft Office Visio است. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های مجموعه نرم افزار Office است که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند. با داشتن یک مجموعه از شکل ها و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افراز برای کاربری های عادی کاملا ایده آل است. در زیر میتوانید دو نمونه نقشه تهیه شده با این نرم افزار را مشاهده کنید.


نقشه-سیم-کشی-دوربین-مداربسته,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته,نقشه دوربین مداربسته,نقشه نصب دوربین مداربسته در ساختمان
نقشه دوربین مداربسته تهیه شده با نرم افزار Visio
نقشه-سیم-کشی-دوربین-مداربسته-کارخانه,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته,نقشه دوربین مداربسته,نرم افزار نقشه کشی دوربین مداربسته,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته برای کارخانه
نقشه دوربین مداربسته تهیه شده با نرم افزار Visio

Concept Draw
این نرم فزار نیز تا حد زیادی مشابه نرم افزار Visio است و امکان طراحی سیستم دوربین مداربسته برای افراد عادی را فراهم می کند. نرم افزار دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی است و قابلیت های جذابی برای طراحی های الکتریکی دارد.
برای اطلاعات بیشتر از این نرم افزار میتوانید به وبسایت آن در این آدرس مراجعه کنید.
نقشه-سیم-کشی-دوربین-مداربسته-خانه,نقشه دوربین مداربسته,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته,نرم افزار نقشه کشی دوربین مداربسته,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته برای یک خانه
نقشه دوربین مداربسته تهیه شده با نرم افزار Concept Draw

AutoCAD Electrical

این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای Auto CAD است که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را فراهم می کند. نرم افزار AutoCAD Electrical دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و مداربسته است. در صورت نیاز میتوانید شکل های مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه کرده یا آنها را طراحی کنید.


نقشه-سیم-کشی-دوربین-مداربسته-ساختمان,نقشه دوربین مداربسته,نقشه سیم کشی دوربین مداربسته,نرم افزار نقشه کشی دوربین مداربسته,نقشه دوربین مداربسته در ساختمان
نقشه دوربین مداربسته تهیه شده با نرم افزار AutoCAD Electrical

IP Video System Design Tool
این نرم افزار یکی از تخصصی ترین نرم افزارهای مرتبط با نقشه کشی سیستم های مداربسته است. بسیاری از جزئیات مرتبط با نقشه کشی در این نرم افزار قابل اضافه کردن است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این نرم افزار میتوانید به وبسایت آن در این آدرس مراجعه کنید.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (5)
  • ایمان وفایی :

    جناب شهدوست کارتو عالیه خدا قوت انشاالله که همیشه سلامت باشینو موفق

    ثبت شده در 1393/11/10
  • ahmadit:

    slm kare khodamam it hastesh eteleate jalebo mofidi bood khaste nabashi

    ثبت شده در 1393/12/15
  • تنها:

    کارتون خیلی عالیه اما بنظر بنده اگر یه پی دی اف از مجموعه مقالاتتون هم رو سایت بود بد نبود

    ثبت شده در 1394/02/04
  • رها:

    با سلام در رایط نقشه کشی یستم دوربین مدار بسته اطلاعات میخواستم از قبیل سایز کابل ها وقتی که چند تا دوربین در اتاقها است و اینکه چگونه با مرکز کار کنند و در صورت امکان رایزر دیاگرام انها با تشکر

    ثبت شده در 1394/07/28
  • علیرضا:

    سلام.میخواستم بدونم بازار دوربین مداربسته توی تهران کجاست ؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم جوابشو برام ایمیل کنید .

    ثبت شده در 1395/04/24
 
نظر خود را ثبت کنید