دوربین مداربسته دام چیست؟

اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است. همانطور که از معنای نام این دوربین ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این دوربین ها دلالت دارد. در این مطلب به معرفی این نوع از دوربین های مداربسته می پردازیم.

دوربین-مداربسته-دام,,
دوربین های دام از جمله رایج ترین نوع دوربین مداربسته هستنند. اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است. همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین های مداربسته اشاره دارد.

کاربردهای دوربین های دام

نوع طراحی این دوربین ها باعث شده تا به صورت بالقوه برای محیط های مسقف استفاده شوند. دوربین های دام عموما کاربردهای غیر صنعتی دارند. بدنه این دوربین ها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین بهتر است از این نوع از دوربین ها در محیطهای داخلی اداری، تجاری یا مسکونی استفاده شود.



کیفیت تصویر دوربین دام

دوربین های دام در کیفیت های متفاوتی به صورت آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه وجود دارند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارد. البته در مورد دوربین های آنالوگ باید بگوییم که منسوخ شده اند و جای خود را به دوربین های آنالوگ HD داده اند. این دوربین ها را می توانید از کیفیت تصویرهای 2 مگاپیکسلی تا کیفیت تصویرهای 8 مگاپیکسلی خریداری نمائید.



دید در شب دوربین های دام

دید-در-شب-دوربین-دام,,

اغلب دوربین های مداربسته دام یا ... دارای دید در شب IR هستند و این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر است از دوربین بولت استفاده کنید. همچنین می توانید از پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین استفاده کنید. به علاوه در چند سال اخیر تکنولوژی جدیدتری با نام دید در شب ٍExir به بازار آمده است که در برخی از مدل های دوربین دام می توانید مشاهده کنید. دوربین های اکسیر قدرت دید در شب به مراتب بالاتری نسبت به دوربین های معمولی دارند .



لنز و زاویه دید دوربین های دام

دوربین های دام از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. لنزهای ثابت و وریفوکال با فاصله کانونی های متعددی تولید می شوند که هر کدام زاویه دید متفاوتی را ارئه می دهند. انواع لنز ثابت دوربین های دام و زوایای آنها:


2.8 mm =105°

3.6 mm =80°

4mm=79°

6mm=65°

8mm=43°


انواع لنز وریفوکال دوربین های دام و زوایای آنها:

2.8-12mm=91.2°~28.3°



دوربین دام Turret

تورت-دام,,

اغلب مدل های دوربین دام دارای کاور شیشه ای هستند. انواعی از دوربین های دام وجود دارند که فاقد این کاور شیشه ای هستند به این دوربین ها Turret گفته می شود. این نوع از دوربین های دام چه از لحاظ کارکرد و چه از لحاظ قیمت تفاوتی با سایر مدل ها نداشته و تنها شکل ظاهری متفاوتی دارند.



تفاوت دوربین دام و اسپید دام چیست؟

دوربین های مدار بسته اسپید دام از دسته دوربین های چرخشی هستند که قابلیت چرخش و زوم از راه دور را دارند و این امکان این را دارند که تصاویر را در جهات مختلف ثبت کنند. شکل ظاهری آنها نیز مانند دوربین های دام معمولی به صورت نیم دایره ای بوده اما باید به این نکته نیز توجه نمود که تمام دوربین هایی که قابلیت چرخشی دارند از نوع اسپید دام نیستند.




1049-هایک-ویژن,,
هایک ویژن


مقالات مرتبط


لینک های مفید



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (7)
  • دمت گرم داداش خیلی خوب بود:

    اگه مطالب دیگه ای هم داشتید ما رو با خبر کنید

    ثبت شده در 1393/08/12
  • محمد:

    عالیییییییییییییی.....

    ثبت شده در 1393/12/10
  • عزیزی:

    دمت گرم . خدا خیرت بده

    ثبت شده در 1394/03/02
  • مهرداد:

    سلام مدت زمان ذخيره سازي تصاوير در دوربين هاي دام چقدر است؟

    ثبت شده در 1394/03/02
  • رضا:

    آموزش شما فوق العاده است. ببخشید که فقط اینجا نظرمو می نویسم. خیلی ممنونم و برای شما روزهای خوش و پردرآمدی رو آرزو می کنم.

    ثبت شده در 1394/05/10
  • mohammad:

    ربطی ب نو ع دوربین نداره بستگی داره به هارد و فضایی ک تو dvr مجود هست، که اگه فقط یک دوربین full hd باشه تقریبا میشه گفت بین 6 تا 7 ماه ذخیره میکنه داخله هارد 1T

    ثبت شده در 1395/07/12
  • sata:

    با سلام .سوالی ئداشتم در مورد اینکه ایا دوربین های بولت و یا دام آیا صدای محیط رو هم به کامپیوتر یا موبایل منتقل میکنه یا نه ؟؟ممنون میشم سوالمو جواب بدین - با تشکر از سایت خوبتون

    ثبت شده در 1395/07/24
 
نظر خود را ثبت کنید