آموزش نصب میکروفن دوربین مداربسته

نصب میکروفن یکی از ساده ترین قسمت های نصب سیستم مداربسته است. در این مطلب به صورت مشروح روش نصب این وسیله در سیستم مداربسته را بررسی می کنیم.

میکروفن-سیمی,میکروفن,نصب میکروفن,میکروفن سیمی مناسب برای استفاده در سیستم مداربسته

نصب میکروفن در سیستم مداربسته بسیار ساده است. دراین مطلب به صورت قدم به قدم این کار را اموزش خواهیم داد.


اطلاعات پیش از نصب

پیش از نصب میکروفن باید به چند نکته توجه کنید. مهمترین نکته این است که تعداد کانالهای صدای DVR شما کمتر از میکروفن های شما نباشد. درصورتی که مشتری نیاز به نصب میکروفن داشت باید حتما این نکته را در هنگام انتخاب DVR مد نظر قراراداد.


دومین نکته نوع فیش ورودی صدای موجود بر روی ِDVR است. در برخی DVRها این فیش به صورت BNC و در برخی به صورت AV است. باید پیش از نصب میکروفن از نوع فیش اطلاع پیدا کنید تا بتوانید اتصالات مناسب ان را تهیه کنید.


مراحل نصب

  1. میکروفن دارای دو فیش متفاوت است. یکی به شکل فیش AV که برای انتقال صدا مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری به شکل فیش اداپتوری که برای تغذیه میکروفن استفاده می شود. این دو فیش را شناسایی کنید.
  2. تغذیه میکروفن را وصل کنید. میکروفن ها نیز مانند دوربین های مداربسته نیاز به برق 12ولتی دارند. معمولا مصرف میکروفن ها به صورت کسری از امپر است پس می توانید از طریق یک اداپتور دوربین مدار بسته و میکروفن را به صورت همزمان متصل کنید. برای اتصال تغذیه به میکروفن حتما از فیش استفاده کنید. سعی کنید به هیچ عنوان سر سیم را نچینید.
  3. فیش AV را سر کابل وصل کنید. وصل کردن فیش AV نیز مشابه فیش BNC است. مغزی را به مغزی فیش و شیلد را به بدنه وصل کنید.
  4. کابل صدا را وصل کنید. معمولا برای بسیاری از نصاب ها این سوال مطرح می شود که از چه کابلی برای انتقال صدا استفاده کنیم. در متراژهای پایین حتا کابل برق ساده 0.5*2 هم میتواند صدا را انتقال دهد اما در صورت زیاد شدن فاصله بهتر است از کابل کواکسیال برای این کار استفاده کنید.
  5. کابل صدا را به DVR وصل کنید. در این قسمت باید با توجه به فیش موجود بر روی DVR فیش کابل را نیز نصب کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که دوست دارید تمامی کابلها را به صورت BNC وصل کنید می توانید از رابط های BNC به AV برای اتصال فیش BNC به ورودی AV موجود بر روی DVR استفاده کنید.
  6. پیش از وصل میکروفن به DVR باید از خروجی صدای دستگاه یک کابل به یک بلندگو یا هدفون برای شنیدن صدا وصل کنید. این کابل نیز معمولا با فیش AV متصل می گردد.
  7. پس از اتصال بلند گو به دستگاه در تنظیمات دستگاه صدای دوربین مورد نظر را فعال کنید. حال باید قادر به شنیدن صدای میکروفن باشید. در صورتی که صدای صوت در میکروفن می شنوید صدای بلندگوها را کمتر کنید.
  8. توجه داشته باشید که میکروفن برای تنظیم صدا دارای یک ولوم داخلی کوچک است. سعی کنید ولوم را تغییر ندهید. بهترین جایگاه برای ولوم حدود وسط آن است.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

کیانوش_عسکری_نژاد,,کیانوش عسکری نژاد مدیر پروژه

کیانوش عسکری نژاد

رشد سریع استفاده از سیستم های مداربسته بزرگترین کاستی را در زمینه تخصصی بودن نصب و اجرای آن به وجود آورد. به عنوان یک مدیر پروژه با سابقه در امر اجرای و مشاوره سیستم های مداربسته، اموزش را اولین اولویت خود در این زمینه می بینم. در دسترس بودن اطلاعات استاندارد و قابل اطمینان در زمینه اجرا می توان به همه مجریان سیستم های حفاظتی برای تخصصی شدن حرفه انها کمک کند.
در صورتی که سوالی در زمینه اجرای سیستم های مداربسته داشتید می توانید آن را از طریق ایمیل Info@tti-cctv.com مطرح کنید. سعی خواهم کرد در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ دهم.

نظرات (14)
  • safir:

    جذاب بود

    ثبت شده در 1393/08/04
  • محمد:

    سلام ممنون از مطالبتون خیلی کاربردی بود.موفق باشید

    ثبت شده در 1393/08/15
  • علی:

    سلام ، آیا میشه از خروجی یه آمپلی فایر به ورودی میکروفن dvr وصل کرد؟ به چه طریق؟

    ثبت شده در 1393/09/06
  • بهنام:

    سلام مرسی بابت آموزش معمولا قیمت این میکروفن ها چنده؟ شما موجود دارین؟

    ثبت شده در 1393/11/27
  • پژمان :

    سلام خیلی جامع و کامل بود. چندتا سوال عجیب دارم که بعد چندسال برام پیش اومده، من خیلی دوربین نصب میکنم با دستگاه های مختلف، چند وقت پیش برای جایی میکروفن نصب کردم، با یه تک دوربین فضایی که هست بزرگه نیاز به چندتا میکروفن داره، حالا میتونم میکروفن هارو باهم سری کنم؟؟؟؟ بعد منبع دوربین و وقتی به میکروفن میندم مخصوصا توی شب که مادون قرمز فعل میشه میکروفن از کار میفته... ممنون میشم راهنماییم کنید باز هم تشکر.

    ثبت شده در 1394/04/28
  • طاها:

    با سلام.خسته نباشید من هروقت میکروفن نصب میکنم . وقتی خروجی صدا میگیرم سوت میکشه و خیلی ناواضحه و خش خش میکنه.مرسی راهنماییم کنید

    ثبت شده در 1394/11/08
  • محسن حیدری:

    تغذیه شما آمپر مورد نیاز رو نمیتونه تامین کنه،زمانی که ال ای دی های آی آر روشن میشه تمام جریان رو مصرف میکنه،شما تغذیه با آمپر بالاتر نصب کن اگر برای هر دوربین اداپتور جداگانه نصب کردی یک اداپتور 2 آمپری برای یک دوربین و میکروفن کافیه

    ثبت شده در 1395/02/02
  • محسن حیدری:

    با عرض سلام و خسته نباشید،بنظرتون بهتر نیست برای نصب میکروفن از کابلی که شیلد و مغزیش افشان هست استفاده کنیم؟چون تو پیجر ها چه ولتی چه اهمی از کابل های افشان استفاده میکنن

    ثبت شده در 1395/02/02
  • amin:

    سلام خسته نباشي اقاي مهندس ممنون ازمقاله تان ، ميشه توضيحي در مورد كابل هاي اماده 3فيشه بدهيد باتشكر

    ثبت شده در 1395/05/22
  • میلاد:

    سلام فیش میکروفن را میتوان به تصویر دی وی آ ر نصب کرد ایا صدا انتقال ميابد ?? با تشکر

    ثبت شده در 1395/09/14
  • Shayanakbari29@Gmail.com B:

    با سلام . ایا میشه فیش ميکروفون را به تصویر دی وی ار وصل کرد ? صدا منتقل میشود یا حتما باید به avوصل گردد?? با سپاس

    ثبت شده در 1395/09/14
  • اشکان:

    باسلام وخسته نباشی خدمت شما مطلب بسیاراموزنده وخوبی بود.سپاسگذارم لطفا من رو راهنمایی کنید دررابطه بامشخص کردن سیم+و- برق و2سیمه مربوط به صدای میکروفن. مدل میکروفنTPM-25 هستش 4رشته سیم زرد رنگ داره...؟!

    ثبت شده در 1395/11/09
  • محمد:

    سلام ببخشید من هروقت اسپیکرو به DVR وسل میکنم صدای خش حش میده مشکل چیه؟

    ثبت شده در 1395/11/16
  • منصور خ ز:

    درود بر شما لطفا طریقه نصب بلند گو و میکوفون را به صورتی که بتونیم از طریق موبایل و dvrبا فروشنده داخل مغازه صحبت کنیم را آموزش دهید سپاسگذارم

    ثبت شده در 1396/06/23
 
نظر خود را ثبت کنید